Wie heeft er al een FK2 besteld?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

Ray1990 wrote:Mijn brembo's piepen ook, dan weet ik dat ze het doen. Koop dan een "gewone auto" haha

Heel grappig! Een post die geen meerwaarde oplevert en op niets slaat. Maar het zal aan mij liggen zeker. :(
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by the_smoker »

Ik sluit mij aan bij winged demon...ik zou maf worden als men remmen gaan piepen :-).
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Jo& »

Misschien andere blokken erop zetten?
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

jack wrote:Heb gemerkt wanneer buiten tempratuur boven 5~~6graden heb je weinig last van de piep. Check de buiten tempr wanneer die piep...

Zondag 14°C, piepen
Maandag 19°C, piepen
Dus daar zal het ook niet aan liggen. Misschien gaan uitzien naar andere remblokken zoals Jo& schreef. Maar dan wil ik wel eerst zeker zijn dat het probleem opgelost is want anders weggegooid geld.
Js_raidon
Posts: 177
Joined: Tue Feb 03, 2009 4:39 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Js_raidon »

Winged Demon wrote:Zondag 14°C, piepen
Maandag 19°C, piepen
Dus daar zal het ook niet aan liggen. Misschien gaan uitzien naar andere remblokken zoals Jo& schreef. Maar dan wil ik wel eerst zeker zijn dat het probleem opgelost is want anders weggegooid geld.


Laat ze is goed warm worden. Spuit je de remmen regelmatig af om het stof eraf te krijgen?
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

Worden alle weken afgespoten bij het poetsen van de wagen. O ja, veel stof maken doen ze ook. Na 1 rit met wat gerem en de wielen zijn al terug voorzien van een laagje remstof. Maar voor de rest ben ik meer dan tevreden van mijn FK2-tje. :cool: Begrijp me niet verkeerd hé mannen!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by vtec vince »

Kan ook komen doordat de remmen verkeerd ingeremd zijn.
Probeer eens de blokken eruit te halen en op te schuren met wat schuurpapier.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Louray »

Mijn theorie: omdat de FK2 bijvoorbeeld ook op de Ring moet kunnen performen "zonder" dat de remmen fading krijgen, is er gekozen voor een remsysteem dat veel warmte kan absorberen en afgeven. Dit geeft wel meer geluid tijdens het rustig remmen, maar eenmaal op temperatuur niet.

Maar wat VTEC Vince zegt, 300 km rustig inremmen is ook zeer belangrijk.

Bij BMW M modellen is er vaak de klacht dat er veel olie wordt verbruikt e.d. Maar haast niemand rijdt de auto op de juiste manier in voor 2000 km (geloof ik) tot de eerste vloeistof wissel.
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissa »

Ik denk dat het hem in de blokken zit. Als je meer richting de circuit/track gebaseerde blokken gaat, des te meer ze gaan piepen. Het zal wel met het materiaalsoort te maken hebben van de blokken wat er standaard in de FK2 zit. Misschien als je er een wat meer alledaags gericht blok erin plaatst dat het piepen weg is.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by slydawg »

Juist niet 300 km lang rustig gaan remmen! Inremmen van dit soort remmen doe je in algemeen als volgt:
paar keer 3 of 4 keer rustig remmen van 80 naar 50, remmen laten koelen door te rijden, 5 minuten, niet stil staan.
Daarna 3 of 4 keer hard remmen van 100 naar 50 en daarna weer koelen, hard remmen bedoel ik dat de abs nog net niet ingrijpt en let op achteropkomend verkeer...
Dat is voldoende en beetje rook van de remmen is niet erg.
Dit is bij nieuwe remmen.

Ga je alledaags blokken zetten moet je ook verwachten dat de remprestaties achteruit zullen gaan wat mij niet slim lijkt met zo'n auto.
Gewoon altijd lekker hard remmen! Daarvoor zijn die dingen!!
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Ray1990 »

Winged Demon wrote:Heel grappig! Een post die geen meerwaarde oplevert en op niets slaat. Maar het zal aan mij liggen zeker. :(


Sorry dat ik een grapje wilde maken. het word voor mij ook al meerdere malen gezegd?
als je echt zo'n groot serieus probleem hebt is het misschien verstandig om naar het juiste gedeelte van het forum te gaan. (technische gedeelte)

het zou ook fijn zijn als je je voorstelt op dit forum.
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissa »

Ray1990 wrote:Sorry dat ik een grapje wilde maken. het word voor mij ook al meerdere malen gezegd?
als je echt zo'n groot serieus probleem hebt is het misschien verstandig om naar het juiste gedeelte van het forum te gaan. (technische gedeelte)

het zou ook fijn zijn als je je voorstelt op dit forum.


*kuch* zuurpruim *kuch*

http://www.type-r.nl/showthread.php?17118-Nieuw-hier-dus-effe-voorstellen

:rolleyes:
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

Bedankt Vissa. ;)
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by H8TER »

https://youtu.be/Pi4BAuMjpbE
filmpje over dat inremmen
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Ray1990 »



Mijn fout, die heb ik over het hoofd gezien :)
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by the_smoker »

Filmpje duurt nogal lang :-)
Niet dat ik niet wil kijken maar kan iemand me hier in het Nederlands uitleggen hoe ik dan juist die nieuwe remmen in rem zodat ze niet gaan piepen als een hond die met zen poot tussen de deur zit :-p
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by slydawg »

the_smoker wrote:Filmpje duurt nogal lang :-)
Niet dat ik niet wil kijken maar kan iemand me hier in het Nederlands uitleggen hoe ik dan juist die nieuwe remmen in rem zodat ze niet gaan piepen als een hond die met zen poot tussen de deur zit :-p


Mijn uitleg hierboven niet duidelijk? zie post #310.
En ook dit is geen garantie dat de remmen uiteindelijk niet zullen piepen.
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

Zal de uitleg slydawg eens uittesten op een rustige zondagnamiddag zodat er niemand in m'n achterste knalt! ;) En verleden week met het warme weer geen enkele keer gepiep gehoord. Dit weekend met gehalveerde temp. af en toe weer van dit. Zal dan toch ook met de buitentemp. te maken hebben.
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by the_smoker »

slydawg wrote:Mijn uitleg hierboven niet duidelijk? zie post #310.
En ook dit is geen garantie dat de remmen uiteindelijk niet zullen piepen.


Mijn fout , u post over het hoofd gezien ;-)
THX!!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by slydawg »

Winged Demon wrote:Zal de uitleg slydawg eens uittesten op een rustige zondagnamiddag zodat er niemand in m'n achterste knalt! ;) En verleden week met het warme weer geen enkele keer gepiep gehoord. Dit weekend met gehalveerde temp. af en toe weer van dit. Zal dan toch ook met de buitentemp. te maken hebben.



Dit geld voor nieuwe remblokken he, ik weet niet hoe lang je nu al met de huidige rond rijd.
Post Reply