Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
I love my EP3
Posts: 36
Joined: Sun Jul 26, 2015 8:58 pm

Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Post by I love my EP3 »

Ik heb vrijdag een grote beurt laten uitvoeren door de garage want mijn multiriem lagers begonnen te zingen. Er waren 2 lagers stuk. Dus een nieuwe riem erop, en een nieuwe geleiderol etc.

Ook is er nieuwe motorolie ingekomen Motul 8100 volsynt 5w40, plus filters etc en nieuwe bakolie MTF3. Bougie's zijn niet vernieuwd ze zitten er overigens wel 55000 km in. Ze belden me op van joh hij is klaar. Niks aan het handje verder. Ik vraag aan de mo teur hoe is het gegaan? Wel goed maar alleen ik had wel wat werk van de lagers en de multiriem. Hij zei: ik moest even de motorsteun verwijders om dat bovenste multiriem huis te verwijderen. Oke was mijn reactie. Totdat ik naar huis reed en de Ep3 parkeer en nog even na liet draaien en tot mijn grote schrik vernam ik dat de auto erg begon te trillen stationair een irritant vibrerende trilling wat mij gelijk opviel. De K20 schud ook meer heb ik het idee. Maar vooral als je in de auto zit dan voel je het pas echt en in het stuur. Mijn vriendin zei gister nog je voelde niet eens dat de auto liep voor de grote beurt als je erin zat, en nu trilt ie heel erg.

Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt. Greetz Jos.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Post by Mindstorm »

tja je zou dan denken dat ze iets niet goed gemonteerd hebben bij de garage, dus even bij ze langs gaan en hun laten voelen.

misschien die motorsteun vergeten vast te zetten?
I love my EP3
Posts: 36
Joined: Sun Jul 26, 2015 8:58 pm

Re: Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Post by I love my EP3 »

De motorsteun zit gewoon vast, ik ben de dag na de beurt gelijk weer langs geweest. Voor hun is het een raadsel maar hij gaf wel aan dat dit zo niet hoort. Zou het aan de multiriem liggen dat alles nu strakker zit? Het zou toch niet iets met de verbranding zijn hoop ik. Hij had wel even een bougie losgedraaid voor inspectie. Ik hoop dat we erachter komen wat dit nu is.
Greetz Jos.

Alvast weer bedankt voor het meedenken.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Post by Jo& »

Hangt het in rubbers misschien? Als die een beetje ingesleten / gaar waren en na los gehaald te zijn en terug gezet zou ik me kunnen indenken dat het niet fijn meer zit!
I love my EP3
Posts: 36
Joined: Sun Jul 26, 2015 8:58 pm

Re: Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Post by I love my EP3 »

Ja, hier zit wel wat in.
Oftewel..... Nieuwe rubbers? En dan alles vernieuwen? Wat is jullie advies.
En de bougies ook?

Bedankt.

Greetz Jos.
I love my EP3
Posts: 36
Joined: Sun Jul 26, 2015 8:58 pm

Re: Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Post by I love my EP3 »

Ben zonet even met de Ep3 naar mijn garage geweest. De eigenaar die de beurt heeft uitgevoerd was op vakantie, er was nu een werknemer van hem die ik eigenlijk ook liever heb voor zulke probleempjes. Ik doe de kap omhoog en hij zag het al aan de moterkap steun. Moet je eens zien en voelen zei die. Wat voor onderdelen zijn op deze auto gekomen vroeg die, ik heb al eem idee wat het is.

Hij de bonnen nakijken en ja hoor! zei die imitatie parts, niet goed. Ik den dat het een rol of een lager is die niet rond is en dat geeft die klappen/trillingen door aan de K20.

Wat gaat er gebeuren! ?
Er komen Oem parts op. Ik (Jos) had dit nog nadrukkelijk aangegeven aan de baas orginele parts aub? Stom van hem dat die dit niet heeft gedaan zei deze monteur.

Ik hou jullie op de hoogte over verdere ontwikkelingen.

Gr Jos.
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Post by Dickiecrx-vt »

De Honda dealer heeft OEM parts.. een niet dealer bedrijf werkt voornamelijk met imitatie delen..
Ze hadden beter de riem eraf kunnen halen en dan beoordelen of de vibratie weg is e dan zijn ook en rollen goed te controleren.

Waarom niet de dealer?
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
I love my EP3
Posts: 36
Joined: Sun Jul 26, 2015 8:58 pm

Re: Ep3 trilt/vibreerd stationair.

Post by I love my EP3 »

Tja.... waarom geen dealer.

Ik ben hier al jaren, overigens is dit de eerste keer dat ik mijn Ep3 hier laat doen.

Ze hebben ook een Subaru Impreza in onderhoud, ze hadden een S2000 ook in onderhoud deze eigenaar heeft nu een Ford focus ST. Dus ze hebben wel ervaring met apparte auto's dus ja.

Je hoort verschillende verhalen over
sommige dealers dus ja zeg het maar. Het is nu even niet goed gegaan zo simpel is het. Ze zorgen er maar voor dat er Oem parts op komen en dat gebeurt ook.

Bedankt voor de reacties.

Greetz Jos.
Post Reply