Problemen bij de keuring.

Hier alles over dempers, Veren, Draagarmen en de rest van het onderstel
Post Reply
SoniQske
Posts: 20
Joined: Wed Oct 23, 2013 3:30 pm

Problemen bij de keuring.

Post by SoniQske »

Ik ben gisteren naar de autokeuring geweest met men Integra Type-R (DC5) en ben afgekeurd op mijn linkerachterophanging met name het wegcontact dat maar 13% was en dat minimum 20% moet zijn. Er zitten 2 EP3 Type-R schokdempers onder maar waar wat opviel en wat degene van de keuring ook zei was dat het gewicht van de linker achterste as ook 30kg minder was dan de rechtse. Ik had om het te vermijden ook maar 1,5 bar in men linkse achterwiel gedaan maar het heeft dus niet geholpen. Jullie soms nog tips of toch maar een set nieuwe schokdempers bestellen?

Alvast bedankt.


Wesley
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Problemen bij de keuring.

Post by mrkeffo »

Naar mijn weten is de werking geen eis voor de APK. Enkel moeten ze lekdicht zijn en geen gebroken veren hebben.

Maarja het is natuurlijk niet goed voor de weg ligging. Zou lekker opzoek gaan naar een goede schroefset :)

Edit: zag later pas BE. Daar weet ik de eisen niet van.
SoniQske
Posts: 20
Joined: Wed Oct 23, 2013 3:30 pm

Re: Problemen bij de keuring.

Post by SoniQske »

mrkeffo wrote:Naar mijn weten is de werking geen eis voor de APK. Enkel moeten ze lekdicht zijn en geen gebroken veren hebben.

Maarja het is natuurlijk niet goed voor de weg ligging. Zou lekker opzoek gaan naar een goede schroefset :)

Edit: zag later pas BE. Daar weet ik de eisen niet van.


In België is het minimum 20% wegcontact dat je moet hebben (Naar het schijnt weeral het strengste van Europa). Op dat scherm zie je ook het gewicht er op de 2 wielen staat en dat is 30kg verschil dus hoop eigenlijk met een beetje gewicht er bij te leggen dat het zou lukken alhoewel het niet echt men stijl is om zoiets op te lossen en al zeker niet omdat hij verkocht word.
Post Reply