OEM vs aftermarket?

Alles over versnellingsbakken en koppelingen.
Post Reply
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

OEM vs aftermarket?

Post by who_carez »

Er bestaan al wel een paar koppeling gerelateerde onderwerpen maar ondertussen zijn we al weer een paar jaar verder en zijn er misschien wat meer ervaringen...

Welke koppeling raden jullie aan voor een ep3 met zo'n 250pk? Met een OEM Honda koppeling kan je natuurlijk niet fout zitten maar eentje die wat meer koppel en vermogen kan verdragen lijkt mij natuurlijk beter. Zeker nu er bij All4honda toch wel fijne kortingen zijn. Ik ben gewoon bang voor problemen met een aftermarket. Ik heb niet veel zin om door problemen na 1000km alles weer open te gooien of om hem na 20 000km weer te vervangen omdat hij versleten is.

Dus wat zijn jullie ervaringen?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: OEM vs aftermarket?

Post by slydawg »

Exedy, Clutchmasters en Competition Clutch zijn de merken die het meest worden gebruikt zover mij bekend.
Ik zelf had een Clutchmasters en was daar zeer tevreden over.
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: OEM vs aftermarket?

Post by Pelle »

Zie nu pas dat er nog een koppeling thread is over welke te kiezen! Gelijk de mijne maar gesloten.

ik ben wel benieuwd naar jullie mening. Ik zit te denken aan een exedy stage 1 of een RPC stage 2.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: OEM vs aftermarket?

Post by who_carez »

Ik ben voor deze gegaan.

Competition Clutch ultra lichtgewicht Vliegwiel en Competition Clutch stage 1 organic Koppelingsset.

Montage is wel pas voor eind maart ;-)
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: OEM vs aftermarket?

Post by Pelle »

Nice, ik heb nog geen idee wanneer alles gemonteerd gaat worden, kan ook best nog even duren.

ben wel benieuwd!
Post Reply