Vissa stelt zich voor

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Vissa stelt zich voor

Post by Vissa »

Hello peeps!

Bij deze, ik ben Remco Visbeen, 28 jaar, wonend in Hellevoetsluis.(Z-H) Werkzaam als Procesoperator op een nieuwe raffinaderij van het Finse bedrijf Neste(Oil) op de Maasvlakte.

Mijn hobby's zijn auto's, en dan voornamelijk performance cars, Paintball (de zogeheten Sup'Air variant) en hardware.

Geen Honda fan in hart en nieren, ik heb er zelfs nog nooit 1 gehad. Maar eens zou de eerste keer moeten wezen, hier op het forum geregistreerd voor meer informatie over de nieuwe Type R FK2. :p

Ik bezit nu een Opel Astra J OPC van november 2012. In de zomer van 2013 van Opel overgenomen als demo auto en sindsdien in mijn bezit.

Image

Image

Image

Image





Met 310pk en 500nm onder de kap wil het beestje prima van zijn plek voor een FWD. Toch gaat de auto nu richting zijn 3e jaar met iets meer als 40.000km op de teller en is het voor mij tijd om weer voor iets nieuws te gaan kijken. Ik rij zelf het liefst zo nieuw mogelijk met zo weinig mogelijk km's. Rond de 2 jaar is wel zo'n beetje de max dat ik met mijn auto's heb gereden, deze voorlopig nog wel iets langer omdat hij nog goed bevalt, alhoewel er toch wat haken en ogen aanzitten.

En daar komt de Type R FK2 om de hoek kijken. Ik kijk toch wel naar auto's met minimaal rond de 300pk van maximaal een jaar oud, het liefst nieuw, en in deze prijsklasse zijn dat er niet heel erg veel. Deze Astra OPC, de Type R, de Golf R, Audi S3 en de M135i. Alhoewel ik het, op de M135i, allemaal leuke auto's vind om te zien springen de OPC en voornamelijk de Type R er tussenuit vanwege hun looks. De rest is zo ,,saai'', en de M135i vind ik persoonlijk de afschuwelijkste bimmer die BMW aanbied.

Dus de Type R it is! Ik heb al begrepen dat levertijden heel erg lang zijn omdat de auto voor dit jaar al compleet is uitverkocht. Na mijn aankomende vakantie ga ik langs de Honda dealer in Brielle om wat meer informatie te vergaren over de Type R en om eens te babbelen wat het prijskaartje wordt met een eventuele inruil van mijn OPC.

Mocht het tot een koop komen dan zijn jullie een van de eerste die het uiteraard te horen krijgen! :p ;) Maar eerst zal ik moeten wachten tot er een demo model in Nederland is welke ik goed kan bekijken, voelen en proeven! :p Misschien dat er binnenkort wel een forumlid is die zijn FK2 in ontvangst neemt en hem even wilt komen showen? ;)

Groetjes!

Remco
nivick
Posts: 8
Joined: Wed Aug 26, 2015 6:22 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by nivick »

Vissa wrote:Hello peeps!

Bij deze, ik ben Remco Visbeen, 28 jaar, wonend in Hellevoetsluis.(Z-H) Werkzaam als Procesoperator op een nieuwe raffinaderij van het Finse bedrijf Neste(Oil) op de Maasvlakte.

Mijn hobby's zijn auto's, en dan voornamelijk performance cars, Paintball (de zogeheten Sup'Air variant) en hardware.

Geen Honda fan in hart en nieren, ik heb er zelfs nog nooit 1 gehad. Maar eens zou de eerste keer moeten wezen, hier op het forum geregistreerd voor meer informatie over de nieuwe Type R FK2. :p

Ik bezit nu een Opel Astra J OPC van november 2012. In de zomer van 2013 van Opel overgenomen als demo auto en sindsdien in mijn bezit.

Image

Image

Image

Image





Met 310pk en 500nm onder de kap wil het beestje prima van zijn plek voor een FWD. Toch gaat de auto nu richting zijn 3e jaar met iets meer als 40.000km op de teller en is het voor mij tijd om weer voor iets nieuws te gaan kijken. Ik rij zelf het liefst zo nieuw mogelijk met zo weinig mogelijk km's. Rond de 2 jaar is wel zo'n beetje de max dat ik met mijn auto's heb gereden, deze voorlopig nog wel iets langer omdat hij nog goed bevalt, alhoewel er toch wat haken en ogen aanzitten.

