Aftermarket meters

Hier alle elektrische gerelateerde onderwerpen die niet binnen bovenstaande onderwerpen vallen.
Post Reply
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Aftermarket meters

Post by Louray »

Sinds kort heb ik STRI olietemp en oliedruk meters.

Alleen de wijzers reageren op het inschakelen van bijv licht, aanjager e.d.
Er wordt meer aangegeven dan. Scheelt soms 20 graden!!

Onder de 80km/h bij rustig rijden zorgt de ELD ervoor dat de dynamo minimaal oplaadt.
Dan zakken de wijzers ook.


Ik heb meters al 5x ingebouwd zonder problemen, alleen bij de EP3 zijn de waarden niet stabiel.
Ik begin er een beetje moe van te worden.

Spanning: van het contact
Massa: van een balk in het dashboard
Oliedruk meter: aparte massa bij veerpoot.

Wanneer ik de spanning en massa direct van de accu pak, exact hetzelfde symptomen.

Heeft iemand suggesties? Vergeet ik iets?
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Aftermarket meters

Post by Lucas79 »

Toch ergens een 'lek' van/naar de massa lijkt het. Misschien dat de isolatie van je kabelboom ergens minder is geworden en bij het inschakelen van de verlichting er een lekstroom naar de massa ontstaat?
Deus Ex Machina!
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Aftermarket meters

Post by Louray »

Net gereden waardes perfect geen reactie op verbruikers. 30min stil en weer gestart, nogmaals perfect.

Toen 10min uit en gestart, waardes te hoog en reactie op verbruikers.....
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Aftermarket meters

Post by Ray1990 »

Ik heb ook in mn ep problemen gehad met stri meters, nieuwe meter en het was opgelost. Bij mij deed de olie temp helemaal niks meer.. ik heb toen de + en massa bij mijn radio vandaan gehaald, altijd prima gewerkt. M
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Aftermarket meters

Post by Louray »

Lucas: niets specifiek gevonden, helaas.

Ray: de oliedruk is nieuw en de olie temp niet. Voor het laatste heb ik wel een nieuwe sensor gemonteerd en is al 2x gemonteerd via de zekeringkast zonder problemen.
Maar de EP3 zegt nope.

Nu blijven de meters hoge waardes geven. Ik denk dat ik de bedrading opnieuw ga maken.
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Aftermarket meters

Post by H8TER »

Heb wel vaker gelezen dat die meters van stri problemen geven. Doen het niet of geven rare waardes aan. Sensoren kapot de meter zelf kapot....
Zal ze zelf dan ook niet kopen gezien de hoeveelheid problemen die ik erover lees. Daar heb jij nu niks aan en hoop voor je dat je het probleem vindt ;)
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Aftermarket meters

Post by slydawg »

Gewoon meters halen van een kwalitatief beter merk, niets is zo irritant als meters waarvan je de waardes niet kan vertrouwen, dan kan je net zo goed niets hebben.
Ik had zelf ook van die "goedkope meters" die ook raar deden, toen overgestapt naar Defi en sindsdien geen enkel probleem.
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Aftermarket meters

Post by Louray »

Peoples bedankt voor het advies. De massa van de oliedrukmeter maakte net geen goede verbinding. En ik had beide meters aangesloten op 1 plus en 1 massa.

Sparen voor DEFI lijkt me verstandig. Dat is het prijsverschil dus....
Post Reply