Voorkeur intake bij K20a 's
Posted: Fri Feb 03, 2017 5:19 pm
Wat is nu eigenlijk de beste intake setup voor een K20a? Ik heb hier juist eens het forum zitten doorzoeken maar de laatste 10 jaar zijn er misschien wat ervaringen bij gekomen :-)
Ik heb een RBC intake geboord naar 70mm met een 70mm gasklep en een injen cold air intake. In hoeverre kan dit nog verbeterd worden?
Hoeveel verschil is er tussen RRC en een RBC manifold? ( Van welke Honda modellen komen deze eigenlijk? En past de afdekkap van een RBC manifold ook op die van een RRC of is hier dan weer een andere voor?)
Ik heb gezien dat je de Skunk2 intake manifold kunt boren tot zo'n 74mm dus zou je nog een grotere gasklep kunnen steken en zou de overgang met een injen cai (76mm) weer iets beter zijn.
Of zijn jullie meer tevreden over een Tegiwa/Gruppe M intake? Deze zijn natuurlijk wel een stukje duurder dan een cai maar is deze ook effectief beter?
Of zijn ITB's nu het aller beste? Ik heb gelezen dat deze op een ep3 niet echt veel meer vermogen maken dan een deftige intake manifold setup. Terwijl (Mij niet slaan aub) op het peugeot forum beweerd word dat ze op een 206 rc met deftig afgestelde ITB's zo'n 50pk meer kunnen halen...
En in hoever is het bij ITB's verstandig om hier nog een airox op te voorzien of maakt dit geen verschil?
Veel vragen enzo dus wat zijn jullie ervaringen en meningen in verband met dit onderwerp :-)
Ik heb een RBC intake geboord naar 70mm met een 70mm gasklep en een injen cold air intake. In hoeverre kan dit nog verbeterd worden?
Hoeveel verschil is er tussen RRC en een RBC manifold? ( Van welke Honda modellen komen deze eigenlijk? En past de afdekkap van een RBC manifold ook op die van een RRC of is hier dan weer een andere voor?)
Ik heb gezien dat je de Skunk2 intake manifold kunt boren tot zo'n 74mm dus zou je nog een grotere gasklep kunnen steken en zou de overgang met een injen cai (76mm) weer iets beter zijn.
Of zijn jullie meer tevreden over een Tegiwa/Gruppe M intake? Deze zijn natuurlijk wel een stukje duurder dan een cai maar is deze ook effectief beter?
Of zijn ITB's nu het aller beste? Ik heb gelezen dat deze op een ep3 niet echt veel meer vermogen maken dan een deftige intake manifold setup. Terwijl (Mij niet slaan aub) op het peugeot forum beweerd word dat ze op een 206 rc met deftig afgestelde ITB's zo'n 50pk meer kunnen halen...
En in hoever is het bij ITB's verstandig om hier nog een airox op te voorzien of maakt dit geen verschil?
Veel vragen enzo dus wat zijn jullie ervaringen en meningen in verband met dit onderwerp :-)