Who_carez Ep3

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Moest het enkel de versnellingsbak zijn zou dit ook de beste oplossing zijn. Maar de distributie ketting moet ook vervangen worden en de originele header moet er voor de keuring ook onder. Daarom dat het idee op kwam om de motor er gewoon even uit te halen om simpeler te kunnen werken.
Ik ben van Antwerpen tegen de Nederlandse grens maar de werken gaan uitgevoerd worden in Merksplas (richting Turnhout). Een brug zou inderdaad gemakkelijk zijn maar ik heb tijd genoeg dus dan kan de auto rustig in Merksplas blijven staan terwijl bij u op de brug hij daar normaal niet zomaar een week of 2 op kan blijven ;-)
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Ondertussen zijn alle werken achter de rug, de keuring was gelukkig geen probleem en de auto rijd zoals nieuw. Alles voelt terug nieuw en brut aan en hij is er ook uiteindelijk een beetje sneller op geworden :-) Juist een leuk moment gehad met een nieuwe leon cupra en ookal zat mijn vrouw en dochter mee in de auto en was de leon rijder alleen, toch ging het mooi gelijk op :-) Weer een moment om trots te zijn op de ep3! Een paar fototjes volgen nog wel eens.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by Sinister »

256 pk lees ik hier met die mods, heb je daar een dyno van dan? Ik ken geen enkele EP3 met die pks zonder nokken.
Heb je al eens tegen een nieuwe type R gereden rolling start?
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Stond zo te lezen op de website van de afsteller. Dyno heb ik momenteel niet maar zal ik tegen de zomer wel eens doen. En neen, nog niet tegen een nieuwe type r gereden. Maar die zijn niet sneller dan een leon cupra dus zal het zowat gelijk op moeten gaan de eerste 5 versnellingen...
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by Sinister »

Stock wie weet ja, als ge wilt kunnen we het altijd wel is testen.
Nuja moest de FK2 ook gemod zijn net als uwe, dan is het wel wat anders.
De FK2 weegt 1395 kg dus het zou best kunnen dat ge evensnel zijt tegen een stock, op het circuit is het een ander verhaal.

Bovendien zou die doctronic dan betere resultaten geven dan hondata? Straf want er staat op leo zijn site ene op met dezelfde mods bijna maar wel hondata en die haalt maar 245 pk.
Dit is de grafiek van mijn oude ep3 die evenveel koppel had op 8500 toeren, maar ook 10 pk minder raar genoeg ;)
http://users.telenet.be/dceyssens/Dyno210514.jpg

Jouw meting piekt door de begrenzer dus die klopt gewoon niet, als je er 250 hebt zal het al veel zijn.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Als je met olie rijd die al 10 000km oud is heb je al snel 10pk minder dan met verse olie he. En die met Hondata heeft inderdaad bijna de zelfde mods. Maar ik denk dat een Tegiwa header en een custom made catback net iets beter presteert dan een DC sport met een Invidia catback... Wat ook nog een tikkeltje verschil kan maken is het weer. Maar dat er verschil zit tussen Hondata of Doctronic betwijfel ik. Behalve de prijs dan. Ik zal mijn grafiek sebiet even boven toveren. De bank was toen gewoon nog niet geijkt dus veel heb je er niet aan :-p
En ik vind dat je een niet compleet standaard atmosferische 2.0 van 14 jaar oud gerust kan vergelijken met een 2.0 turbo van een jaar oud. Je kan ook gewoon een turbo op een K20 schroeven. Dan maakt een fk2 geen kans meer ookal zou die getuned zijn. Erger nog, er zijn verhalen dat een fk2 zijn 310pk vaker niet haalt dan wel. Daarom dat ze het in de Duitse tests ook in verhouding helemaal niet zo goed doen. Een vergelijkbare leon cupra met 'maar' 280pk is bvb op het circuit sneller, zelfde als een megane rs. Turbo motoren bouwen is niet simpel, atmosferisch is daarin tegen iets anders :-)
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by Sinister »

10 pk meer met verse olie die heb ik nog nooit gehoord :) misschien hooguit 5.

Ik had een hytech header, top of the bill, en ook custom 3 inch uitlaat, maar ook maar 245 pk lol, maar wel op een strenge bank.

