Kleur nummer Ep3 velgen?

Hier alle technische onderwerpen mbt banden en de bijbehorende velgen
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Weet iemand toevallig het kleur nummer van stock ep3 velgen? ik ga ze opknappen en als ik het zo zie is het niet het standaard grijs wat op elke aftermarket velg zit, en het scheelt weer door de kleurstaaltjes heen zoeken :p
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Savagegek »

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag maar luister wel even mee naar het antwoord :p

Wil ze ook opknappen maar zit zelf nog te verzinnen over de kleur, standaard of een donkerder kleurtje grijs, soort gunmetal kleurtje lijkt me goed staan onder een cosmic
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Tja ik blijf er bij dat cosmic grey echt een kut kleur is om velgen kleur bij te kiezen, ik vind eigenlijk alleen wit en mat zwart er bij staan, maar dan moet het ook wel weer bij de velg passen, en wit met Ds2500 is nou ook niet echt een optie :p
Dus daarom ga ik gewoon voor de standaard kleur, vanmiddag had de spuiter 2 staaltjes uitgekozen die er het meest op leken, en daarvan zat er 1 bij waarvan je met het blote oog niet kon zien of hij verschilde met de velg.
Dus ik zal maandag nog is vragen wat het kleur nummer was.

Alleen is het een beetje lastig met de naafkapjes, het rode honda logo is er namelijk ook op gespoten, dus even kijken hoe dat uitpakt als de velgen gespoten zijn, eventueel een laag blanke lak er overheen, en anders ook helemaal spuiten en dan maar een sticker er op.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Jo& »

Ik heb nooit echt precies het kleur nummer voorbij zien komen. Alleen mengsel verhoudingen. En er zitten glitters in.
Ben benieuwd naar je resultaten.
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Louray »

User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Persoonlijk vind ik het net weer niet bij de kleur staan, deze kleur zoals ze onder de Smokehoes ep3 zitten vind ik dan wel weer mooi, maarja die kleur past weer niet bij een standaard ep3 velg :p

Image
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Savagegek »

De standaard kleur van de velgen zijn ook icm de ds2500 te licht, paar keer flink remmen en ze zijn al mat grijs :p

Laatst ook eens rota's met een lichte bronze tint voorbij zien komen onder een ep3.
Dat zag er zo op foto voor mijn idee ook niet slecht uit.
Het is op foto alleen allemaal erg lastig beoordelen.

Wacht het af zodra je de kleur weet, dan kan ik eens informeren voor een prijsje.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Haha ja idd, ik heb ook rondom ds2500, na 5 kilometer zijn ze weer vies :p

Maar ik heb ooit gehoord dat er iets is dat het vuil er erg makkelijk vanaf gaat, speciaal voor velgen, dus mocht iemand weten hoe dit heet? en anders zal ik met de tijd op een auto poets site moeten kijken.

Als ze klaar zijn kan ik ze naast mijn winterwielen zetten, maar ik denk niet dat ik kleur verschil ga zien.
NiQueZz
Posts: 67
Joined: Sun Jul 10, 2011 2:33 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by NiQueZz »

er zit ook kleur verschil tussen pre-facelift en facelift.
kleurcode van pre-facelift heb ik ooit op het forum voorbij zien komen.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Ow dat ook nog, geen idee of de velgen die er nu onder zitten pre of facelift zijn, heb ze van 2 verschillende adressen en mij is nog nooit iets opgevallen :D

En ik vertrouw mijn spuiter/collega wel, we hebben samen gekeken naar de kleur met zo'n speciale lamp, ik zag in 1e instantie tussen de 2 staaltjes al geen verschil, hij wel :p
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Savagegek »

Wat betreft een cleaner heb ik misschien een goede optie.
Image
Ik heb laatst dit spulletje gekocht, en getest op de daily van de vrouw en werkte uitstekend.
Omdat dat beviel wilde ik het ook bij mij testen, velgen zijn toch niet perfect nu, alleen aangezien ik in de winter vrij weinig rijd is dat er nog niet van gekomen.

Ik vind het wel een aanrader van wat ik nu heb gezien!
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Tja ik gebruik liever geen velgenreiniger, soms zijn ze iets TE goed :D

Maar ik ga denk ik iets van op deze pagina gebruiken als ze klaar zijn https://www.carclean.nl/producten/Exterieur/Velgen_en_banden/Velgenwax_en_sealers
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Savagegek »

Nu die van mij in alles behalve nette staat zijn ben ik niet zo moeilijk..

Als je een goede sealant gebruikt is een reiniger niet eens nodig.
Een velgenreiniger gebruik ik alleen bij echt hardnekkig vuil.

Als het voor je qua afstand te rijden is zou ik langs gaan in de showroom, hoor altijd goede berichten.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Ja ik ben daar binnen 20 minuten, 1 afslag verder dan Tcc, en ben er vroegah ook wel is geweest voor een workshop in mijn "tuning" tijdperk, prima bedrijf.
User avatar
Type200R
Posts: 254
Joined: Fri Apr 06, 2012 4:34 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Type200R »

Kaiser Silver
NH-546M


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Ow ik zal morgen is dat kleur nummer opzoeken, bedankt.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Kaiser Silver is toch niet de kleur van facelift ep3 velgen, hij is een tint donkerder en de structuur is anders, in de originele lak zit veel meer metallic.
Maar hij komt er wel heel dicht bij in de buurt dat wel.

Zie links Nh-546m en rechts Ma226.73
Image

Nh-546m
Image

Ma226.73
Image
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Louray »

Ik begrijp dat je het perfect wilt.

Maar er zijn een paar variabelen:
- zijn jou velgen niet eerder gespoten geweest? Misschien toen niet de juiste kleur gekozen. Dat maakt de huidige referentie nutteloos.
- het eindresultaat is toch afhankelijk van het mengproces, primer, richting van het spuiten, soort lak e.d. Ondanks dat het mengen haast automatisch gaat heb ik vaak genoeg kleurverschil bij diverse spuiters gehad.
-hoeveel verschil ga je zien wanneer ze alle 4 gespoten zijn met Nh-546m of Ma226.73??
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by Mindstorm »

Ja daar heb je 3 punten waar je zeker gelijk in hebt, wie weet wat er in die 12 jaar gebeurd is met die velgen (alleen de vorige eigenaren)
Mijn idee was ook om het juiste kleur nummer te zoeken zodat anderen dat ook zouden kunnen gebruiken aangezien ik dit niet heb kunnen vinden op het forum.
voetbalboer87
Posts: 67
Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm

Re: Kleur nummer Ep3 velgen?

Post by voetbalboer87 »

Kaiser silver is de kleur van DC2 velgen, een stukje donkerder dan EP3 velgen..
Post Reply