Even voorstellen #Jackasfck

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

Hallo,

Omdat het altijd wel geapprecieerd word je even voor te stellen, zal ik dat ook zeker even doen.
Ik ben Jack 26 lente's en woonachtig in de Flevopolder.
Ik ben altijd al druk met Honda's geweest, dit is begonnen op mijn 19e, ik heb toen mijn aller eerste CRX ED9 gekocht, ik weet nog goed dat deze best wat roest had, rookte, (leek wel een 2 takt) maar hij was 750,- had APK en liep als de brandweer.
Ik heb deze compleet verpest met tupperware (want dat kon toen nog, en het was ontzettend cool) en uit eindelijk is er terwijl ik geparkeerd stond en dus best wel opviel, een auto in gereden.
Deze D16Z5 motor heeft het 310000km's vol gehouden! Auto is uit eindelijk naar de sloop gegaan na anderhalf jaar bezit. Ik heb hierna een EG5 (hatch) gekocht, 1.5 DXI.
Hier is het 'JDM' stylen begonnen, verlaagd, rvs uitlaat systeem spoon style spoiler en spiegels, kenmerkend zwarte klep,dak,kofferbak. interieur gestript, deepdish stuurtje, ach jullie begrijpen waar ik heen ga ;)
na een jaar heb ik deze aan een van mn beste maten verkocht, en waarom?! nou, ik kwam een prachtige ED9 in de verkoop deze heb ik toen gekocht.
hier ben ik helemaal gek op gegaan, zelfs UPS/DHL werd gek van me, elke week tal van pakketten, D2 schroefset, SRS catback, Kuipstoelen, 4 punts gordels, gechipte computer met launch VIS-Racing carbon motorkap etc. etc. een Proper stancer met POWER! helaas is deze motor uit elkaar geploft na een meeting, en heb ik de auto door het verlies van mijn baan weg moeten doen (tot de dag van vandaag spijt van).
De volgende Honda was een EK3, opgeleukt naar 125 pk schroefset EK9 lippen pakket, gelifte spoiler leuke velgen, deels opnieuw gespoten, echt een mooie wagen (helaas pre facelift).
en dan nu over op mijn een na laatste, een EG3 (1.3 DX carb). deze had ik van een meisje gekocht, echt bone stock! super ding.
geen luxe gewoon een stuur en 4 wielen. hier ben ik ook all in op de looks gegaan, schroefset, Lenso bsx velgen (wagen had geen roest!) beaks bar, asr subframe d2 draagarmen (goud net als de velgen) Type R lippen pakket, spoon spoiler, Orange corners, ach je kent het wel, zo'n basis JDM look civic, maar dan heel netjes :)

En dan nu, na de verkoop van mijn laatste auto (tijdelijk een lupo 3L, ik wil hier verder nix over horen :P) heb ik een EP3 besteld.. het is een Engelse, zilver pre facelift, met complete onderhoudshistorie.
deze word aankomende week gekeurd en dan haal ik hem op.
het is een soort jongens droom die uit komt (hoe cliché dit) een echte type-R.
wilde plannen? zeker, maar eerst maar is rijden :) ik zal jullie nog veel gaan vragen, ik heb veel Honda motoren gezien, en aan mogen sleutelen, maar de K is mij compleet onbekend...

foto's zullen volgen.
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by K20R »

Elke dag weer met plezier instappen in de auto, voor mij is de ep3 100% alles wat ik zoek in een auto, fel, licht, rauw.
De k20 is echt heerlijk wel veel schakelen door de korte 6 bak.
Als je luxe luie cruise wagen zoekt dan moet je echt geen ep3 hebben.
Wel is sleutelen soms vervelender door minder ruimte in de mottorruimte vergeleken bij een eg/ek etc.

Welkom!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Knite Force »

Welkom, plannen ermee?

EP3's zijn FUNNNNNNNNN 😃👍🏻
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Savagegek »

Goede historie! Veel plezier met de ep moet goed komen als ik het zo lees.

Ik mis alleen de foto's ;)
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

Thnx voor de replies, toch altijd leuk. Fotos zullen volgen hoor.
als het goed is krijg ik de EP morgen, extreem veel zin aan.

en qua plannen, ik houd het nog even rustig, ik ga hem als daily gebruiken, en de auto zal zich eerst even moeten bewijzen.
maar als ik dan toch wat zou moeten doen, dan denk ik dat ik het onderstel als eerste aanpak.
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

Jackasfck wrote:Thnx voor de replies, toch altijd leuk. Fotos zullen volgen hoor.
als het goed is krijg ik de EP morgen, extreem veel zin aan.

en qua plannen, ik houd het nog even rustig, ik ga hem als daily gebruiken, en de auto zal zich eerst even moeten bewijzen.
maar als ik dan toch wat zou moeten doen, dan denk ik dat ik het onderstel als eerste aanpak.


Tsjah, de levering is een weekje uitgesteld, wat een pech! (niet schokkends hoor).

dus, hopelijk, volgende week vrijdag knallen.. ach, nog maar 6 dagen :)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jo& »

Gefeliciteerd met de aankoop, heel veel plezier gewenst!

Als je iets aan het onderstel wilt doen zou ik voor LSD gaan. Heb in een EP3 met LSD gereden en is echt de moeite waard!
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

Jo& wrote:Gefeliciteerd met de aankoop, heel veel plezier gewenst!

