Op zoek naar een ITR
Op zoek naar een ITR
Zoals in al aangaf in mijn voorstelling ben ik dus op zoek naar een ITR .
Zijn er zaken waarop ik moet letten ? Heb iets gelezen van olieverbruik maar denk dat je daar moeilijk van onderuit kan aangezien de meeste ITR's wel een hard leven achter de rug hebben , dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze soms moeilijk schakelen van 3de naar 4de , verder ook al gezien dat ze roest gevoelig zijn aan de achterste wielranden .
Dus alle tips , info en ervaringen zijn zeker welkom
Grtz John
Zijn er zaken waarop ik moet letten ? Heb iets gelezen van olieverbruik maar denk dat je daar moeilijk van onderuit kan aangezien de meeste ITR's wel een hard leven achter de rug hebben , dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze soms moeilijk schakelen van 3de naar 4de , verder ook al gezien dat ze roest gevoelig zijn aan de achterste wielranden .
Dus alle tips , info en ervaringen zijn zeker welkom
Grtz John
Re: Op zoek naar een ITR
Ik neem aan dat het om een ITR van 1998 t/m 2001 (DC2) gaat als ik het zo lees.
Die punten die je noemt kloppen inderdaad. Olieverbruik is niet alleen omdat ze een hard leven achter de rug hebben. Het hoort een beetje bij dat type motor helaas. Je kan bij een testrit ook even erachter rijden om te kijken of er rook uit de uitlaat komt. Alleen een pluimpje bij schakelen hoog in toeren is geen ramp. Komt er continu een flinke walm uit kun je hem beter laten staan.
Versnellingsbak kan een probleem zijn inderdaad, dus test ook alle versnellingen bij schakelen in hoge toeren.
Roest is opzich makkelijk te bekijken, maar kijk ook goed of je bijgewerkte punten ziet. Als het slecht hersteld is kan het erger zijn dan het in eerste instantie lijkt.
verder zijn het geweldige auto's met een goede wegligging en een krachtige motor. Ik zou ook nog even goed op de ophangingsrubbers letten. Auto op de brug en even goed bekijken of alles recht is, of er lekkages zijn en of de rubbers nog netjes zijn.
Die punten die je noemt kloppen inderdaad. Olieverbruik is niet alleen omdat ze een hard leven achter de rug hebben. Het hoort een beetje bij dat type motor helaas. Je kan bij een testrit ook even erachter rijden om te kijken of er rook uit de uitlaat komt. Alleen een pluimpje bij schakelen hoog in toeren is geen ramp. Komt er continu een flinke walm uit kun je hem beter laten staan.
Versnellingsbak kan een probleem zijn inderdaad, dus test ook alle versnellingen bij schakelen in hoge toeren.
Roest is opzich makkelijk te bekijken, maar kijk ook goed of je bijgewerkte punten ziet. Als het slecht hersteld is kan het erger zijn dan het in eerste instantie lijkt.
verder zijn het geweldige auto's met een goede wegligging en een krachtige motor. Ik zou ook nog even goed op de ophangingsrubbers letten. Auto op de brug en even goed bekijken of alles recht is, of er lekkages zijn en of de rubbers nog netjes zijn.
Re: Op zoek naar een ITR
Hey Pelle , ik heb het inderdaad over een DC2 heb er al verschillende te koop zien staan met KM-stand gaande van 130000 tot 270000 buiten het olieverbruik denk dat dit best betrouwbare blokken zijn ?
Liefst van al wil ik er één die zo stock mogelijk staat
Liefst van al wil ik er één die zo stock mogelijk staat
Re: Op zoek naar een ITR
Hey John, succes met je zoektocht. Een ITR is geweldig, rauw en puur
Neem je tijd, en stock..zo zie ik ze graag!
Neem je tijd, en stock..zo zie ik ze graag!
Re: Op zoek naar een ITR
Thanks anton , heb al verschillende reviews gezien en ook van horen vertellen dat het inderdaad machtige wagens zijn om mee te rijden.
