Op zoek naar een ITR

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Op zoek naar een ITR

Post by john »

Zoals in al aangaf in mijn voorstelling ben ik dus op zoek naar een ITR .
Zijn er zaken waarop ik moet letten ? Heb iets gelezen van olieverbruik maar denk dat je daar moeilijk van onderuit kan aangezien de meeste ITR's wel een hard leven achter de rug hebben , dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze soms moeilijk schakelen van 3de naar 4de :confused: , verder ook al gezien dat ze roest gevoelig zijn aan de achterste wielranden .
Dus alle tips , info en ervaringen zijn zeker welkom ;)

Grtz John
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by Pelle »

Ik neem aan dat het om een ITR van 1998 t/m 2001 (DC2) gaat als ik het zo lees.

Die punten die je noemt kloppen inderdaad. Olieverbruik is niet alleen omdat ze een hard leven achter de rug hebben. Het hoort een beetje bij dat type motor helaas. Je kan bij een testrit ook even erachter rijden om te kijken of er rook uit de uitlaat komt. Alleen een pluimpje bij schakelen hoog in toeren is geen ramp. Komt er continu een flinke walm uit kun je hem beter laten staan.

Versnellingsbak kan een probleem zijn inderdaad, dus test ook alle versnellingen bij schakelen in hoge toeren.

Roest is opzich makkelijk te bekijken, maar kijk ook goed of je bijgewerkte punten ziet. Als het slecht hersteld is kan het erger zijn dan het in eerste instantie lijkt.

verder zijn het geweldige auto's met een goede wegligging en een krachtige motor. Ik zou ook nog even goed op de ophangingsrubbers letten. Auto op de brug en even goed bekijken of alles recht is, of er lekkages zijn en of de rubbers nog netjes zijn.
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by john »

Hey Pelle , ik heb het inderdaad over een DC2 heb er al verschillende te koop zien staan met KM-stand gaande van 130000 tot 270000 buiten het olieverbruik denk dat dit best betrouwbare blokken zijn ?
Liefst van al wil ik er één die zo stock mogelijk staat :rolleyes:
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Op zoek naar een ITR

Post by anton »

Hey John, succes met je zoektocht. Een ITR is geweldig, rauw en puur :)

Neem je tijd, en stock..zo zie ik ze graag!
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by john »

Thanks anton , heb al verschillende reviews gezien en ook van horen vertellen dat het inderdaad machtige wagens zijn om mee te rijden.
Verder zie ik de ITR ook als een goede investering nu het spaargeld hier in Belgie geen drol meer opbrengt , denk toch dat de ITR's in de toekomst nog zullen stijgen in waarde en op die manier heb ik er nog extra geniet van ook :)
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by Pelle »

Het lijkt inderdaad wel aardig in waarde te stijgen ja. Binnenkort maar eens een proefrit maken dan!
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by john »

Ok komende zondag naar een ITR gaan kijken , ben benieuwd :D
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Op zoek naar een ITR

Post by anton »

Succes as zondag en als het een mooi exemplaar is ben je zeker verkocht!

En Type R clublid worden is altijd een strak plan :D
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by john »

Met een beetje geluk zaterdag ook een ITR gaan bezichtigen betreft één met Japanse snuit ;)
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Op zoek naar een ITR

Post by anton »

Ik ben zelf niet zo'n fan van de JDM neus. Geef mij maar de dubbele koplampen, geeft zoveel meer impact qua looks :cool:
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by john »

anton wrote:Ik ben zelf niet zo'n fan van de JDM neus. Geef mij maar de dubbele koplampen, geeft zoveel meer impact qua looks :cool:


De éne met japanse snuit heeft 150k op gelopen en de andere betreft één met dubbele koplampen en heeft 235k gelopen .
Prijs van beide is idem en ze zijn allebei pas opnieuw gespoten in de originele kleur champion white ofzo dacht ik.
Ga ze rustig gaan bekijken dit weekend en ik zie wel welke mij het meest aantrekt kwa look en technische staat ;) .
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Op zoek naar een ITR

Post by anton »

john wrote:De éne met japanse snuit heeft 150k op gelopen en de andere betreft één met dubbele koplampen en heeft 235k gelopen .
Prijs van beide is idem en ze zijn allebei pas opnieuw gespoten in de originele kleur champion white ofzo dacht ik.
Ga ze rustig gaan bekijken dit weekend en ik zie wel welke mij het meest aantrekt kwa look en technische staat ;) .


