Even voorstellen #Jackasfck

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

Ondertussen, want all het mooie duurt gewoon lang, het volgende.

De motor staat naast de auto, de mooiste manier om is even wat onderhoud te doen, simpelweg omdat je er bij kan.
De koppeling leek niet zo heel best meer, dus heb ik bij mijn vrienden van AKR een mooie EXEDY set gekocht, gewoon de OEM series, dit omdat ik uit ervaring weet dat de OEM series ook wel wat kleine performance upgrades aan kunnen.

vervangen zijn nu:
-Drijfstang lagers
-Krukas
-Olie pomp
-distributie ketting
-olie/filters
-Koppeling, drukgroep, druklager.

Jongens, het word met de dag spannender, ik hoop dat ik zo al het onderhoud voorlopig gehad heb!

hij is nog niet klaar, maar er word hardt aan gewerkt.
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by H8TER »

Is idd ruk maar als ik een auto koop en de zelfde dag loopt hij in elkaar krijgt hij hem echt terug en eis ik al me geld terug. Duidelijk iets waar je als koper niks aan kan doen. En de verkoper heeft (waarschijnlijk zonder het te weten) iets verkocht wat al kaduk was......
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Louray »

Ok ok even geduld nog en binnenkort revven
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

Yess!
Zondag was het zover, de k20 is weer helemaal Fresh!
En wat rijdt hij goed zeg! er zitten nieuwe drijfstang lagers in, pomp, ketting en een (gebruikte) krukas.
Koppelingsset is ook mee gepakt.

vraagje aan de kenners, ik rijd er extreem rustig mee, heb zelfs de vtec nog niet gebruikt. de garage houder had het over 15000km inrijden, nu vind ik dat wel heel ruim geschat, er zitten geen nieuwe zuigers etc. in die moeten zetten.
Hoe kijken jullie hier tegen aan? ben oprecht benieuwd :)
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Mindstorm »

15000 km vind ik sowieso erg veel, en met alleen nieuwe lagers en krukas lijkt me dat er niet heel veel hoeft in te lopen, maarja dat is mijn idee.

Maar wel beter dat hij het doet man, ik weet zeker dat je na de 1e keer vtec een lach op je gezicht heb :)
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

nu meer als 800km's onder de 5000rpm geschakeld, eerste keer vtec gehad... verslavend, niet normaal!
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Mindstorm »

Ja ik gebruik het niet echt vaak omdat de omstandigheden er niet naar zijn, maar als je dan is een keer een paar versnellingen doortrekt :)
Post Reply