teveel lawaai

Hier alles mbt uitlaten en inlaten.
Post Reply
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

teveel lawaai

Post by K20R »

Ik vind de ep3 te luid op de snelweg waarbij ik last heb van drone als ik harder als 125 rijd.
het geluid valt weg als ik 118 rij.

Nu heb ik mijn 3 inch middenpijp vervangen voor een stock pijp met demper, nu is mijn gehele uitlaat oem.
Na een testrit viel me op dat deze wel ietsje stiller was maar mijn probleem niet heeft opgelost want hij droned nog steeds?!
enige motorische mod nu is een aem v2 shortram en pu rubbers kan dit de veroorzaker zijn?
met zoveel kms als ik rijd is het echt vervelend.

Image
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: teveel lawaai

Post by Louray »

Is je katalysator nog vol/heel?

En het is een EP3 he, stilte en comfort is voor de Golf GTi rijders.
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: teveel lawaai

Post by K20R »

Louray wrote:Is je katalysator nog vol/heel?

En het is een EP3 he, stilte en comfort is voor de Golf GTi rijders.


heb helaas niet gekeken naar de kat bij het wisselen van de pijp, ik weet dat een R veel kabaal maakt ook stock maar dronen met standaard uitlaat als je 125+ rijd lijkt me niet de bedoeling? iemand anders hier met standaard uitlaat die zijn bevindingen kan delen?
ik krijg geen foutcode voor de cat of 2e lambda ofzo.
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: teveel lawaai

Post by Savagegek »

Een lege cat kan een extra/specifiek geluid geven, en als er een lambda fopper of gemapte ecu in zit is er ook geen foutcode.

Het is alleen lastig te beoordelen wat nou een heftige dreun is..
Toen mijn ep3 stock was zat er ook nog wel wat geluid in, maar vergeleken met mijn andere catback is het enorm..
Ik stoor me er zelf alleen niet aan, en ben gaan wennen aan welk toerenbereik het lekkerste rijd/fijnste geluid geeft.

Maar inderdaad vergeleken met een Golf of andere vergelijkbare sportieve auto, zal de Honda altijd veel erger zijn.
Het is namelijk in vergelijking altijd de meest pure en rauwe auto.
aydhayeth
Posts: 69
Joined: Tue Sep 01, 2015 4:14 pm

Re: teveel lawaai

Post by aydhayeth »

Simpelste oplossing lijkt me om gewoon 118 te rijden met je dagelijkse kilometers.
Post Reply