Page 3 of 3

Re: Inhouden low rpm

Posted: Tue Aug 09, 2016 9:26 am
by Louray
Nee, daar ben ik me van bewust.

Ik had het gevraagd en hij zei ja die is vervangen.... Terwijl ik normaal best wantrouwig ben.
Nog een paar dingen die "goed" waren en achteraf niet goed waren. Maar dat hou je altijd.

Afijn ik ik had niet de hoofdprijs betaald, dus ik moet niet zeuren.

Re: Inhouden low rpm

Posted: Wed Aug 10, 2016 6:16 am
by slydawg
Dus nu timing controleren?

Re: Inhouden low rpm

Posted: Wed Aug 17, 2016 7:46 pm
by Louray
yuup!

Re: Inhouden low rpm

Posted: Thu Sep 08, 2016 9:48 am
by K20R
opgelost? eerste wat ik dacht was uitgerekte ketting toen ik je verhaal las. nu je die code heb bevestigd het ook.
doet ie ook lekker ratelen als die koud is rond de 2k rpm?

Re: Inhouden low rpm

Posted: Thu Sep 08, 2016 8:07 pm
by Louray
Nee nog niet. Met de koude start ratelt de ketting wel en hard. Deed ie eerst niet.

Maar heb alle parts besteld, moet gewoon vervangen worden. De geleiders zijn ook rood, een indicatie dat de geleiders nooit vervangen zijn.

Ook geen ratelen met 2K.
Heb wel 4x na een koude start gehad, dat ie perfect reed voor 1 minuut. En daarna ernstig ging inhouden met +/- 10% gaspedaal stand. Meer gas is een schok en ineens niet inhouden.
Heb het vermoeden dat de spanner de boosdoener is icm met de ketting.

Re: Inhouden low rpm

Posted: Sun Nov 13, 2016 8:22 pm
by Louray
Update!!

Ketting , geleiders en spanner vervangen dit weekend!!

Probleem is opgelost!!! Whoewhoe!

Geen inhouden, is stiller, loopt rustig, pakt beter op. reageert sneller.

Als de krukas op tijd stond dat stonden de cams hier....
Image

Dit was de rek, viel nog mee.
Image

Re: Inhouden low rpm

Posted: Sun Nov 13, 2016 8:24 pm
by Louray
Blijft de vraag over, hoe is dit gebeurd?

Geleiders waren nog origineel, gezien de kettingrek is deze ooit vervangen en de spanner is denk ik ook een keer vervangen (wegens zwarte kit bij de deksel).

Re: Inhouden low rpm

Posted: Mon Nov 14, 2016 8:02 am
by slydawg
Louray wrote:Blijft de vraag over, hoe is dit gebeurd?

Geleiders waren nog origineel, gezien de kettingrek is deze ooit vervangen en de spanner is denk ik ook een keer vervangen (wegens zwarte kit bij de deksel).


Ketting is gewoon paar tandjes versprongen of als deze ooit al los is geweest niet goed op tijd gezet.
Rek valt nog mee, heb ze weleens vervangen waarbij de oude ketting gewoon 1-1,5 link langer was.

In ieder geval goed om te horen dat het probleem is verholpen!

Re: Inhouden low rpm

Posted: Mon Nov 14, 2016 7:42 pm
by Louray
whoehaha nog "gewoon" :D

Rek vond ik ook meevallen.

Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Re: Inhouden low rpm

Posted: Tue Nov 15, 2016 7:15 am
by slydawg
Hahahah ja, als die verder zou verspringen zou je vanzelf een foutmelding krijgen.

Re: Inhouden low rpm

Posted: Thu Nov 17, 2016 10:19 pm
by Louray
De P0341?? 2x gehad....

Re: Inhouden low rpm

Posted: Fri Nov 18, 2016 7:48 am
by slydawg
Dat is dus de foutmelding waar ik het over had, die krijg je als de timing niet goed is.
Zit nieuwe ketting op dus uitgerekte ketting kan het niet zijn.
Opnieuw controleren als de timing goed staat, als die goed is sensoren controleren.

Re: Inhouden low rpm

Posted: Fri Nov 18, 2016 10:41 am
by Louray
Oh nee met de oude ketting kreeg ik 2x die foutmelding.
Nu gelukkig niet

Re: Inhouden low rpm

Posted: Fri Nov 18, 2016 2:55 pm
by slydawg
Louray wrote:Oh nee met de oude ketting kreeg ik 2x die foutmelding.
Nu gelukkig niet


hahaha oke

Re: Inhouden low rpm

Posted: Wed Nov 30, 2016 11:34 am
by Louray
Slotje