Klop Sensor Ep3

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Klop Sensor Ep3

Post by Roberto »

Van de week reed ik gewoon relax naar t werk en in eens ging me motormanagement lampje branden.
Ik ff uit gelezen op de Bosch KTS , en kreeg de melding "P0325 Klop Sensor Cyl Bank 1 "

Image
Had em eerst ff gereset, dacht misschien ff een glitch ofzo....maar na 2 dagen ging die weer branden helaas.
Nu ben ik op zoek naar een beetje goeie DIY om die sensor te demonteren.
Heb al een Oem Sensor besteld hiervoor, wat zijn die dingen prijzig :(

De een zegt, is te doen zonder het spruitstuk verwijderen, de ander zegt kan niet anders...
Heeft iemand van jullie hier ervaring ermee?
Image
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by slydawg »

Je kan hem zeker vervangen zonder inlaat spruitstuk te verwijderen, van onderaf.
Is niet makkelijk maar zeker wel te doen.

Je hebt een diepe dop nodig.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Roberto »

Image


Vandaag de Spullen binnen, heb voor zekerheid toch maar pakking spruit bij gekocht. En ook maar gewoon lekker alles OEM.
Woensdag maar ff schroeven maar ...
Maar ik maak hieruit op, dat er zo weinig reakties op zijn...dat het niet zovaak voorkomt haha
Ik ga het proberen Slydawg
Image
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Louray »

Gelukkig weet je wel wat het is en wat je moet vervangen dude. Ik geloof meteen dat het een duur geintje is ja :D
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Roberto »

Zo vandaag zoals gepland...ff de auto op de brug geknald.
En is even goed gaan kijken.... Maar de Sensor is enigszins te benaderen zoals gezegd vanuit de onderkant.
Je demonteert eerst de plastic kappen, die aan je bumper vast zit zeg maar, en door loopt naar je wielkuipen.
Dan demonteer je de steun, zie foto aangewezen . Aantal verlengstukken vereist, om de M8 bout boven in , los te kunne draaien.
Dan kan je de ratel er net tussen prikken...

Image

eenmaal dat gedaan , is de sensor bereikbaar... dan voorzichtig de stekker ontkoppelen van de sensor.
Bij mij was al snel duidelijk , waarom die stuk was.
Toen ik eenmaal de sensor wou los klikken...hoorde ik KRAK..Ik schrok me dood , Dacht eerst de stekker die afgebroken was.
Aangezien je lekker veel ziet van onder , maar niets bleek minder waar... Het hele top gedeelte was van de sensor afgebroken.
Zie ook foto ... Dan daarna een ratel met lange dop 24 pakken, en schroeven maar...

Image

Daarna weer de OBD uit lezen en resetten maar, en het lampje ging weer uit en bleef ook uit Eind goed al goed. hehe
Image
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Louray »

Ja beterrr
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by slydawg »

Nice!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Jo& »

Fijn dat dat het dus was!
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Roberto »

Ja was ook zeer blij.... En toch betrap ik me zelf erop, dat ik zo nu en dan sneaky blijf kijken naar me dash , of dr niks brand hahaha echt een suffe :p
Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Jo& »

😜.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Mindstorm »

Hij is iig wel duidelijk kapot haha.
Maar mocht je startmotor ooit nog is kapot gaan dan weet je nu ook waar die zit, ook zo'n fijne lokatie haha.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Roberto »

nou....dat was eerste wat ik zei, toen ik met me loop lampje stond.... KUT, zit die startmotor hier...wat een bout plek haha
Image
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Mindstorm »

Hahaha idd, en ik heb hem al 2e gewisseld :p
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Roberto »

Mindstorm wrote:Hahaha idd, en ik heb hem al 2e gewisseld :p


2x ??? Why in the hell............ Maar dan moet wel spruit eraf, om er bij tekomen denk ?
Image
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Mindstorm »

Omdat hij in de krans bleef hangen na het starten, en de andere startmotor die ik bij de auto had gekregen deed precies het zelfde, dus toen maar een nieuwe gehaald en het was weg.

Spruit hoeft er niet af, iig ik heb het niet gedaan, radiateur los halen en iets naar voren zetten, paar steuntjes weg halen en een berg kutten, dan heb je hem eruit haha.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Roberto »

Hopen dat ik het verlopig niet hoef te doen, al hoor ik em heel soms wel eens ff zoemen na starten ..
Nu toevallig weer weken niet gehoord.
Alsof die bendix nog ff nadraait ofzo... hebben bv de Vw golf type 4 ook veel last van. (Me collega heeft er een, vandaar dat ik weet hehe )

En zeker omdat ik een dikke Mishimoto Radiateur heb, zal ik waarschijnlijk nog minder ruimte hebben , om op zij te schuiven .. Maar zo leren we nog wat haha [h=3][/h]
Image
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Klop Sensor Ep3

Post by Mindstorm »

Ja dan zal het helemaal feest zijn :D
Post Reply