Pelle stelt zich voor

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by who_carez »

Ah oke, dan ben ik wel eens nieuwgierig of je hier effectief een verschil van gaat merken. Waar heb je die eigenlijk gevonden?
En ik zit inderdaad met een overgang van 2,5" naar 3" en mij stoort het wel een beetje dat dat toch beter kan. Maar van 2,5" naar 2,75 zal inderdaad niet zo een groot verschil zijn :-) Goed bezig wel!
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Pelle »

Vandaag nog even tijd gehad om de diffuser te monteren en de auto even schoon te maken!

Image

Image

Image
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by who_carez »

Vet :) Is echt wel een dikke civic aan het worden!
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by H8TER »

Dat staat idd wel erg gaaf!
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Mindstorm »

Ow die is wel vet!! is dat zo te koop of zelf gemaakt?
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Pelle »

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Ik heb hem overgekocht, moest wel een beetje opgeknapt worden. Weet wel dat Stuke soortgelijke diffusers maakt voor een ep3.
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by who_carez »

Dan ben jij een geluksvogel :) Ik heb hier ook al eens achter zitten zoeken maar de bekende webshops spugen niet veel uit :) Wel voor een s2000 maar of die passend te maken is is nog een andere zaak. Ziet er in elk geval geweldig uit. Ik ben wel is nieuwsgierig of je iets of wat verschil gaat voelen tijdens het rijden :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Knite Force »

Yep, Stuke heeft ze ook. Ziet er goed uit!
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Roberto »

je bent lekker bezig met je upgrades.... Looking good man !!
Image
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Savagegek »

Looking good!
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Pelle »

Thanks allemaal. Moet nog even geduld hebben en dan wordt de hele mikmak gemonteerd!

moet nog een paar dingen hebben, maar ben al een heel eind. Kan inmiddels de koppeling en het vliegwiel iig afvinken!

Competition Clutch stage 2 en een Fidanza 3,6kg vliegwiel. :)

Image
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by who_carez »

Wegen die handel! :-D Welke stage 2 heb je? Organisch? En welke indruk heb je van de Fidanza? Daar heb ik ook tussen zitten twijfelen maar ben dan toch voor de duurdere (maar afgeprijsde) gegaan :-D Wanner ga je alles monteren?
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: Pelle stelt zich voor

Post by K20R »

Ben benieuwd hoe de vliegwiel je gaat bevallen!
Jackasfck
Posts: 15
Joined: Sat Dec 03, 2016 9:36 am

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Jackasfck »

ziek gruwelijk die diffuser! ik ben weer geïnspireerd haha ;)
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Pelle »

Het is een organische koppeling. Die Fidanza heb ik meegemaakt in een ek k20a en daar was het heerlijk op. Denk wel dat die mij gaat bevallen. Ik denk dat alles met een maand ongeveer gemonteerd zal worden.

Vandaag een nieuwe door actuator gemonteerd aan de bestuurderskant, bekend probleem helaas. Maar die werkt weer helemaal goed nu! Mochten er meer mensen zijn met dit probleem; ik heb 'm gehaald voor €9,11 inclusief verzenden. Meer info via pb!
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Pelle »

Eindelijk de Tegiwa header (met heat wrap) kunnen monteren en kort daarna de motor laten afstellen. Wat een verschil op zo'n k20a2, afstellen doet echt veel! Hele toerenbereik is met stappen vooruit gegaan! Tevens de tegiwa airbox voorzien van een velocity stack voor een wat betere flow.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Sinister »

En wat was het resultaat na afstellen? En wie heeft het afgesteld?
Ik lees hier in veel topics dat jullie uit voorzorg de ketting, spanner, geleiders laten vervangen, komen daar vaak problemen mee dan?
Zit dat in het onderhoudsschema van Honda zelf?
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Pelle »

Hij is op straat afgesteld, dus geen uitdraai. Hij is afgesteld door Sneaky Tuning. Er zijn er geweest waarvan de ketting bij 100.000 km al behoorlijk uitgerekt waren. Voordat ik alles liet afstellen wilde ik alles gewoon in orde hebben. Liever zo dan pas wat doen als er problemen zijn.

Volgende stap is RBC met 70 mm gasklep i.i.g. en dan zal hij wel op de dyno worden afgesteld. Wilde graag tussendoor al afstellen om uiteindelijk het verschil te kunnen merken. :)
Pelle
Posts: 63
Joined: Sun Feb 14, 2016 9:03 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Pelle »

Even een filmpje gemaakt ter vergelijk met eerst en ben 3 seconden sneller van 100 naar 200 km/u (in Duitsland gedaan). Vanuit stilstand kom ik niet lekker weg omdat de koppeling dan een beetje slipt. Maar goed dat ik die klaar heb liggen samen met de lsd bak en lichter vliegwiel!

0-100 nu 5.9 (was 6.4)
100-200 nu 14 (was 17)

[video=youtube_share;T7MPjP2QfpI]https://youtu.be/T7MPjP2QfpI[/video]
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Pelle stelt zich voor

Post by Savagegek »

Gaat lekker.
En wat een verschil geeft die mapping he, vooral het middengebied is vaak geheel anders(beter!). :cool:


@Sinister, ketting is niet verplicht maar wel aan te raden, hij wil nogal eens oprekken bij de een meer dan de ander.
Zo weet je zeker dat alles in orde is en kan een opgerekte ketting effect hebben op het vermogen(bij een ernstig opgerekte) doordat de maximale hoek niet gehaald word. ;)
Post Reply