Even Voorstellen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
Sam
Posts: 29
Joined: Wed Mar 11, 2015 12:10 am

Even Voorstellen

Post by Sam »

ImageHallo Allemaal.

Ik mag me dan eindelijk Honda rijder noemen en me voorstellen.
Aangenaam Sam is de naam :-)
Ik heb er 3 dagen mee gewacht want ik kwam van een BMW 330 af en moet je zeggen Honda is fijn maar ik moest even slikken!!
Vorig jaar had ik al eens een Civic Type R uit 2008 maar die is terug gegaan en bleek best was schade te hebben gehad.
Het model bleef me bij dus heb de gok weer genomen het is er nu een uit 2007 en het is auto nummer 60 ofzo.(Zilver)
Ik woon in de buurt van Schiphol en ben 40 jaar...
Ik dacht laat ik eens mijn verstand gebruiken en een 'normale; kleinere auto gaan rijden die minder opvalt haha. ;)
Nu maar even rondneuzen op dit forum...
“Let me be clearâ€￾
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Even Voorstellen

Post by Pelle »

Welkom! Dat is een beste switch van bmw 330 naar civic type r. Was je 330 zo opvallend dan? :) heb je nog plannen, of gewoon compleet standaard laten?

heb je foto's van ne nieuwe aanwinst?
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Even Voorstellen

Post by erwin »

welkom foto's
Sam
Posts: 29
Joined: Wed Mar 11, 2015 12:10 am

Re: Even Voorstellen

Post by Sam »

Dank jullie wel en nee opvallend de bmw was een beauty alleen ging naar 170000 km en was een jaar ouder maar moet eerlijk zeggen ....wel een beetje spijt alleen de Type R blijf ik apart vinden dusbga er lekker mee rijden.
Ik probeer even een link te plaatsen van de foto maar dat blijkt lastig��
Hij is al wel aangekleed pioneer dvd , 19 inch, Mugen pookje...Tuning is natuurlijk lastig zonder turbo.Ik had hiervoor een cupra met 310 pk en een OPC met 300pk dus dit is echt heel anders.
“Let me be clearâ€￾
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Even Voorstellen

Post by Lucas79 »

Hoi Sam,

Welkom op ons forum. Zie deze link voor hoe je foto's moet plaatsen: http://www.type-r.nl/showthread.php?16563-Hoe-plaats-je-een-foto

Wat betreft vermogen en koppel heeft de FN2 standaard niet zo heel veel inderdaad, zeker ten op zichten van wat je eerder gereden hebt. Er zijn wel Super Chargers en Turbo kits te krijgen voor de FN2 als je echt wil gaan tunen. 300-320 PK kunnen de standaard onderdelen behoorlijk goed hebben. Let wel dat de remmen standaard niet zo geweldig zijn, maar een setje stalen remleidingen en ferodo ds2500 blokken maken al een hoop goed.

Overigens is dit een van de aller eerste op kenteken, misschien wel een van de demo modellen van Honda destijds. Vlak voordat ik mijn FN2 in mei 2007 gekocht heb, heb ik een zilvergrijze een dagje mee gehad om mee te rijden.

Succes met je zoektocht naar de vorige eigenaar in ieder geval voor de pincode van het navigatie-systeem.

Greetz.
Deus Ex Machina!
Sam
Posts: 29
Joined: Wed Mar 11, 2015 12:10 am

Re: Even Voorstellen

Post by Sam »

Lucas,

Dank je wel voor je reactie, ik voel me hIer helemaal meteen thuis.
Ik heb wat fotos op facebook maar een afgesloten profiel dus misschien daarom dat de fotos niet naar boven komen.
Tunen ja meteen :-( nou zal wel wat kosten en ga nu maar eens mijn verstand gebruiken en gewoon rijden maar mis wel de pk's en het relaxen in een BMW 330 maar dit is ook weer uniek maar wennen.
Het is wel een prachtbak.
Ik hoorde gisteren dat het telefoonnummer van de oude eigenaar het niet meer doet (garage zegt dat) en garage waar inruil gedaan is wil niet de de oude eigenaar even bellen om navraag te doen. Ik weet dat hij BMW is gaan rijden dus ik heb pech.
Dus het word een dagje op en neer naar Zeewolde om de radio uit te laten lezen pfffffff lastig en hoop dat hij hier nog opduikt.