Als ge op de laatste mm ineens van 250 pk naar 256 pk gaat dan klopt dat niet zo simpel is het, als de bank niet geijkt is is je resultaat ook waardeloos.
http://www.vandrietuning.nl/dyno-honda-civic-type-r-ep3/

Wel zullen we die turbo van de K20 ook eens op die FK2 schroeven dan? Dat is niet bepaald dezelfde als die van de FK2 hoor ;)
Die verhalen kloppen ja, al zal dat wel eerder aan het inrijden en de benzine liggen, veel tanken nu eenmaal de DATS 95 gewoon.
Duitse tests zijn gewoon biased, want ze verkiezen nu eenmaal hun eigen grundligkeit.
Vanwaar de bewering dat een cupra of megane rs op circuit sneller is lol?
Dat zal dan wel aan de chauffeur liggen, voor zover ik weet hebben die nog geen betere tijd dan de FK2
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Ik heb eens een test gezien met een golf R32. Eerst reden ze een 1000 meter sprint met de oude olie en dan met verse olie en het was een verschil van meer dan een halve seconde. Lijkt mij toch een duidelijk verschil. Na een halt uur zoeken en het niet te vinden geef ik het wel op.
Verder denk ik dat de Hytech en de Tegiwa header wel vergelijkbaar zijn. Ik dacht dat gij nog wel met een standaard gasklep reed? En op welke bank is den uwe gemeten? Misschien moet ik daar dan ook gaan om te vergelijken ;-)
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by Sinister »

Nee ik had geen standaard gasklep meer, mijne was gemeten bij Exztra en daar afgesteld maar die zijn wat duur voor een meting.
Mijne had RBC met geporte gasklep, 3 inch exhaust doma racing, hytech gewrapte header, ITG maxogen intake en hondata, dat waren de stukken van de Remi zijne EP3 als ge u die nog herinnert.
Ik heb ooit tegen ene gereden die bij van drie was afgesteld met 250 pk, ik reed die 3 lengtes weg tegen 200.

Een andere goede bank waar ik hetzelfde haalde was de superflow van DVX performance, daar kost het 50 eur of bij BR performance.
Nu van mij moet ge niet gaan he, het is sowieso niet te vergelijken 2 dyno results, het is op de baan wat telt, en als hij goed gaat voor jou dat is het belangrijkste maar 256 lijkt me gewoon straf :)

Heb je andere overbrengingen, dan kan hij wel degelijk sneller zijn tot 160, want je schreef dat je maar 240 haalde? Op welke olie rij je trouwens?

Mijne FK2 is alleszins stock nu, en die haalde 310 pk bij BR performance, er zijn verhalen dat de rode minder goed presteren en de blauwe en grijze het beste maar dat is nonsense volgens mij.
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: Who_carez Ep3

Post by Headhunter »

Onlangs in Duitsland 250kmu gereden met de FN2, volledig origineel :)
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Dat er verschil in vermogen zit kwa kleur lijkt me ook meer aan toeval te hangen dan dat het effectief zo is.
Remi zijn ep3 en zijn verhalen er rond ken ik wel een beetje ja. Ik kan mij wel niet inbeelden dat een ep3 met onze mods mee kan met een e46 m3 behalve als het om een smg model gaat. Ik rijd natuurlijk wel nog met compleet interieur rond. Dar scheelt natuurlijk ook nog wel een beetje. Kwa overbrenging heb ik (nog) niets veranderd. De 240 waar mijn auto het vaak zwaar begint te krijgen is trouwens gps waarde. Wat mij opvalt is dat ik bij die snelheid maar een afwijking heb van 1-2 km/u. Ik heb ook al 250 op gps gehaald maar dat was op een mooi stuk Duitse snelweg die mooi rechtdoor ging :-) Kom je natuurlijk niet elke dag tegen. Ik heb trouwens een mailtje gestuurd naar DVX dus binnenkort eens zien om tot daar te geraken.

Maar eerst nog een volgend dilemma. Het probleem met de 'slechte' ketting geleiders begint opgelost te raken. Het probleem is dat ik nu voor de zelfde waarde iets kan kiezen.
Nu dacht ik aan het volgende. Een Walbro 255 benzinne pomp in combinatie met een skunk2 luchtfilter voor op mijn Injen cai... (Deze dus)
https://all4honda.com/webshop/14-civic-2001-2006/39-motor-tuning/355-luchtfilters/1076-complete-systemen/skunk2-3-inch-filter-kit-filter-velocity-stack-rubber-klemmen-universeel-details.html
Alhoewel ik niet zeker ben hoe groot dat ding is en of dat wel in mijn voorbumper zou passen en hoeveel moeite het is om de benzinnepomp te veranderen:-s Of anders een Mugen stijl lipje. Maar ik heb momenteel niet veel zin om dan nog eens 500 euro te betalen om het te monteren en ineens mijn voorbumper steenslag vrij te maken... Even min als een nieuw setje ketting geleiders te vragen en die dan alsnog te monteren. Dus iemand suggesties?
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by Sinister »

Die verhalen zijn geen zever, ik heb verschillende keren meegereden met zijne en die ging als een speer, ongekend, filmkes genoeg van online.
Mijne ging iets minder maar ik heb ook focus RS'en geklopt, subarus imprezas die gechipt waren en alles, wel nooit tegen E46 M3 kunnen rijden.

