hulp nodig met koppling / schakel probleem

Alles over versnellingsbakken en koppelingen.
Post Reply
TypeDUde
Posts: 147
Joined: Tue Jun 09, 2009 8:17 pm

hulp nodig met koppling / schakel probleem

Post by TypeDUde »

Ik heb vandaag probleem gehad met mijn koppeling / versnelling paar keer tijdens starten gierend geluid gehoord als ik koppeling in trapt maar als het weg rijdt is dat geluidt weg. Vandaag start die goed net als ik mijn wijk uitrijdt kan ik niet meer schakelen koppeling voelt extreem sponsig aan. Ik liet de koppelig los en druk hem weer in toen voelt het weer normaal aan en kan ik weer schakelen. Maar dat blijf herhalen als ik nu koppeling intrapt dan voelt het zacht aan een klein beetje omhoog laten komen wil ze al rijden, Als ik mijn koppling loslist en daarna weer intrapt gaat het op dat moment weer goed. Een vriend raad aan om eerst de koppeling te laten ontluchten. Ik weet het even niet meer.
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: hulp nodig met koppling / schakel probleem

Post by K20R »

Ontluchten idd, als dat niet helpt koppelings cylinder nemen en gever vervangen.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: hulp nodig met koppling / schakel probleem

Post by Roberto »

TypeDUde wrote:Ik heb vandaag probleem gehad met mijn koppeling / versnelling paar keer tijdens starten gierend geluid gehoord als ik koppeling in trapt maar als het weg rijdt is dat geluidt weg. Vandaag start die goed net als ik mijn wijk uitrijdt kan ik niet meer schakelen koppeling voelt extreem sponsig aan. Ik liet de koppelig los en druk hem weer in toen voelt het weer normaal aan en kan ik weer schakelen. Maar dat blijf herhalen als ik nu koppeling intrapt dan voelt het zacht aan een klein beetje omhoog laten komen wil ze al rijden, Als ik mijn koppling loslist en daarna weer intrapt gaat het op dat moment weer goed. Een vriend raad aan om eerst de koppeling te laten ontluchten. Ik weet het even niet meer.
Kijk even of je vloermat niet nat is onder je pedalen, kan je meteen uitsluiten welke van de koppelingscyllinders kapot is.
En ook de vraag, wanneer voor het laatst je koppelingscyllinder vloeistof ververst, ook dit word vaak vergeten.
kan opzich ook geen kwaad ...
Image
Post Reply