Afgelopen vrijdag was mijn eerste circuitdag, georganiseerd door Drivers Days. De registratie en technische controle begon al vanaf 7:30u. Dit was een behoorlijk uitgebreide inspectie, o.a. hoe de 4 punts gordel gemonteerd was en alles moest open en zichtbaar om te controleren of er echt niets los lag in de auto. Erg netjes!
Om 9:15u, iets later dan gepland, was de briefing. Het niveauverschil was erg groot deze dag, onder andere omdat er veel professionele Porsche GT3 coureurs op de baan waren die vast aan het oefenen/verkennen waren... en het was druk... 90 man totaal! Al met al vond ik het goed georganiseerd en kijk ik uit naar de volgende circuitdag met Drivers Days in oktober.
Hoe de FK2 het op Zandvoort deed? ... Prima! Ik moet eerlijk bekennen dat ik (voor mijn gevoel in ieder geval) niet heel veel sneller ging in de bochten dan met de FN2 met de Innox KW v3 set en de Stoptech BBK, maar de acceleratie in de apex en het gewoon kunnen bijhouden van andere snelle auto's op het rechte stuk is toch echt wel een kick met een Honda Civic!
Aan het eind van de ochtend kwamen onze Wim (CTR Voorburg) en Flip (Scooter) ook nog even buurten. Beide heb ik een paar rondjes meegenomen om ze te laten ervaren waar de FK2 eigenlijk voor bedoeld is!
(zie filmpjes)
Mijn snelste ronde tijd heb ik niet goed kunnen vastleggen omdat ik Harry's laptimer niet aan de praat kreeg op mijn iPhone 4s,.. bleef maar mekkeren dat mijn GPS niet sterk genoeg was. Met de ingebouwde laptimer in de FK2 kon ik 's morgens, toen de baan nog koud, een klein beetje vochtig en vooral nog rustig was, mezelf vrij constant klokken tussen de 2:11,3 ... 2:11,9. Later op de ochtend werd het warmer en kon ik voelen dat ik iets meer grip had, hoewel ik toch nog iets meer last van onderstuur had dan ik zou verwachten met de Toyo r888 (19/235/35). Aan het eind van de ochtend en de rest van de middag was het veel drukker op de baan, waardoor ik geen enkele ronde meer helemaal vrij heb kunnen rijden. Ik vermoed dat bij een droge/warme baan ik wel onder de 2:10 uitgekomen zou zijn. Dat is in ieder geval 5 seconden sneller dan mijn FN2, wat ik een prima begin vind.
Bij dezen een aantal filmpjes voor een impressie van de middagsessies, gewoon opgenomen met de camera ipv Harry's Laptimer helaas:
[video=youtube;XtD40MYnDRo]https://www.youtube.com/watch?v=XtD40MYnDRo[/video]
(met Wim)
[video=youtube;Qjch3fGot6U]https://www.youtube.com/watch?v=Qjch3fGot6U[/video]
(met Flip)
[video=youtube;uZYnfdcLpRM]https://www.youtube.com/watch?v=uZYnfdcLpRM [/video]
(waarom ik op het laatst de grijze BMW niet inhaal... de brandstof was op.
)
Op naar de volgende Circuit dag volgende week donderdag op Zolder!