misschien dat deze link lukt :

Image
“Let me be clearâ€￾
Sam
Posts: 29
Joined: Wed Mar 11, 2015 12:10 am

Re: Even Voorstellen

Post by Sam »

Image
“Let me be clearâ€￾
Robin Sluyk
Posts: 55
Joined: Sun Jul 26, 2015 7:41 am

Re: Even Voorstellen

Post by Robin Sluyk »

Welkom ziet er mooi uit
Sam
Posts: 29
Joined: Wed Mar 11, 2015 12:10 am

Re: Even Voorstellen

Post by Sam »

Dankjewel
“Let me be clearâ€￾
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Even Voorstellen

Post by Lucas79 »

Hoi Sam,

Zonder Turbo of SC kun je er redelijk eenvoudig rond de 240PK uitpersen met andere in- en uitlaat en Hondata Flashpro ECU.
Voor een complete turbo Turbo of SC kit ga je al gauw richting de 5k tot 8k ben ik bang. (Jackson heeft een kant en klare SC kit destijds uitgebracht die de FN2 naar ± 300PK brengt met standaard uitlaat, waarschijnlijk zijn die in de UK al gebruikt te verkrijgen.)

Op de foto's ziet er overigens erg netjes uit voor een 10 jaar oude auto! :cool:
Deus Ex Machina!
Sam
Posts: 29
Joined: Wed Mar 11, 2015 12:10 am

Re: Even Voorstellen

Post by Sam »

Wow ja dat heb ik er niet voor over :-) maar mooi dat het kan.
de Auto ziet er ook erg goed uit ben er blij mee MAAR het is geen bmw dat heb ik wel door maar het is een aparte verschijning en houd daar wel van !
“Let me be clearâ€￾
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Even Voorstellen

Post by Ray »

Hoi Welkom!

Mooie wagen!

Heb deze 2 weken geleden ook bekeken en vond m er mooi bij staan :)
Enige was dat ik de bak niet helemaal vertrouwde en de radio deed het inderdaad ook niet.
Verder ziet die er erg netjes uit!
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Sam
Posts: 29
Joined: Wed Mar 11, 2015 12:10 am

Re: Even Voorstellen

Post by Sam »

Hey Ray, Dank je wel.

Jij hij ziet er prachtig maar je kunt beter gaan voor de zilvere BMW die er nu staat mijn oude auto dus mis ik wel best een beetje :-)
Ik heb de auto laten keuren en een beurt laten geven voor aanschaf.
De Koppeling viel mij ook bij de proefrit en dat is opgelost.

Ik Heb als particulier een jaar garantie genomen op aandrijf lijnen en het blok want bij dit soort auto's weet je het niet maar ga er vanuit dat ik dat niet nodig heb :-0
Mooie van de garantie is als je hem verkoopt en zie dat wel gebeuren daar ik me vergist heb m.b.t. de BMW (dat was een beest en ook nog eens relaxt) dat de garantie mee verkocht kan worden :-)

Dus wie weet wat voor jouw in de toekomst :-)
“Let me be clearâ€￾
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Even Voorstellen

Post by Savagegek »

Welkom.

Mooie FN2 heb je daar, ziet er super strak uit!

Een wereld van verschil een BMW en Honda, daily is de BMW duidelijk een win.
Maar het rauwe en ruige van de Honda dat is juist wat het 'm voor mij doet!
Sam
Posts: 29
Joined: Wed Mar 11, 2015 12:10 am

Re: Even Voorstellen

Post by Sam »

Savagegek Dank je wel en daar heb je gelijk in ......het voet wat benauwder enzo hahahah maar hij is wel prachtig en rijd goed.
“Let me be clearâ€￾
Post Reply