Als je iets aan het onderstel wilt doen zou ik voor LSD gaan. Heb in een EP3 met LSD gereden en is echt de moeite waard!


Ik ga me er is in verdiepen :)
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

en, nog een keer uit gesteld.. verd*mme... naja het is even niet anders, gelukkig is alles mbt het invoeren uitbesteed, definitieve datum is volgende week donderdag.
RDW schijnt het erg druk te hebben zo aan het eind van het jaar... slecht voor m'n hart dit.. ;)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Knite Force »

Mooi, des te meer tijd om je wishlist hier neer te zetten! 😉
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

Nou, hij is binnen, en het waren een prachtige 18uur samen.
66miles verder, en een enorme ratel in m'n onderblok zover ik het kan horen. gelukkig was het 10tallen meters voor mijn werk dus ik kon zo uitrollen naar de zaak.
Wel mooi lullig, loop je een maand op te scheppen over je 200pk sterke pocket rocket, komt hij ratelend op je werk aan.
De garagehouder die hem voor mij geïmporteerd heeft komt hem zo ophalen, ik heb zelf het vermoeden dat er een drijfstanglager aan gort is, of een krukaslager.... Jammer, flink de balen er in! zou hem morgen mee nemen op vakantie, dat zit er dus ff mooi niet in.....

NR 1 op de wishlist:
Motor.

Het is trouwens een zilveren pre facelift, bone stock op een cai na, 101000 miles, van binnen en buiten zeer netjes!
Complete onderhouds historie op naam en kenteken vanaf de eerste eigenaar.
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Louray »

Wauw dude. Das klote. Maar wie draait op voor de kosten?
Ik zou met die kmstand meteen de koppeling, ketting, spanner en geleiders meenemen. Als het blok nog te repareren valt.

Maar als de motor nu al ratelt is er niet zorgvuldig omgegaan met de motor (zowiezo te lage olieniveau + redlining).
K20 kan eeecht heel wat hebben.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Lucas79 »

Welkom op ons forum Jack, en wat ongelooflijk K(!) dat het zo tegenvalt. Ik hoop dat het netjes opgelost wordt.
Deus Ex Machina!
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by who_carez »

Fuck dat is klote. Heb een paar jaar geleden bijna het zelfde gehad met mijn S2000. Een maand plezier aan gehad en dan drijfstang afgebroken. Ik hoop dat het beter in orde word gebracht dan bij mij in de tijd en dat je niet met onnodige kosten blijft zitten. Nog even een vraag kwa ketting, spanner en gelijders. Op hoeveel km worden die gewoonlijk vervangen? Ik zit aan de 140k km en mijn garagist viel deze week uit de lucht toen ik hem er over aansprak om deze te vervangen en beweerde dat hij dit nog nooit heeft geweten. Bizar...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jo& »

Ze zeggen dat kettingen onderhoudsvrij zijn. Op papier. Kijk hoeveel auto's worden na 10 jaar of 150-200.000 euro nog echt onderhouden voor de lange termijn?? Stuk = nieuwe kopen. Een Renault Clio uit 2001 daar ga je echt niet voor €1000 onderhoud aan uitvoeren want die auto is het niet waard om te onderhouden zodat je er nog 10 jaar mee kan doen.
Werkt het dan werkt het is het motto dan vaak.

Wil jij nog 10 jaar met je auto rijden en nog 100-150.000 km erop zetten wordt je onderhoud ook anders. Een 'normale' garagist gaat dit niet vatten. Mensen vragen daar nooit om. Alleen om de kosten vragen ze en waarom zo duur.

Overigens kan er na een lange tijd wel speling op de ketting komen. Heb het hier wel eens gelezen bij hogere km standen.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by who_carez »

duidelijke uitleg en dat klopt wel bij 99% van de bevolking :) Binnekort is checken dus.

@ #Jackasfck... Zijn er al vorderingen over hoe het opgelost gaat worden?
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Knite Force »

Ik heb al speling zien ontstaan vanaf de ton...ik ga de mijne daarom deze winter preventief vervangen (105.000km).

@ts: wat een kloteverhaal zeg.... al meer bekend?
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

UPDATE:

de 4e drijfstanglager is er uit gelopen, omdat ik niet lang na het ontdekken verder ben gereden is de schade zeer beperkt gebleven.
wat ik van de monteur begreep is dat de olie pomp ook niet meer zo best was, dus deze dient ook vervangen te worden, zelf maakte ik me zorgen over de krukas, (onbalans, drijstanglager u do the math ) maar deze leek nog in nette staat te zijn en goed in de lagers te liggen.

kwa kosten, ik betaal de nieuwe pomp, hij de rest (4 lagers, nieuwe olie etc,) het werk doet hij ook onder de radar om mij tegemoet te komen.
Hij had dit natuurlijk ook niet overzien, en hier uiteraard ook niet om gevraagd. Ik krijg vandaag te horen wanneer hij klaar is, ik verwacht midden volgende week. als hij er is zal ik ff foto's maken en posten (duurt wel lang zo).

hopelijk alle pech zo gehad.
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Jackasfck »

UPDATE 2:
Krukas inderdaad krom, motor staat naast de wagen, we wachten nog een weekje....
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Even voorstellen #Jackasfck

Post by Knite Force »

Bah! Balen!!!
Post Reply