Verder zie ik de ITR ook als een goede investering nu het spaargeld hier in Belgie geen drol meer opbrengt , denk toch dat de ITR's in de toekomst nog zullen stijgen in waarde en op die manier heb ik er nog extra geniet van ook
Verder zie ik de ITR ook als een goede investering nu het spaargeld hier in Belgie geen drol meer opbrengt , denk toch dat de ITR's in de toekomst nog zullen stijgen in waarde en op die manier heb ik er nog extra geniet van ook
Re: Op zoek naar een ITR
Het lijkt inderdaad wel aardig in waarde te stijgen ja. Binnenkort maar eens een proefrit maken dan!
Re: Op zoek naar een ITR
Ok komende zondag naar een ITR gaan kijken , ben benieuwd
Re: Op zoek naar een ITR
Succes as zondag en als het een mooi exemplaar is ben je zeker verkocht!
En Type R clublid worden is altijd een strak plan
En Type R clublid worden is altijd een strak plan
Re: Op zoek naar een ITR
Met een beetje geluk zaterdag ook een ITR gaan bezichtigen betreft één met Japanse snuit
Re: Op zoek naar een ITR
Ik ben zelf niet zo'n fan van de JDM neus. Geef mij maar de dubbele koplampen, geeft zoveel meer impact qua looks
Re: Op zoek naar een ITR
anton wrote:Ik ben zelf niet zo'n fan van de JDM neus. Geef mij maar de dubbele koplampen, geeft zoveel meer impact qua looks
De éne met japanse snuit heeft 150k op gelopen en de andere betreft één met dubbele koplampen en heeft 235k gelopen .
Prijs van beide is idem en ze zijn allebei pas opnieuw gespoten in de originele kleur champion white ofzo dacht ik.
Ga ze rustig gaan bekijken dit weekend en ik zie wel welke mij het meest aantrekt kwa look en technische staat .
Re: Op zoek naar een ITR
john wrote:De éne met japanse snuit heeft 150k op gelopen en de andere betreft één met dubbele koplampen en heeft 235k gelopen .
Prijs van beide is idem en ze zijn allebei pas opnieuw gespoten in de originele kleur champion white ofzo dacht ik.
Ga ze rustig gaan bekijken dit weekend en ik zie wel welke mij het meest aantrekt kwa look en technische staat .
In ieder geval heel veel succes en wees niet overhaast. Ik kan je altijd aanraden de DC2 die je op het oog hebt, voor de koop te laten nakijken door Hontec in Zeeland (bij Uden). Een zeer deskundig bedrijf met enorm veel kennis rondom de diverse R modellen. Enjoy the ride 9000 RPM
Re: Op zoek naar een ITR
Zaterdag voormiddag nieuws gekregen dat de ITR met japanse snuit verkocht was.
Dan vandaag de andere ITR gaan bekijken , op het eerste zicht erg netjes gespoten maar toch snel tot de conclusie gekomen dat er redelijk wat plamuur in de wielbogen zat achteraan en dat er onderaan de wagen een belangrijke herstelling was gedaan aan het chassis . Ook het interieur was niet echt naar mijn zin brandgaten in de rode recaro's , vloerbekleding heel erg vuil . Verder waren de koplampen nogal dof en was de linker spiegelkap gebarsten.
Dus met andere woorden geen ITR vandaag , we zoeken rustig verder
Dan vandaag de andere ITR gaan bekijken , op het eerste zicht erg netjes gespoten maar toch snel tot de conclusie gekomen dat er redelijk wat plamuur in de wielbogen zat achteraan en dat er onderaan de wagen een belangrijke herstelling was gedaan aan het chassis . Ook het interieur was niet echt naar mijn zin brandgaten in de rode recaro's , vloerbekleding heel erg vuil . Verder waren de koplampen nogal dof en was de linker spiegelkap gebarsten.
