Bonk rechter voorwiel

Hier alles over dempers, Veren, Draagarmen en de rest van het onderstel
Post Reply
Armada
Posts: 38
Joined: Thu Jan 03, 2013 5:44 pm

Bonk rechter voorwiel

Post by Armada »

Misschien dat iemand van jullie een idee heeft, maar mijn CTR heeft het volgende punt.

Wanneer ik over een klinkerweg rij of een scherpe richel, dan komt er een bonk bij het rechter voorwiel vandaan.

Nu zou je natuurlijk denken dat het de stabi verbindingsstang is (slijtagedeel), maar deze zijn rondom reeds vervangen (waren ze wel aan toe met 215.000km), evenals de stabilisator rubbers voor.

De bonk is wel minder geworden, maar nog niet helemaal weg. Iemand nog een idee waar ik kan kijken? Draagarm rubbers lijken goed te zijn, evenals de topmount van de veerpoten (ook krap 50k geleden vervangen door OEM nieuw).

Alvast bedankt voor de moeite :)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Bonk rechter voorwiel

Post by slydawg »

Veer zit goed?
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Bonk rechter voorwiel

Post by Mindstorm »

Schokdemper al vervangen? die kunnen voor ook klapperen is mij ervaring (bij toyota's)
Armada
Posts: 38
Joined: Thu Jan 03, 2013 5:44 pm

Re: Bonk rechter voorwiel

Post by Armada »

Veer zit nog goed. Auto is zojuist ook APK gekeurd en heb hier zelf nog naar gekeken. Schokdemper kan ik nog eens nader onderzoeken.

Zat zelf misschien te denken dat een van de draagarm rubbers misschien weleens versleten zou kunnen zijn vandaag.

To be continued.
Armada
Posts: 38
Joined: Thu Jan 03, 2013 5:44 pm

Re: Bonk rechter voorwiel

Post by Armada »

Heb het onderstel eens goed bekeken. Alle rubbers in de voortrein dragen ondertussen de sporen van 220.000 km in zich. Ga binnenkort dus alles vervangen, inclusief veren/dempers (demper pennen zit ook speling in) voor nieuw materiaal.

In dat licht bezien, is er iemand die enig idee heeft waar ik aan verstelbare topmounts kan komen voor een EP3? Zou m'n voorkant graag ietsje meer negatief camber willen geven voor het bochtenwerk.
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: Bonk rechter voorwiel

Post by K20R »

controleer je tophat en fuseekogel.
Powerofdreams
Posts: 12
Joined: Thu Aug 01, 2013 6:30 pm

Re: Bonk rechter voorwiel

Post by Powerofdreams »

Ik heb nog goede oem schokdempers en eibach camber bouten voor meer info even een Pb sturen
Post Reply