Gewicht topic.

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Gewicht topic.

Post by who_carez »

Omdat al mijn zooi is binnen gekomen en ik eigenlijk altijd wel gewichtsgierig ben heb ik alles is op de weegschaal gelegd.

Het gaat hier dus over onderdelen voor een ep3.
Mijn ep3 inclusief kinderstoel en 1/4e benzinne tank zonder reserve wiel weegt 1175kg

OEM pre facelift velg met band (bridgestone met ca 3.5mm profiel) 17kg

Competition Clutch Stage 1 organic Koppelingsset 4,5kg
OEM koppeling 5kg

Competition Clutch Ultra lichtgewicht Vliegwiel 4kg
OEM vliegwiel 7,5kg

Odyssey PC680 Gel accu 6,5kg
OEM accu 13,2kg

Centric Parts remschijven voorzijde (enkel) 7,5kg
OEM remschijf voorzijde (gebruikt) 6,5kg

Centric Parts remschijven achterzijde (enkel) 4kg
OEM remschijf achter (gebruikt) 4,5kg

Ferodo remblokken voorzijde (set) 1550gram
Ferodo remblokken achterzijde (set) 850 gram

Tegiwa lichtgewicht ''underdrive'' krukas poelie inclusief riem 550gram
OEM krukas poelie 2,3kg

OEM header + kat 10,5kg
Tegiwa header 7kg

Reservewiel + boordgereedschap 14kg
Hoedeplank 2,5kg

Als eind maart alles gemonteerd word zal ik alle standaard onderdelen is wegen en dit hier aanvullen. Ik zal dan ook eens wegen wat zo een reservewiel met boord gereedschap weegt. (Bij deze gebeurt)

Eventueel ga ik ook de achterste ruitenwisser met motortje demonteren (word toch niet gebruikt) en wat een oem 30th anniversary zetel weegt zal ik dan ook eens even wegen :D (Dit is nog niet gebeurt maar komt ooit op een dag nog wel :) )

Ook weet ik dat een compleet kinder zitje 10kg is en enkel zo een verhoog kussentje maar 1kg.

Het verschil tussen een OEM motorkap en een carbon motorkap was ook 2kg (met dank aan Pelle)
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Gewicht topic.

Post by Mindstorm »

En dan ook nog een abonnement op de sportschool erbij of niemand mee laten rijden? :p
Maar ik ben benieuwd hoeveel kilo's je gaat besparen.
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Gewicht topic.

Post by Pelle »

Dit is wel interessant! Ben wel benieuwd wat de recaro stoel weegt ten opzichte van een gewone ep3 stoel.

Wat wel belangrijk is, is hoe de auto gewogen is. Een weegbrug bij de vuilstort zal niet zo accuraat zijn als uitweegapparatuur.

Er schijnt trouwens verschil te zitten in prefacelift en facelift velgen. Dit zou komen doordat ze ergens anders gemaakt zouden worden (facelift zou wat zwaarder zijn).
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Gewicht topic.

Post by who_carez »

Het was gewoon een weegbrug op het stort en de zwaardere onderdelen zijn ook gewoon met een personen weegschaal gewogen. Dus 100% correct zal het niet zijn. Maar toch bij benadering om een idee te geven. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het gewicht van de voorzetels :)
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Gewicht topic.

Post by who_carez »

Iemand die het gewicht van een deftige aftermarkt header en catback kan geven? De oem catback kan ik eventueel ook nog wegen. Ik had helaas geen weegschaal bij de hand toen alles gedemonteerd was :( Velgen volgen ook nog wel eens als ik wat tijd en zin heb.
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Gewicht topic.

Post by Pelle »

Mijn tegiwa header weegt 7 kg. Catback heb ik zo niet liggen.

Het schijnt trouwens dat de facelift ep3 velgen meer wegen dan de prefacelift velgen. Dacht vanwege een andere fabrikant.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Gewicht topic.

Post by who_carez »

Dankuwel voor de info :) Ik heb dit even bijgevoegd. Ik zal binnenkort mijn oem velgen (wel met banden) even wegen en dan zal ik ook de OZjes eens wegen. Maar dit als ik wat meer tijd heb :)
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Gewicht topic.

Post by who_carez »

Achterste ruitenwissen inclusief motor.

0,5 kg.

Niet echt de moeite dus.
Post Reply