Dus met andere woorden geen ITR vandaag , we zoeken rustig verder
Re: Op zoek naar een ITR
idd rustig verder zoeken. Ik heb wel een tip. Mss staat de ITR van Ali Ghandi nog te koop. Is de ex ITR van Rik Jacobs. Een van de mooiste ITR's van NL. Niet geheel origineel maar wel met de juiste specs. Bouwjaar 1998 R#1649
Niet de goedkoopste....was laatst te koop voor € 16.500.00
Niet de goedkoopste....was laatst te koop voor € 16.500.00
Re: Op zoek naar een ITR
Die heb ik idd ook zien staan alleen vind ik de prijs 16500€ wat te hoog voor mij.
Zondag terug een exemplaar gaan bekijken betreft een Milano rode ITR van bouwjaar 2000.
Zondag terug een exemplaar gaan bekijken betreft een Milano rode ITR van bouwjaar 2000.
Re: Op zoek naar een ITR
Kan me niet voorstellen dat iemand 16,5K gaat betalen voor een itr met die km stand hoe mooi die van de buitenkant ook is.....
voor dat geld moet er een ton minder op staan
Suc6 met jouw zoektocht
voor dat geld moet er een ton minder op staan
Suc6 met jouw zoektocht
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
Re: Op zoek naar een ITR
Same here. Het is echt een plaatje van auto. Maar de ITR is daar nog niet.
Dit is gewoon een hoge prijs neerzetten om kunstmatig de ITR waarde proberen te verhogen. Hij vroeg er 6 maanden geleden nog € 11.500 voor.....
Voor dat geld liever een ITR K20, S2000 of een FD2.
Dit is gewoon een hoge prijs neerzetten om kunstmatig de ITR waarde proberen te verhogen. Hij vroeg er 6 maanden geleden nog € 11.500 voor.....
Voor dat geld liever een ITR K20, S2000 of een FD2.
Re: Op zoek naar een ITR
Heb ff hier op het forum gezocht. De vorige eigenaar vroeg idd 11,5K die hem nu verkoopt eerder dit jaar 14,5K.... suc6 daarmee
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
Re: Op zoek naar een ITR
Feit is dat de (vraag)prijzen van de DC2 stijgen. Zeker voor originele exemplaren in goede conditie want deze worden steeds schaarser. Uiteindelijk is het de markt en de beschikbaarheid die de prijzen bepaald....maar idd € 16.500.00 is veel geld.
Ik ben zuinig op mijn ITR, maar deze wel om van te genieten op de openbare weg en dat de prijzen stijgen is alleen maar meegenomen....
Ik ben zuinig op mijn ITR, maar deze wel om van te genieten op de openbare weg en dat de prijzen stijgen is alleen maar meegenomen....
Re: Op zoek naar een ITR
Vandaag dit exemplaar gezien betreft een Milano rode spec2000 zag er zeer netjes uit en voor 95% OEM na alles eens goed bekeken te hebben dan maar met de eigenaar een testrit gedaan van enkele km's.
Wagen reed subliem schakelde zeer goed in elke versnelling ook in vtec toerental , baanligging fenomenaal en de remwerking idem .
Verder is de ITR voorzien van een nieuwe OEM uitlaatlijn , nieuwe odyssey accu , gereviseerde remklauwen met nieuwe blokken en gegroefde remschijven , nieuwe koppeling en pas een onderhoudsbeurt gekregen.
Dan maar eens over de prijs onderhandeld en als alles goed zit heb ik volgende week mijn Milano rode ITR.
Was er eerst niet zo voor te vinden een rode ITR maar in real life is deze echt best knap.
Wagen reed subliem schakelde zeer goed in elke versnelling ook in vtec toerental , baanligging fenomenaal en de remwerking idem .
Verder is de ITR voorzien van een nieuwe OEM uitlaatlijn , nieuwe odyssey accu , gereviseerde remklauwen met nieuwe blokken en gegroefde remschijven , nieuwe koppeling en pas een onderhoudsbeurt gekregen.
Dan maar eens over de prijs onderhandeld en als alles goed zit heb ik volgende week mijn Milano rode ITR.
Was er eerst niet zo voor te vinden een rode ITR maar in real life is deze echt best knap.