ervaringen Doctronic?

ECU's, afstellingen en brandstof onderwerpen
Post Reply
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

ervaringen Doctronic?

Post by K20R »

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met doctronic?
hoeveel verschilt dit vs kpro?
ik wil mijn eigen auto leren af te stellen waarbij er veel documentatie is voor de kpro maar doctronic kan ik bijna niks over vinden.

ik ben benieuwd wat jullie meningen en ervaringen zijn.
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: ervaringen Doctronic?

Post by Louray »

Dat is mijn plan voor volgend jaar. Dat bedrijf schijnt al 13 jaar programmeerbare ecu's te maken.
Ik denk dat het verschil niet zo heel erg veel is, maar meer afhankelijk is hoe je'm aanpast op maat. Met wideband e.d.
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: ervaringen Doctronic?

Post by K20R »

ja prijs is wel de helft zegmaar.
enige wat me tegenhoud is dat er weinig over te vinden is op het internet terwijl je word doodgegooid met tutorials filmpjes en calibraties van kpro ecu's...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: ervaringen Doctronic?

Post by slydawg »

Kennis van me heeft het op zn auto, issues mee gehad waarbij hij de ecu moest op sturen en dus een paar weken geen auto had, exacte probleem niet gevonden.
Ik heb zelf Kpro gehad en werkte prima, elk probleem dat je zou kunnen krijgen met een kpro ecu is al bekend en waarschijnlijk ook al een oplossing voor, met een Doctronic is het volgens mij hopen dat iemand je gaat kunnen helpen aangezien 99% van de EP3 rijders die een andere ecu heeft met kpro rondrijd.
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: ervaringen Doctronic?

Post by K20R »

denk dat ik maar gewoon mijn portemonnee moet laten huilen en voor de K-Pro gaan haha
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: ervaringen Doctronic?

Post by slydawg »

Je portemonnee gaat een traantje laten maar daarna ga jij lachen!
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: ervaringen Doctronic?

Post by Louray »

Oh damn, ik wist niet dat er issues waren. Gewoon plug & play klaar dacht ik.....

En dat wordt inderdaad bank roven....
voetbalboer87
Posts: 67
Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm

Re: ervaringen Doctronic?

Post by voetbalboer87 »

Ik heb met 2 of 3 auto's met doctronic gereden zonder problemen. 1 af laten stellen door Andy, wat ook prima ging. Verder heb ik in mijn kennissenkring ook weinig tot geen rare dingen gehoord over de doctronic ecu's.

Contact met doctronic gaat ook prima. Dus mocht je een probleem hebben wordt dat uiteraard netjes opgelost.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: ervaringen Doctronic?

Post by slydawg »

Kpro is inmiddels ook veel goedkoper geworden.
Andy is inmiddels ook geen voorstander van doctronic meer.
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: ervaringen Doctronic?

Post by K20R »

waar is die tegen aan gelopen dan?
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: ervaringen Doctronic?

Post by Savagegek »

Misschien beetje laat, maar daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Zover ik weet zou Andy nog steeds zaken/afstellingen doen met Doctronic..

Wat betreft de originele vraag, zou ik zonder ervaring(als dat wel aanwezig is heb ik niks gezegd) niet zomaar in het diepe duiken.
Doctronic zou dan wel minder functies hebben, maar voor de gemiddelde EP3 zal Doctronic niet te kort komen, met enkel andere uitlaat, inlaat etc.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: ervaringen Doctronic?

Post by who_carez »

Ik heb doctronic op mijn ep3 en laten afstellen door Van Drie. Ik heb hier eigenlijk geen problemen mee en ben best tevreden. Ik ben dan ook wel een beetje nieuwsgierig naar de problemen die andere hiermee hebben...
Post Reply