Page 1 of 1

Brandstofmeter

Posted: Mon Jun 01, 2015 2:32 pm
by RobinEp3
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een vraagje.
Mijn brandstofmeter staat een kwart te hoog.
Leeg is dus 1/4 etc.
Volgens vorige eigenaar was dit opeens zo.
Heeft iemand hier ervaring mee voordat ik ga zoeken?

Alvast bedankt.

Re: Brandstofmeter

Posted: Mon Jun 01, 2015 5:51 pm
by vtec vince
Nope geen ervaring mee... Wel de gedachte dat je vlotter in de tank blijft hangen.

Re: Brandstofmeter

Posted: Mon Jun 01, 2015 7:53 pm
by Jo&
Is vol dan ook een kwart boven vol?

Re: Brandstofmeter

Posted: Tue Jun 02, 2015 8:50 am
by RobinEp3
Ja staat dan een kwart boven vol de vlotter beweegt dus wel.
Alleen lijkt haast of de stand gewoon verschoven is... Heel apart
Het lampje(brandstof leeg) gaat ook gewoon aan op 1/4.
Verder werkt hij prima alleen dus 1/4e te hoog in elke positie op de meter

Re: Brandstofmeter

Posted: Tue Jun 02, 2015 12:45 pm
by slydawg
Voltanken, tellerbak open, meter eraf trekken, auto op contact zetten en dan de meter op de volstand terug plaatsen.
Wellicht dat het dan weer goed aanwijst.

Re: Brandstofmeter

Posted: Wed Jun 03, 2015 7:38 am
by Jo&
Idem dito

Re: Brandstofmeter

Posted: Wed Jun 03, 2015 10:49 am
by RobinEp3
Ga ik dat even proberen. Veel werk? Dashboard zag er solide uit vandaar. Of zitten de schroefjes gewoon goed weg gewerkt :p

Re: Brandstofmeter

Posted: Wed Jun 03, 2015 1:24 pm
by slydawg
binnen omlijsting trek je los, dan 3 schroeven dacht ik, 2 beneden 1 boven.
Dan kan je tellerbak naar voren kantelen, stekkers los, tellerbak eruit en de behuizing eraf halen, wijzer eraf trekken, tellerbak weer aansluiten en sleutel op contact zetten, wijzer er weer op drukken, uiteraard met volle tank. Daarna weer terugbouwen.

Re: Brandstofmeter

Posted: Sat Jun 06, 2015 7:11 am
by RobinEp3
Prima ik ga dat binnekort ff proberen. Ik laat horen als het een succes is.

Re: Brandstofmeter

Posted: Mon Jun 08, 2015 10:52 am
by CTR-Almere
Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn ep3 toen ik hem kocht stond de tank ook een 1/4 te hoog. vol was bij mij wel vol maar daar bleef hij echt heel lang op staan om vervolgens met een 1/4 verschil te gaan zakken. Bij mij was de carrier waar de pomp en vlotter in zitten aan een kant los en hing dat boeltje dus scheef in mijn tank waardoor de problemen dus werden veroorzaakt. mogelijk is dat bij jou ook het geval.

Het is vrij simpel te checken. achterbank eruit plaatje losen en de grote witte ring losdraaien. Dan kun je de hele assembly er zou uithalen en zie je snel genoeg of het mis is.

Groet, Sander

Re: Brandstofmeter

Posted: Mon Jun 08, 2015 10:52 am
by CTR-Almere
Hey,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn ep3 toen ik hem kocht stond de tank ook een 1/4 te hoog. vol was bij mij wel vol maar daar bleef hij echt heel lang op staan om vervolgens met een 1/4 verschil te gaan zakken. Bij mij was de carrier waar de pomp en vlotter in zitten aan een kant los en hing dat boeltje dus scheef in mijn tank waardoor de problemen dus werden veroorzaakt. mogelijk is dat bij jou ook het geval.

Het is vrij simpel te checken. achterbank eruit plaatje losen en de grote witte ring losdraaien. Dan kun je de hele assembly er zou uithalen en zie je snel genoeg of het mis is.

Groet, Sander

Re: Brandstofmeter

Posted: Tue Jun 23, 2015 9:44 pm
by RobinEp3
Bedankt Sander ik maak binnenkort even tijd om dit te onderzoeken er was helaas wat tussengekomen.
Goede tip!!