Hoelang recht op terugroepactie

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Hallo luitjes,ik heb bij een dealer nagevaagd of mijn auto in zijn beginjaren weleens in geweest voor terugroepacties,wat ik op dit forum heb gelezen voor een ander vliegwiel en iets met de versnellingsbak,ook de koppelingscilinder schijnt aangepast te zijn.
De desbetreffende dealer kon me niks vertellen ook niet of hij weet of mijn auto alsnog in aanmerking zou komen.

Hoe kom ik nu achter of de mijne ook aangepast is?zo niet zou ik alsnog recht hebben op die terugroepactie van toen?
Ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien.

Alvast heel erg bedankt.
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by itr703 »

remco wrote:Hoe kom ik nu achter of de mijne ook aangepast is?


Kijk eens op bij de RDW; Daar is een tabje met "terugroepakties": https://ovi.rdw.nl/
Ik heb (met mijn Toyota welliswaar) gezien dat de terugroepaktie daar verdween toen mijn auto
hiervoor bij de dealer was geweest.

Overigens vreemd dat de dealer niet even met de importeur belt om je vraag m.b.t. "recht hebben op"
beantwoord te krijgen.
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Had ik al gekeken echter is dat vanaf 2012 en er staat geen terugroepacties.
Maar ik probeer om erachter te komen of de mijne aangepast is.
Zou ik rechtstreeks met de importeur kunnen bellen?
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by Headhunter »

Van welk jaar is uwe FN2? Dacht dat het probleem met het vliegwiel enkel bij bj 2007 was. Als de bak goed schakelt (vooral in 3de) zou ik het zo laten, maar volg het op
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Die van mij is van 2007,hij schakelt voor de rest prima maar ik dacht dat naast de vliegwiel ook andere kleine issues waren.
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by Headhunter »

Roest aan het dak bij de voorruit.
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Dat heb ik niet had ik al naar gekeken,ook niet in de deurhoeken,scheelt dat de auto bij de eerste eigenaar in een garage stond.
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by Headhunter »

Bij mij heeft het raamrubber de lak weggeschuurd, maat geen roest, je moet het rubber eens naar boven trekken ;)
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Headhunter,ik zal het id. ff checken,valt dit nog onder carroserie garantie dan?hij is niet altijd bij een officiële dealer in onderhoud geweest,hij staat in onderhoud bij hontec.
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Zijn onze hondaas in engeland gebouwd?of komen de onze uit japan?
Ik zit soms te kijken op engelse forums en de autoos schijnen meer probleempjes te hebben dan de onze.
Klopt het dat de dakkrubber eigenlijk niet goed is?te hard ofzo waardoor het lak beschadigd en dus roest?zo ja is hier een andere voor?wil roest wel voorblijven.
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Ik heb meteen ff alles gecheckt maar heb nergens roest,niet onder de raam/dak rubber ook niet onder het rubber van de deuren en ook niet onder de wielkasten.
Zie alleen heel licht een soort van dunne witte waasstreep naast het dakrubber maar mijn auto is voor de rest algeheel roestvrij.
Ik hou het ook bij door om de maand alles in de was te zetten met de hand.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by LaurenZ »

itr703 wrote:Kijk eens op bij de RDW; Daar is een tabje met "terugroepakties": https://ovi.rdw.nl/
Ik heb (met mijn Toyota welliswaar) gezien dat de terugroepaktie daar verdween toen mijn auto
hiervoor bij de dealer was geweest.
Mijn vriendin haar auto (Toyota Corolla uit 2001) heeft dit jaar nog een terug roep actie gehad op haar airbag. Lijkt me dat een terugroep actie nog steeds moet gelden.
Of honda levert gewoon een slechtere service dan Toyota..
'98 JDM Integra Type-R
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Ik ga morgen een andere dealer bellen,anders honda nederland.
Ben er nu wel benieuwd naar.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by Lucas79 »

Hoi,

Mogelijke problemen model 2007:

- Type-S vliegwiel gemonteerd i.p.v. Type-R vliegwiel. (te herkennen aan schuine tanden, in plaats van rechte tanden)
- Synchromesh ringen van 2de en 3de versnelling zat een constructie foutje in, waardoor die moeilijk in 3 ging, of wel in 3 ging, maar er vanzelf weer uit schoot.
- Roest bij raamrand en hoeken van de deuren, net onder de rubbers.

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Veel dank Lucas79,ik schrijf het meteen op ga maandag ff bellen.
Ik wilde het vandaag doen maar bedacht me inderdaad welke modificaties er doorgevoerd zijn.

Dank je lucas ;)
Uiteraard zet ik het hier neer maandag wat er gezegd is.
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by Headhunter »

En?
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Excuses dat ik nog niks heb laten weten(vervelende familieomstandigheden),ik moet maandag een dealer terugbellen en de importeur heb ik ook gebeld maar die verwees me naar de dealer,anders mag ik hun bellen als ze niks kunnen vinden.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by Jo& »

Onze Mazda daar kregen we als 2e eigenaren vorige week een terugroep actie van huis gestuurd voor de airbag. Bouwjaar is 2010.
remco
Posts: 69
Joined: Thu Feb 16, 2017 8:18 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by remco »

Dan zou je zeggen dat het voor mij blijft gelden,mits niet aangepast.
Offtopic,klopt het dat de automatische climate control soms uitgaat dus stopt met koude lucht blazen,en na korte tijd weer aangaat?
Ik heb weleens meer cc gehad,maar ik voelde nooit dat hij steeds abrupt onderbreekt en daarna weer koude lucht ging blazen bij me vorige autoos.
Vind het maar hinderlijke,je voelt het steeds lekker afkoelen en dan weer warmer en dan weer koeler,in de rs had ik een handbediende airco vind ik prettiger.
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Hoelang recht op terugroepactie

Post by Dickiecrx-vt »

Zo werkt de airco..
Het kan zijn dat de airco opnieuw gevuld moet worden.

Als er geen openstaande recalls zijn op jouw auto, dan mag je ervan uitgaan dat alles is afgehandeld.
Andere bepaalde garantie claims heb je na een x aantal jaar geen recht meer op.
Nog wel andere garantie claims worden behandeld als er door de eigenaar een probleem of klacht word gemeld.
Maar dit moet binnen een x aantal jaar en kilometers.

De terugroepactie op airbags bij verschillende merken is van een aantal jaar geleden tot misschien nog wel ruim 2 jaar na nu.
Veel merken gebruikte Takata airbags en die kunnen niet ineens alles leveren... Dus dit duurt heel lang voordat alles wereldwijd is vervangen.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Post Reply