Milano red verkleuring

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Post Reply
jack
Posts: 129
Joined: Thu Oct 18, 2007 2:03 am

Milano red verkleuring

Post by jack »

Hebben een van jullie last van verkleuring? Vroeger was rood een taboe kleurtje veel zon, kleur verschillen op diverse plekken en ergste geval word 't roze kleurtje...
Bij Schade herspuiten ook heel moeilijk. Rood is niet echt kleur vast toch?

Mvg, Jack.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: Milano red verkleuring

Post by Lucas79 »

Hoi Jack,

Mijn FN2 is 8 jaar oud en is nauwelijks verkleurd in die tijd. Ik ben geen poetsfreak en ging gemiddeld 1 keer per maand naar een wasbox waar ik wel altijd de 'hete wax' gebruikt heb.

Greetz,

Lucas
Deus Ex Machina!
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Milano red verkleuring

Post by CTR-Asch »

Dat hangt heel erg af van de omstandigheden.
Langdurig volle zon op de lak proberen te vermijden en het gebruik van een goede sealant of coating scheelt al een boel.
Zowel de fn2 als de ep3 hebben er last van. Fn2 wel een stuk minder is mijn ervaring.
Die wasstraat "spraywax" stelt niks voor en is zeker geen volwaardig alternatief voor een sealant, wax of coating.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: Milano red verkleuring

Post by LCR »

Na mijn roze/rode VTI ga ik NOOIt meer een rode auto kopen...zelfs geen rode Ferrari
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Milano red verkleuring

Post by Jo& »

Ik heb er geen last van op mn EP3. Laat ik het anders zeggen hij ziet er niet verkleurd uit. Zal misschien wel maar het is niet zomaar te zien.
De oude rode Honda lak kun je niet vergelijken.

Schade herspuiten moeten ze niet op kleurcodering doen maar de kleur meten. Een goede hersteller kan dat.
Even belangrijk is de goede kleur grondverf!
jack
Posts: 129
Joined: Thu Oct 18, 2007 2:03 am

Re: Milano red verkleuring

Post by jack »

dank jullie wel voor de ervaring delen. Ik ga mss een fk2 bestellen, de milano red lijk me een mooi kleurtje vandaar deze vraag... Moet nu alleen ff bespreken met mijn boekhouder of gunstig is betreft btw bpm stelsel en inruil van mijn jazz van 2,5 jr oud. Volgens mij als ik binnen 3jr de auto inruilt, krijg straks weer een factuur van de belastingdienst terug betalen van een x bedrag hun😩
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Milano red verkleuring

Post by Jo& »

Go for red!
Post Reply