In ieder geval heel veel succes en wees niet overhaast. Ik kan je altijd aanraden de DC2 die je op het oog hebt, voor de koop te laten nakijken door Hontec in Zeeland (bij Uden). Een zeer deskundig bedrijf met enorm veel kennis rondom de diverse R modellen. Enjoy the ride 9000 RPM :D
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by john »

Zaterdag voormiddag nieuws gekregen dat de ITR met japanse snuit verkocht was.
Dan vandaag de andere ITR gaan bekijken , op het eerste zicht erg netjes gespoten maar toch snel tot de conclusie gekomen dat er redelijk wat plamuur in de wielbogen zat achteraan en dat er onderaan de wagen een belangrijke herstelling was gedaan aan het chassis . Ook het interieur was niet echt naar mijn zin brandgaten in de rode recaro's , vloerbekleding heel erg vuil . Verder waren de koplampen nogal dof en was de linker spiegelkap gebarsten.
Dus met andere woorden geen ITR vandaag , we zoeken rustig verder ;)
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Op zoek naar een ITR

Post by anton »

idd rustig verder zoeken. Ik heb wel een tip. Mss staat de ITR van Ali Ghandi nog te koop. Is de ex ITR van Rik Jacobs. Een van de mooiste ITR's van NL. Niet geheel origineel maar wel met de juiste specs. Bouwjaar 1998 R#1649

Niet de goedkoopste....was laatst te koop voor € 16.500.00
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by john »

Die heb ik idd ook zien staan alleen vind ik de prijs 16500€ wat te hoog voor mij.
Zondag terug een exemplaar gaan bekijken betreft een Milano rode ITR van bouwjaar 2000.
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by H8TER »

Kan me niet voorstellen dat iemand 16,5K gaat betalen voor een itr met die km stand hoe mooi die van de buitenkant ook is.....
voor dat geld moet er een ton minder op staan ;)

Suc6 met jouw zoektocht
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by Louray »

Same here. Het is echt een plaatje van auto. Maar de ITR is daar nog niet.

Dit is gewoon een hoge prijs neerzetten om kunstmatig de ITR waarde proberen te verhogen. Hij vroeg er 6 maanden geleden nog € 11.500 voor.....

Voor dat geld liever een ITR K20, S2000 of een FD2.
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by H8TER »

Heb ff hier op het forum gezocht. De vorige eigenaar vroeg idd 11,5K die hem nu verkoopt eerder dit jaar 14,5K.... suc6 daarmee
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Op zoek naar een ITR

Post by anton »

Feit is dat de (vraag)prijzen van de DC2 stijgen. Zeker voor originele exemplaren in goede conditie want deze worden steeds schaarser. Uiteindelijk is het de markt en de beschikbaarheid die de prijzen bepaald....maar idd € 16.500.00 is veel geld.

Ik ben zuinig op mijn ITR, maar deze wel om van te genieten op de openbare weg en dat de prijzen stijgen is alleen maar meegenomen....
john
Posts: 22
Joined: Sun Oct 23, 2016 4:04 pm

Re: Op zoek naar een ITR

Post by john »

Vandaag dit exemplaar gezien betreft een Milano rode spec2000 zag er zeer netjes uit en voor 95% OEM na alles eens goed bekeken te hebben dan maar met de eigenaar een testrit gedaan van enkele km's.
Wagen reed subliem schakelde zeer goed in elke versnelling ook in vtec toerental , baanligging fenomenaal en de remwerking idem .
Verder is de ITR voorzien van een nieuwe OEM uitlaatlijn , nieuwe odyssey accu , gereviseerde remklauwen met nieuwe blokken en gegroefde remschijven , nieuwe koppeling en pas een onderhoudsbeurt gekregen.
Dan maar eens over de prijs onderhandeld en als alles goed zit heb ik volgende week mijn Milano rode ITR.
Was er eerst niet zo voor te vinden een rode ITR maar in real life is deze echt best knap.
Image
Image
Image
Image
Image
Post Reply