Intrax dag 12 october 2015
Posted: Sat Nov 07, 2015 5:06 pm
Verslag Intrax dag op Zandvoort door Martin.O
Zoals sommige weten organiseert Intrax elk jaar een circuitdag waarbij je in sessies zelf op Zandvoort kan rijden. Het mooie aan deze dag is dat je eventueel ook ervaren coureurs in kan laten stappen zodat je er achter kan komen hoe hard je auto kan. Tom Coronel, Rob Kamphues, Donald Molenaar en Henk Thuis staan klaar om in te stappen.
Ik heb deze dag in alle sessies gereden en me geconcentreerd op de "Coronel lijnen" en mijn nieuwe remsetup van Dixel uitgeprobeerd. Deze dag had ik de beschikking van een trailer omdat het motortje het na 17 jaar wel eens een keer genoeg zou kunnen vinden.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/MAgMiG2vPluxE00_gTB3xosWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
In de eerste heat heb ik eerst de bandenspanning goed gezet en gecontroleerd zodat deze niet te hard werden. In de volgende heats voerde ik de snelheid steeds verder op om te zien of de nieuwe remmen goed bleven onder race omstandigheden.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/iKncMroqkvgdsVKy9b9o4YsWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Fa_ONA2AOn_nxuuSaClv5IsWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
De remmen voelde goed aan en de grip was geweldig. Zodoende kon ik me meer gaan concentreren op de lijnen van Coronel in Scheivlak. Dat houd in, in het midden de heuvel over en bij het stoplicht al aan de binnenkant zitten. Door de grip ging dat erg goed dus de snelheid zat er lekker in.
Zonder dat ik het doorhad begon de vermoeidheid aan het eind van de dag toe te slaan. Achteraf had mn maatje al gezien dat mn lijnen niet zo strak meer waren en dat heeft er door geresulteerd dat ik er in het Scheivlak af ben gegaan. Aan het eind van Slotermakers raakte ik de witte curb aan de binnenkant waardoor de auto naar de andere kant van de baan liet springen. En met 2 wielen in het gras was de auto niet meer te controleren. Het resultaat was dat ik aan de binnenkant van het Scheivlak de vangrail heb geraakt. Ik kon nog wel terug rijden naar de pits waar ik de schade kon bekijken.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/B5Ig2_Uxs3S0791yBzG4c4sWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
De conclusie van de dag was dat Intrax het wederom geweldig had geregeld. Het was lekker rustig op de baan dus ik heb heerlijk mn ding kunnen doen. De remmen waren fantastisch! De grip was goed, de dempers waren goed. De zwakste schakel was ik! Ik hoef geen medelijden, dit is een deel van de hobbie en het repareren van de schade is ook een hobbie. Ik heb de ITR nu al 17 jaar en hij verdient het om weer in topconditie terug gebracht te worden!
Het enige wat ik aan jullie vraag is of jullie nog onderdelen hebben of weten te liggen die ik nodig heb. Het gaat om een voorbumper, knipperlichten, koplamp, bumperlip, motorkap en voorspatborden. Stuur maar een PB als je wat weet.
(getyped door typmiep Frank)
Zoals sommige weten organiseert Intrax elk jaar een circuitdag waarbij je in sessies zelf op Zandvoort kan rijden. Het mooie aan deze dag is dat je eventueel ook ervaren coureurs in kan laten stappen zodat je er achter kan komen hoe hard je auto kan. Tom Coronel, Rob Kamphues, Donald Molenaar en Henk Thuis staan klaar om in te stappen.
Ik heb deze dag in alle sessies gereden en me geconcentreerd op de "Coronel lijnen" en mijn nieuwe remsetup van Dixel uitgeprobeerd. Deze dag had ik de beschikking van een trailer omdat het motortje het na 17 jaar wel eens een keer genoeg zou kunnen vinden.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/MAgMiG2vPluxE00_gTB3xosWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
In de eerste heat heb ik eerst de bandenspanning goed gezet en gecontroleerd zodat deze niet te hard werden. In de volgende heats voerde ik de snelheid steeds verder op om te zien of de nieuwe remmen goed bleven onder race omstandigheden.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/iKncMroqkvgdsVKy9b9o4YsWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Fa_ONA2AOn_nxuuSaClv5IsWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
De remmen voelde goed aan en de grip was geweldig. Zodoende kon ik me meer gaan concentreren op de lijnen van Coronel in Scheivlak. Dat houd in, in het midden de heuvel over en bij het stoplicht al aan de binnenkant zitten. Door de grip ging dat erg goed dus de snelheid zat er lekker in.
Zonder dat ik het doorhad begon de vermoeidheid aan het eind van de dag toe te slaan. Achteraf had mn maatje al gezien dat mn lijnen niet zo strak meer waren en dat heeft er door geresulteerd dat ik er in het Scheivlak af ben gegaan. Aan het eind van Slotermakers raakte ik de witte curb aan de binnenkant waardoor de auto naar de andere kant van de baan liet springen. En met 2 wielen in het gras was de auto niet meer te controleren. Het resultaat was dat ik aan de binnenkant van het Scheivlak de vangrail heb geraakt. Ik kon nog wel terug rijden naar de pits waar ik de schade kon bekijken.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/B5Ig2_Uxs3S0791yBzG4c4sWNF0_aNXYUYLz7RL6ctw?feat=directlink
De conclusie van de dag was dat Intrax het wederom geweldig had geregeld. Het was lekker rustig op de baan dus ik heb heerlijk mn ding kunnen doen. De remmen waren fantastisch! De grip was goed, de dempers waren goed. De zwakste schakel was ik! Ik hoef geen medelijden, dit is een deel van de hobbie en het repareren van de schade is ook een hobbie. Ik heb de ITR nu al 17 jaar en hij verdient het om weer in topconditie terug gebracht te worden!
Het enige wat ik aan jullie vraag is of jullie nog onderdelen hebben of weten te liggen die ik nodig heb. Het gaat om een voorbumper, knipperlichten, koplamp, bumperlip, motorkap en voorspatborden. Stuur maar een PB als je wat weet.
(getyped door typmiep Frank)