Apk afkeur EP3

Valt het niet binnen bovenstaande categorieen, plaats je vraag dan hier
Post Reply
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Apk afkeur EP3

Post by Roberto »

Vandaag moest ik voor de keuring. en er waren een aantal dingen mis.


- Handrem werking slecht... Waarschijnlijk te maken met ds2500 remblokken. (Misschien afstelling?)
- Linkerkoplamp stond te veel naar links :confused:
- Uitlaatgas emissie te hoog...was de kat vergeten terug te plaatsen oeps lol :rolleyes:


Maar ik heb van die Tyc Facelift koplampen in me Ep3, ik zag de schroef voor afstellen Op en neer.
Maar where the fuck...stel je ze Links Rechts af dan...schijnt wel te kunnen. maar ik zie die schroef nergens.
Iemand ervaring daar mee... ?


Handrem kwestie zelf nooit last van gehad...zet em altijd in versnelling eigenlijk, maar ik kan die zooi natuurlijk opstellen in console.
Maar houd dit misschien in dat klauw dan niet lekker werkt. loop niet aan ofzo ?
Iemand tips ?
Image
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Apk afkeur EP3

Post by Louray »

Lamp kan je niet horizontaal verstellen geloof ik. Het H4 lampje kan gaar zijn, of de unit staat scheef gemonteerd.

Remmen achter: ik zou de remblokken demonteren en licht opschuren. De geleidepennen van de klauw reinigen en opnieuw invetten met keramisch of kopervet. Handrem mechanisme reinigen en opnieuw invetten en gangbaar maken. Met het terugdraaien van de remzuiger kan je meestal zien of tie lekt. Zit de zuiger vast, dan zou ik een andere klauw monteren.
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Apk afkeur EP3

Post by Roberto »

ik heb H1's erin zitten, heb facelift lampen...
Naar ga wel ff keer de accu eruit halen,zodat ik wat meer ruimte heb om te kijken..misschien dat lampje niet helemaal lekker zit. want rechts is beeld wel perfect.
Dus de lampen moeten werken met Xenon. Sowieso vreemd. Half jaar gelede was beeld nog goed. moet iets gebeurd zijn.
Maar effe de boel opschuren en die glijbussen beetpakken is misschien ook wel idee.
Al denk ik niet dat veel uithaalt...voet rem is namelijk perfect , had maar 10% verschil ofzo.
Als die glijbussen of rem mechaniek niet juist zou zijn, zou de remwaardes van de voetrem ook ruk zijn. Denk ik zo toch ?
Image
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Apk afkeur EP3

Post by Dickiecrx-vt »

Oem lamp kan je zeker horizontaal verstellen. Imitatie geen idee.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Apk afkeur EP3

Post by Louray »

Maar als je aftermarket xenon hebt, eruit gooien die shit. Normale H1 erin en keuren dude.

Wat is perfect?? Met die lage snelheid en remdruk is de rembelasting achter zowiezo laag. Dan KAN die 10% niet veel uitmaken en kunnen de remklauwen/bussen e.d. alsnog stroef werken / vastzitten.

Ik denk met reinigen en opnieuw invetten + remblokken licht opschuren + afstellen een heel eind komt.

Anders maar gelijk big brake set rondom + grotere rembooster + rvs leidingen......
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Apk afkeur EP3

Post by Roberto »

Daar heb je wel een punt Louray...
ik ga zaterdag ff op gemak...alles open maken, kijken of ik het af te stellen krijg.
Anders idd voor de keuring ff H1 erin zetten...en dan weer demonteren. Stom natuurlijk... niet bij stil gestaan. Deed ik in me Eg toen ook altijd.
Al kwam je er bij die wel heel makkelijk bij tov deze.....
Rvs leidingen heb ik al rondom Met Jbt schijven en Ds2500 rondom doet goed zat Tov Oem al mega verschil. En trouwens enige issue nu, is me handrem voor apk . :p


Keep you posted, bedankt voor mee denken boys
Image
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Apk afkeur EP3

Post by Roberto »

Nou vandaag maar eens aan de slag gegaan ermee....

De verlichting was snel opgelost....wat bleek... het veertje die je lamp klemt lag los.
Dus die ff terug geplaatst en tadaaaa licht beeld weer goed.


Image

Toen eens de handrem bekeken, rechtsachter liep zwaar... ik dacht shit me remklauw naar ze gooitje.
Dus ik de hevel heen en weer halen..en ging erg moeizaam. na aantrekken handrem liep die meteen zwaar.
Ik haal de kabel eraf, en zie meteen de hevel terug springen...Hey het is dus niet de klauw maar de handrem kabel.


Ik die er af gehaald en bekeken ...maar kon geen verdikkingen / beschadiging vinden eraan. Ik die rubbers los gewipt en vol gespoten met Wd40 en die ff lekker laten weken
Ik dat gedaan aan weerskanten.. om het kwartier weer vol laten lopen en met de tang, de kabels heen en weer trekken.
Zo zwaar ging dat , dat ik t moest doen met een tang.... opgegeven moment ging steeds soepeler.


Image



En uiteindelijk kon ik het weer met de hand doen , zoals het ook hoort te gaan
De boel terug gebouwd onder de auto... en warempel, merk meteen dat ie de klauw weer opstelt. omdat de hevel nu wel heen en weer gaat.
En na remmentest,....tadaa YES handrem komt weer aan ze waarden en weer geod genoeg voor apk.
De kat er ook maar meteen onder gehangen....wat is die stil ineens weer.... saai haha .

En van de week maar weer ff laten herkeuren.... Eind goed al goed ...denk ik maar zo
Image
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Apk afkeur EP3

Post by Louray »

BAM!!

Lekker bezig!

Nu vaker de handrem gebruiken bruh. :)
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Apk afkeur EP3

Post by Mindstorm »

Volgens mij lijken de achter remklauwen aardig op die van een eg, die zaten toen bij mij ook vast, dus een paar keer ingespoten met wd-40, en toen sneeuwde het nog in de winter, dus was hij na flink wat bochten weer gangbaar haha.

Dus gewoon je handrem blijven gebruiken, dan blijft hij het doen :p
Post Reply