Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Hier alles over dempers, Veren, Draagarmen en de rest van het onderstel
Post Reply
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by TJAPZ0RRO »

Zo, me oude banden (Continental Sportcontact3) waren bijna af dus ik heb deze vervangen voor Bridgstone Potenza re050a.

Mijn onderstel setup:

- Innovative 60a motor mounts
- Energie Suspension draagarm rubbers voor
- Hardheid van schroefset op de helft

Na de installatie van de Innovative 60a billet motor steunen werd de wheelhop voor 50% verminderd, maar bleef wel .. Wat erg irritant was omdat de srs 70mm catback tegen het hitteschild tikte wat een uit elkaar vallend geluid op leverde samen me de stuiterende Continental Sportcontact3

Nu is het leuke, ik heb de Potenza re050a erop laten zetten en heb even launch geprobeerd met verschillende possities van het gaspedaal en er was geen wheelhop te bekennen : )

De ep3 banden keuze is dus ook erg belangrijk tegen de welbekende wheelhop.

Ik denk dat deze banden in combinatie met Energie Suspension motor mount inserts en torque damper al heel wat wheelhop kunnen weg nemen : )

Edit: banden zijn Bridgstone Potenza re050a 215-45-r17 op 2.2bar
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by Ray1990 »

Aanvullend : buddyclub fuseekogels ;)
Choii
Posts: 16
Joined: Tue Jul 28, 2015 2:49 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by Choii »

ik had ook last van wheelhop, na het plaatsen van de PU egine mount insert en de powerflex inserts voor de versnellingsbak was het probleem bij mij weg.

ps. ik heb ook PU suspensions draagarm rubbers erin zitten en de achterste motorsteun is een innovative mount.
User avatar
Erwtje11
Posts: 19
Joined: Sun Nov 15, 2015 12:31 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by Erwtje11 »

Zelf heb ik ook de PU rubber set erin zitten en motorsteun incerts met powerflex inserts voor versnellingsbak. Nu ook geen last van wheelhop. Maar waar ik me zelf wel aan erger is dat rond de 4k toeren je een resonantie van de motor hebt en dit hoor je in de auto zeer goed. Zeker op snelweg is dit irritant. Hebben jullie hier ook last van of hoe kan ik dit verhelpen?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by slydawg »

Meer gas geven!
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by Jo& »

slydawg wrote:Meer gas geven!


😂😂
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by K20R »

zelfde heb ik ook gedaan en erger me kapot aan het rijgeluid ik heb hiervoor Silentcoat besteld om de auto te dempen dit ga ik gebruiken om de deuren en kofferbak te dempen.
orgineel is het echt een koekblik zonder demping. door de silentcoat gaat het plaatmetaal niet meer resoneren. (je speakers in je deuren gaan ook veel beter klinken)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by Jo& »

Ik vind irritant dat rond de 8000 toeren in zn 4 en 5 Mn kleingeld gaat trillen in de bekerhouder.
K20R
Posts: 113
Joined: Thu May 28, 2015 8:00 am

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by K20R »

vaker wassen dan heb je ook minder kleingeld :p
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by slydawg »

Jo& wrote:Ik vind irritant dat rond de 8000 toeren in zn 4 en 5 Mn kleingeld gaat trillen in de bekerhouder.


zolang blijf je toch niet hangen op dat toerental??
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by Savagegek »

Jo& wrote:Ik vind irritant dat rond de 8000 toeren in zn 4 en 5 Mn kleingeld gaat trillen in de bekerhouder.

Waarom heb je dan ook geld in je _beker_houder?
En ik neem idd aan dat je niet minuten lang op dat toerental hangt..

Gelukkig heb ik daar geen last van, ik kan echt niet tegen trillingen of iets.. Ben dan in staat om de hele auto af te breken haha
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Mogelijke oplossing wheelhop EP3

Post by Jo& »

Nee joh is niet zo erg hahaha
Post Reply