Inderdaad wij reden met interieur eruit, toch al rap 30 kg minder en Remi zijne ep3 had andere overbrengingen mijne was stock gearbox.

Waarom zou ge uw brandstofpomp willen veranderen, daar ga je niets mee winnen, dan zou ik eerder in remmen investeren als je dat nog niet hebt en michelinbanden pilot sport 4S
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Ahzo, een andere overbrenging doet natuurlijk veel. Welke final drive had hij? Ik ga er van uit dat dit een 5.4 was? Ik heb mij de afgelopen 2 jaar al zot gezocht achter zijn filmpjes maar op youtube vind ik deze toch niet ze :-( Ik heb nog niet veel degelijke sprintjes gedaan. Tegen een Scirocce R van DVX met 328pk maar daar kreeg ik zo van op mijn kloten... Terwijl ik een nieuwe Leon Cupra perfect kon volgen. Dus eigenlijk ben ik best tevreden over mijne. Zeker te bedenken dat ik met compleet interieur rijd en ik eigenlijk altijd onderweg ben met vrouw en kind aan boord (Shame on me, ik weet het :) Maar ik doe geen onverantwoorde dingen hoor ;-) ) Volgende maand trouwens ook eens een afspraakje maken bij DVX voor een degelijke testbank uitdraai. Kost tegenwoordig 75euro dus dat valt gelukkig weeral mee.

En waarom ik aan een brandstofpomp dacht... Bij een Golf 6 r (en soortgelijke motoren) levert dit toch redelijk wat vermogen. Ik verwacht hier opzich momenteel niet veel van. Maar binnen een jaar of 2 als er andere injectors enzo in komen gaat dit uiteindelijk wel tot zijn recht komen. De remmen zijn trouwens vorige maand compleet vernieuwd en daar ligt uiteindelijk mijn dilemma. Vorige maand zijn dus alle grote en kleine werken gedaan. Dus zomaar iets vinden waar ik 250 euro nuttig aan kan besteden is niet evident :)

Ondertussen zitten we aan een pagina alleen text dus snel wat foto's posten.

Imageimage postcertificity.com

Imageimage free hostingcertificity.com
Headhunter
Posts: 24
Joined: Sat Mar 04, 2017 1:03 am

Re: Who_carez Ep3

Post by Headhunter »

Knap ;)
Brandstofpomp is vooral goed bij turboblokken denk ik. Zou hem eens op de rollen zetten en zien of hij niet te arm draait, maar dat zou me verbazen.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by Sinister »

who_carez wrote:Ahzo, een andere overbrenging doet natuurlijk veel. Welke final drive had hij? Ik ga er van uit dat dit een 5.4 was? Ik heb mij de afgelopen 2 jaar al zot gezocht achter zijn filmpjes maar op youtube vind ik deze toch niet ze :-( Ik heb nog niet veel degelijke sprintjes gedaan. Tegen een Scirocce R van DVX met 328pk maar daar kreeg ik zo van op mijn kloten... Terwijl ik een nieuwe Leon Cupra perfect kon volgen. Dus eigenlijk ben ik best tevreden over mijne. Zeker te bedenken dat ik met compleet interieur rijd en ik eigenlijk altijd onderweg ben met vrouw en kind aan boord (Shame on me, ik weet het :) Maar ik doe geen onverantwoorde dingen hoor ;-) ) Volgende maand trouwens ook eens een afspraakje maken bij DVX voor een degelijke testbank uitdraai. Kost tegenwoordig 75euro dus dat valt gelukkig weeral mee.

En waarom ik aan een brandstofpomp dacht... Bij een Golf 6 r (en soortgelijke motoren) levert dit toch redelijk wat vermogen. Ik verwacht hier opzich momenteel niet veel van. Maar binnen een jaar of 2 als er andere injectors enzo in komen gaat dit uiteindelijk wel tot zijn recht komen. De remmen zijn trouwens vorige maand compleet vernieuwd en daar ligt uiteindelijk mijn dilemma. Vorige maand zijn dus alle grote en kleine werken gedaan. Dus zomaar iets vinden waar ik 250 euro nuttig aan kan besteden is niet evident :)

Ze bestaan alleszins wel maar enkel op closed paginas en uiteraard niet onder zijn naam :)
Geen idee wat zijn config van gearbox was maar als ik me herinner had hij een boite van de japanse EP3 of FD2.
Dieje was afgesteld door de Kenneth en gelooft me die kent er wel wat van.