En daar komt de Type R FK2 om de hoek kijken. Ik kijk toch wel naar auto's met minimaal rond de 300pk van maximaal een jaar oud, het liefst nieuw, en in deze prijsklasse zijn dat er niet heel erg veel. Deze Astra OPC, de Type R, de Golf R, Audi S3 en de M135i. Alhoewel ik het, op de M135i, allemaal leuke auto's vind om te zien springen de OPC en voornamelijk de Type R er tussenuit vanwege hun looks. De rest is zo ,,saai'', en de M135i vind ik persoonlijk de afschuwelijkste bimmer die BMW aanbied.

Dus de Type R it is! Ik heb al begrepen dat levertijden heel erg lang zijn omdat de auto voor dit jaar al compleet is uitverkocht. Na mijn aankomende vakantie ga ik langs de Honda dealer in Brielle om wat meer informatie te vergaren over de Type R en om eens te babbelen wat het prijskaartje wordt met een eventuele inruil van mijn OPC.

Mocht het tot een koop komen dan zijn jullie een van de eerste die het uiteraard te horen krijgen! :p ;) Maar eerst zal ik moeten wachten tot er een demo model in Nederland is welke ik goed kan bekijken, voelen en proeven! :p Misschien dat er binnenkort wel een forumlid is die zijn FK2 in ontvangst neemt en hem even wilt komen showen? ;)

Groetjes!

Remco


Welkom,

Geld zat, zo te zien ;)
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Vissa »

nivick wrote:Welkom,

Geld zat, zo te zien ;)


Danku!

Geld, er is er nooit genoeg van! :) :p
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Vissa stelt zich voor

Post by Knite Force »

Harde werker denk ik 😉👍

Welkom, vraag me vooral af hoe je het stuurgedrag tussen de Opel en de Honda gaat beoordelen na een proefrit/aanschaf.
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Vissa »

Danku!

Daar ben ik ook zeker benieuwd naar, aangezien de OPC ook erg lekker stuurt. Maar de rondetijd op de ring zegt genoeg, daar kan deze Opel niet eens bij in de buurt komen! Hij weegt maar liefst 1550kg!

Voornamelijk de rijbeleving en het schakelen wil ik mee maken in de Type R. Dat is de voornamelijke tekortkoming van deze OPC. Je merkt er helemaal niks van dat je hard kan gaan, en het schakelen is een drama. De gebruikte bakken in Opels zijn heel erg slecht! 0-100 sprintje kun je vergeten, schakel je meer mis dan raak en dat ligt niet aan de bestuurder. :p
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Vissa stelt zich voor

Post by Jo& »

Welkom! Aparte auto die OPC zie je ook niet veel rijden denk ik.
Ben benieuwd of de nieuwe R in de smaak valt!
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Vissa »

Je ziet de GTC en vooral de OPC variant idd maar heel erg weinig. Maar ik denk dat de Type R net zo'n zeldzame verschijning zal zijn in Nederland. :)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Jo& »

Dat denk ik ook wel ;-)
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Lucas79 »

Hoi Vissa,

Leuk dat je je even voorstelt, en qua autokeuze,.. tja niemand is perfect. :rolleyes: Jammer dat je 6 september niet mee kan, daar had je je eerste kennismaking kunnen hebben met de FK2. Voor de gelukkigen die er vroeg een besteld hebben, is de verwachting dat deze eind oktober geleverd gaan worden. Ik heb zo'n heeeeel klein vermoeden dat er dit jaar nog wel een ingelaste (onofficiële) meeting komt waar er 'iemand' zijn FK2 wel wel showen. :D

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Vissa »

Zeker jammer idd! Had hem graag even willen zien! :)

Dan maar wachten op de 1e demo/show modellen of particulier geleverde! :D

Welke kleur had jij besteld Luc? :)
User avatar
Vissa
Posts: 116
Joined: Thu Aug 27, 2015 8:29 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Vissa »

Ondertussen de FK2 in ontvangst mogen nemen en wat snelle foto'tjes doorgestuurd gekregen:

Image

Image

Image

Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Jo& »

Nice!
Robin Sluyk
Posts: 55
Joined: Sun Jul 26, 2015 7:41 am

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Robin Sluyk »

ziet er dik uit heb hem zien staan bij verhagen
Louray
Posts: 197
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:43 pm

Re: Vissa stelt zich voor

Post by Louray »

Leuk dat je je opnieuw aanmeldt.

Astra OPC ziet er dik uit, is het helaas ook qua gewicht.

Je hebt meteen de beste Honda aangeschaft die er is. Tevens Ringkoning, dat zegt genoeg......
Post Reply