Trackdays 2016

User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Trackdays 2016

Post by slydawg »

Ziet er goed uit Lucas.
Ga je nog wat doen om het ondersturen tegen te gaan? Weet je de uitlijning van de auto?
Met het vermogen en koppel dat je loslaat op de voorwielen ga je hier niet zomaar vanaf komen, denk dat agressievere uitlijning en niet te vroeg op gas gaan wat kan helpen.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Trackdays 2016

Post by Lucas79 »

@H8ter: Olietemp is max 123 graden geweest volgens mij. Na de cooldown lap is die al weer terug naar 90-92 graden. (bij het afkoelen valt de Olie druk wel behoorlijk terug, maar hersteld daarna weer snel)

@Frans: Was zeker leuk, en nog bedankt dat je aan het eind nog even geholpen hebt. ;)

@Miguel: Ik moet inderdaad 'leren' om wat harder de bocht in te gaan, gas los (of minimaal) en iets later op het gas, misschien dat ik sommige bochten iets wijder moet nemen, we gaan het meemaken. Ik heb een set OZ Legerra besteld met een lager gewicht en een ET van 48 (i.p.v. 60) Eens kijken wat dat oplevert. Verder zit ik zit er inderdaad aan te denken om met een iets negatief* camber te gaan rijden als dat kan, moet nog uitzoeken of er al camberbouten, of een andere oplossing voor te krijgen is. Ik wil het ook niet al te extreem doen, want het blijft ook mijn daily.

* wat ik bedoel is dat de wielen dus zo / /----\ \ komen te staan
Deus Ex Machina!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Trackdays 2016

Post by slydawg »

Soieso negatief camber he, standaard zal je op de FK2 voor en achter op -1 graad zitten, je zou makkelijk richting -2 graden camber kunnen gaan.
Wellicht dat je deze link al kent?
http://www.intraxracing.nl/techniek/camber,-caster,-toe-intoe-out/
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: Trackdays 2016

Post by Martin.O »

lucas hoe was het op zandvoort
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Trackdays 2016

Post by Lucas79 »

Ging geweldig! Ik heb vorige week dinsdag en woensdag (9 en 10 aug.) mijn racelicentie gehaald en daar echt nog wel het een en ander geleerd. Tijdens mijn examen reed ik een PR van 2:09:32. Afgelopen zaterdag (13 aug.) heb ik heel rustig opgebouwd om hetgeen ik geleerd heb steeds verder te perfectioneren en mijn ronde tijden vlogen letterlijk naar beneden. Uiteindelijke PR van 2:06:84. :D
Deus Ex Machina!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: Trackdays 2016

Post by Martin.O »

netjes
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Trackdays 2016

Post by Lucas79 »

Morgen de laatste van de vooraf geplande trackdays van dit jaar. Dit keer is het TT Circuit Assen aan de beurt.

Persoonlijk vind ik het wel een beetje jammer dat er tijdens de ALV wel vraag naar is, maar in praktijk mensen toch niet kunnen/willen. (geldige redenen daar gelaten natuurlijk) Voor dit jaar ben ik de enige geweest die de trackdays heeft bezocht. Tijdens de ALV 2017 hoor ik graag wat we anders/beter moeten organiseren, zodat we met een aantal clubleden toch wat meer onze R gaan gebruiken waar die eigenlijk voor bedoeld is. :) (en het is gewoon leuker als je trackdays bezoekt met vrienden/bekenden)

Mods voor deze trackday:

- Tarox 350mm gegroevde schijven.
- Goodrich stalen remleidingen.
- CL RC5+ remblokken.
- BR Performance Stage one map. (350pk 520nm)

Ik laat na morgen uiteraard weer even weten hoe het gegaan is.
Deus Ex Machina!
Locked