Wie heeft er al een FK2 besteld?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Post Reply
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

Gefeliciteerd GVerca!! Helaas zie ik geen pics. Maar het zal ook wel een juweeltje zijn net zoals alle andere FK2's!

Btw, ik vind een FK2 wel Ferrari gerelateerd zijn. Je ziet ze even weinig en ze trekken evenveel aandacht. Alleen een ietsje minder vermogen!
;) :cool:
GVerca
Posts: 25
Joined: Wed Feb 17, 2016 8:39 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by GVerca »

Thx Bart,jack en Winged Demon. Heerlijke wagen om mee te cruisen, vooral het geluid van de dumpvalve vind ik heerlijk.

Bij deze nog enkele (hopelijk werkende) foto's.



ImageImageImageImage
Mathy M
Posts: 318
Joined: Wed Oct 27, 2004 11:06 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Mathy M »

Ja werkt. Mooi hoor, had het niet verwacht maar vind dit, denk ik, de mooiste kleurcombo.
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by the_smoker »

Heel mooi zo in het grijs!! Had hem al op facebook gezien in de showroom bij Nordic!
Heb mijne zwarte er ook besteld , wordt eind mei verwacht ��
GVerca
Posts: 25
Joined: Wed Feb 17, 2016 8:39 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by GVerca »

Zie je vraag nu pas Bart, zit jammer genoeg op familiefeest zondag :/ .

Thx Mathy M. Wou hem eigenlijk in blauw bestellen maar stond een grijze in de showroom en moet zeggen dat de kleurcombo het voor mij ook indd echt deed.

Congrats the_smoker, denk niet dat je er spijt van gaat hebben ;) ...alleen dat wachten is echt klote :p
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

En ja hoor, nu zie ik de pics. Ook mooi in dit kleur! En zoals u zegt, genieten van de dumpvalve! :p
Succes ermee.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Mindstorm »

Als je er over 10 jaar van af wilt, stuur mij dan eerst ff een pm :P
Erg dik zo in het grijs.
HarryKTM
Posts: 86
Joined: Sun Jun 01, 2014 11:05 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by HarryKTM »

Zag vanmiddag een witte in Noordwijk. Iemand van hier? Van Honda Welman
Image
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

[size=84]Vraagje, zijn er hier nog FK2 eigenaars die af en toe last hebben van[font=Arial]irriterende piepende remmen Het gekke is dat hij het niet altijd heeft. En kan er niet bij zeggen dat het alleen bij nat,droog of vochtig weer is. Ze piepen wanneer ze er zin in hebben. Meestal is het bij normaal afremmen want bij harder in de remmen gaan heb ik het nog niet gehoord. Maar kan nu moeilijk elke keer dat ik moet remmen een noodstop maken. Het nieuwe is er met 1500 km nu wel af zou ik denken maar het piepen steekt af en toe de kop op. Heb mijn Honda dealer ook al op de hoogte gebracht die op hun beurt Honda zelf gaan contacteren als het probleem blijft aanslepen. [/font][/size]
GVerca
Posts: 25
Joined: Wed Feb 17, 2016 8:39 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by GVerca »

Heb het zelf ook...valt me op dat het bij mij alleen is als de remmen lang niet hebben moeten werken. Maar is indd soms beetje vervelend
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by CTR-Voorburg »

Hallo hier ook al, heb er last van als de remmen warm zijn en zoals Winged Demon al beschrijft alleen met aanremmen en met harder remmen niet.
Heb contact met dealer gehad en zelf een afspraak weer afgezegd omdat het de laatste tijd het zich niet meer voordoet?

Zit in een WhatsApp groep van FK2 rijders in Nederland en daar het probleem voor gelegd en bijna iedereen had ook problemen met piepende remmen.
Daar werd o.a. gezegd een brembo "kwaal"en zeker geen technische probleem en kan zeker geen kwaad. Gaat ook meestal ook weer gewoon over en heeft te maken met temp/vocht/vuil

Mocht het toch weer terugkomen dan laat ik het toch nakijken bij mijn dealer en maak ik gewoon weer een afspraak.
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissa »

Dit is typisch iets voor dit type remmen/blokken waardoor ze bij zachtjes aanremmen behoorlijk kunnen piepen. Is absoluut niks waar je jezelf zorgen over hoeft te maken. Het staat zelf in de handleiding van de auto dat dit voor kan komen.

Het is iets waar je mee zult moeten leven bij deze auto. :)
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

Hmm, ben dan toch niet de enigste. En Brembo kwaal! Van dergelijk merk verwacht is toch iets anders dan piepende remmen hoor. Het werkt op mijn systeem dus met leren leven zal moeilijke zaak worden. :mad: Benieuwd wat de dealer gaat zeggen. Alvast bedankt voor de reacties.
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Vissa »

Ik weet niet wat voor blokken er standaard in de FK2 zitten qua materiaal, en of ze goed vast zitten. Hoe meer speling de blokken hebben in de klauw, hoe sneller hij de mogelijkheid heeft om te gaan piepen. Ook het materiaalsoort van de blok kan invloed hebben op het piepen.

Mijn J OPC had ook Brembo's maar daar piepte ze overigens niet of nauwelijks.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Lucas79 »

Piepende remmen is geen 'kwaal'. Alle echt goede Circuit remmen/blokken piepen. :)
Deus Ex Machina!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by slydawg »

Heeft niets te maken met Brembo maar eerder de compound van de remblokken die wordt toegepast zoals Lucas aangeeft.
Auto remt goed toch? niet gaan piepen over piepende remmen :-) anders beetje wd40 erop spuiten.
Winged Demon
Posts: 55
Joined: Fri Nov 27, 2015 4:15 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Winged Demon »

:mad: Toch blijf ik piepen! Ben allergisch voor dergelijke geluiden.
User avatar
CTR-Voorburg
Posts: 692
Joined: Fri Jul 21, 2006 9:35 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by CTR-Voorburg »

Maak zelf wel uit of ik piep of niet.....
jack
Posts: 129
Joined: Thu Oct 18, 2007 2:03 am

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by jack »

Heb gemerkt wanneer buiten tempratuur boven 5~~6graden heb je weinig last van de piep. Check de buiten tempr wanneer die piep...
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Wie heeft er al een FK2 besteld?

Post by Ray1990 »

Mijn brembo's piepen ook, dan weet ik dat ze het doen. Koop dan een "gewone auto" haha
Post Reply