Hebt ge tegen die scirocco R vanaf 0 getrokken of rolling start? Rolling start vermoed ik wel dat het een ander verhaal is.
Om op die scirocco R 328 pk te krijgen, moet ge al naar stage 2 gaan.
Als een FK2 stage 2 is met 380 pk krijgt die vies snoer hoedanook. Een standaard Scirocco R is ook niet sneller dan een FK2.

Als DVX 75 eur vraagt kunde best bij BR gaan, want daar is het voor zover ik weet nog 50 eur.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Ahzo, dat verklaart :)
Bij de japanse versnellingsbak zijn alleen de 4e, 5e en 6e versnelling korter.
En we waren van 0 vertrokken maar ik was wat vroeger vertrokken maar dat maakte eigenlijk geen verschil. Hij ging er heel vlot over.
De Scrirocco is gechipt, heeft een andere intake en een divertor valve of hoe dat ook noemt. Een Scirocco heeft gewoon als voordeel dat ze ook een korte versnellingsbak hebben (En dsg), een goede aerodynamica en veel wegen ze uiteindelijk ook niet :)
Cava, zal ook eens naar daar mailen...
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by Sinister »

Ja vanaf stilstand hebt ge wel een serieus nadeel door de DSG, ge zou is moeten kunnen hertesten vanaf rolling start.
Ik test nooit vanaf 0 tegen die 4x4s of die DSG's, die hebben veel meer grip en zijn rapper weg dan onze FWD hondas :( eigenlijk spijtig.
Heb wel eens eenmaal met mijn EP3 tegen ne subaru dat gedaan en daar ging ik eind 2de versnelling wel over, maar in 1ste was die direct weg.

Als ik autoweek moet geloven wegen ze inderdaad maar 1340 kg, dat is nog redelijk, het zal zeker marcheren en ge gaat snel moeten schakelen.
Nice dat ge openstaat voor een nieuwe dyno, tis fun om te zien dat ge ook wel tegen kritiek kunt en mijn suggesties overweegt.
De meesten doen immers toch gewoon hun eigen goesting en geloven hun eigen vooral, maar bij jou niet :)

Zelf ben ik mss ook van plan een intake te steken en stage 1 op mijn FK2, ik zie resultaten tegen de 375 pk met de injen short ram intake, maar ik zou wat moeten research doen of die geen heat soak heeft. Het is alleszins de goedkoopste manier om zoveel pks te halen, voor 1000 eur zijt ge gesteld.
Normaal gezien zijt ge al snel 3-4k kwijt als ge stage 2 wilt dat 380 pk haalt.

Ge weet ook net als mij dat mods voor een EP3 ook een kostelijke zaak is prijs/pk, gelukkig hebt ge zelf wel niet veel moeten investeren in de autoprijs.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Jah maar ik was wel degelijk rapper vertrokken. Dat maakte het nog frustrerender. Ik was heel snel 2 auto lengtes voor maar tegen dat ik naar 3e ging kwam hij mij al heel vlot voorbij.

En natuurlijk sta ik open voor info, suggesties en meningen zolang het op een normale manier gebeurd. Dus die dyno gaat zowizo volgende maand ergens gebeuren. Van waar zijt gij eigenlijk ergens? Misschien dat we eens een ep3/fk2 testrit kunnen doen he. 380pk zou niet slecht zijn maar lijkt mij persoonlijk wat veel voor enkel op de voorwielen. Zeker met een berg turbo koppel. Als ik turbo zou gaan zou ik persoonlijk voor rwd of 4X4 gaan :-) Golf R of bmw m135i ofzo. Maar uiteindelijk zoals ge zelf zegt. Hoevaak gebruikt ge het vol vermogen in de 1e versnelling. Het word toch pas interessant als je voorbij de 100 bent.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by who_carez »

Vandaag op de dyno geweest bij Dvx Performance in Willebroek waar ik uitkwam op een mooie 262,7pk en 237nm. En eigenlijk smaakt dat wel naar meer :)

Imageupload picscertificity.com
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Who_carez Ep3

Post by Sinister »

Nice maar je link werkt niet precies :(
Post Reply