Hernieuwde kennismaking

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Hernieuwde kennismaking

Post by anton »

Beste R liefhebbers,

Hierbij een hernieuwde kennismaking.

Ik ben Anton, 47 jaar en woon in Tilburg.
Na een relatief korte tijd een FN2 Type R gehad te hebben heb ik nu een DC2 gekocht.
Nu niet voor dagelijks gebruik, maar voor de hobby.

Voor dagelijks gebruik heb ik DS3 diesel en voor die taak bevalt deze prima (stuurt ook heerlijk eerlijk gezegd)

De ITR is op 02 juni 2000 op kenteken gezet als demo door de toenmalige Honda dealer J. van Dijk & dochters.
Alle papieren, nota's zitten erbij en zelfs de originele verkoopfolder :D
Als demo is de ITR ingezet tot 14-04-2001 en is toen gekocht door diegene waarvan ik de ITR onlangs gekocht heb.

Ondertussen heeft de ITR 168.000 km gereden en tot de op de dag van vandaag is de auto nog helemaal origineel.
Dat laatste wil ik graag zo behouden.

Voor de aanschaf de ITR laten keuren door Jochem van Hontec. Jochem verzekerde mij een heel mooi exemplaar gevonden te hebben en toen de koop meteen gesloten.
Bij aanschaf de ITR achtergelaten bij Hontec en een grote beurt laten geven. Ook de distributieriem en waterpomp laten vervangen.

Ik heb tot nu toe slechts 78 km met de ITR gereden en deze staat nu stil tot april. Lekker droog in de garage.

Uiteraard is de auto niet geheel perfect. De velgen krijgen nog een opknapbeurt en de bestuurdersstoel ga ik vervangen. De stof is nog wel heel, maar de wangen zijn niet meer echt als nieuw.
Ik heb al een stoel op het oog. Verder moet de sticker aan de rechterzijkant vervangen worden en wat hele lichte steenslag op de motorkap moet aangepakt worden.

En als laatste nog een hele goede poetsbeurt.

Deze R gaat niet meer weg, gaat heel goed gekoesterd worden. Uiteraard wel regelmatig van genieten de komende zomers.

Groetjes,
Anton.


Helaas zijn de foto's niet zo scherp.
Image


[URL=http://s392.photobucket.com/user/Anton_Kneijber/media/Fotos-0087_zpsbim5h5x9.jpg.html]Image


[/URL]

Image



Image
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by H8TER »

Had deze niet dat ding op het dashboard geschroefd?

Veel plezier ermee!
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by Jo& »

Nice!
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by anton »

Thx!!

Als je het navigatiesysteem bedoelt, dan heb je gelijk en dan moet je de ITR ergens gezien hebben
Is een echte Carin navigatie jaja....old school :)
Zit overigens niet vastgeschroeft, en is relatief eenvoudig te verwijderen.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by Lucas79 »

gefeliciteerd met deze mooie ITR!

leuke kentekenplaat ook. :)
Deus Ex Machina!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by Rikky »

Ik zie het al, mooi exemplaar heb je gekocht!! Sorry ik had het bericht volledig gemist!

Geniet ervan!

Ik heb eventueel nog wel een goede koppeling te koop van Spoon, mocht je interesse hebben.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Rev
Posts: 69
Joined: Sun Aug 25, 2013 9:34 am

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by Rev »

Mooie auto Anton!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by Jo& »

Een Carin dat was volgensmij het eerste navigatiesysteem wat mijn vader in zn auto kocht. Kostte echt paar duizend gulden toen! Haha
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by H8TER »

anton wrote:Thx!!

Als je het navigatiesysteem bedoelt, dan heb je gelijk en dan moet je de ITR ergens gezien hebben
Is een echte Carin navigatie jaja....old school :)
Zit overigens niet vastgeschroeft, en is relatief eenvoudig te verwijderen.

Alleen op de verkoop foto's hoor ;)
Vroeg me af hoe die vast zou zitten. Zou in mijn ogen erg zonde zijn als die op het dash vast geschroefd zou zitten namelijk...
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by anton »

Jo& wrote:Een Carin dat was volgens mij het eerste navigatiesysteem wat mijn vader in zn auto kocht. Kostte echt paar duizend gulden toen! Haha


Was toen idd 'state of the art' een Carin en zoals je zegt enorm duur, zeker voor die tijd en als je ziet voor welk bedrag je nu een TomTom koopt...ontwikkelingen gaan erg snel!!
User avatar
anton
Posts: 107
Joined: Tue Mar 18, 2014 11:51 am

Re: Hernieuwde kennismaking

Post by anton »

Vandaag mijn nieuwste aanwinst binnen, een als nieuwe Recaro voor de bestuurderskant. De oude is qua stof nog erg mooi maar helaas is de vulling in de wangen dun geworden.
Binnenkort eens een bedrijf zoeken die beide stoelen heel goed kan reinigen. Tips voor in de omgeving van Tilburg zijn erg welkom.

Image
Post Reply