GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
GoThanh
Posts: 14
Joined: Mon Feb 16, 2015 1:22 pm

GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by GoThanh »

Hoi allemaal,

Ik rij helaas geen type R maar wel een civic EK met voorheen type R hart.

Blok geschiedenis:
-D14A3
-B18C-R
-K20A2

Gezien de K20A2 nu het geest heeft gegeven ben ik de boel weer opnieuw aan het opbouwen met een andere basis namelijk een K24A3.

Ik had Bert z'n topic hier gezien en ik dacht dat ik mijn project ook maar hier is ga delen ter informatie wat voor de K-series rijders eventueel handig kan zijn.

Ik zal morgen wat meer foto's laten zien maar bij deze de huidige status:

Image

Image

En hoe de auto eruit ziet:

Image

Image

Image
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by Ray »

Serieus spul!
Welkom :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by Mindstorm »

kijk die gaat wel vooruit, als hij het weer doet.
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by bertje »

vorderingen zien er goed uit, ik wou dat ik al zo ver stond
hoeveel grondspeling heb je nu onder je carter?

groeten
GoThanh
Posts: 14
Joined: Mon Feb 16, 2015 1:22 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by GoThanh »

Ik heb de auto nog op 4 bokken staan dus geen idee haha. Maar ik heb hem lager hangen i.v.m. speling met de motorkap. Ik rij wel op 16 inch dus scheelt iets maar denk dat de speling wel voldoende is. Heel laag is mijn auto niet :)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by LaurenZ »

Welkom Than !
Ben benieuwd naar dit jaar man.
'98 JDM Integra Type-R
Rev
Posts: 69
Joined: Sun Aug 25, 2013 9:34 am

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by Rev »

Welkom, kon je niet wachten op de nieuwe Type-R blok? :p
GoThanh
Posts: 14
Joined: Mon Feb 16, 2015 1:22 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by GoThanh »

Thx! Ik ben ook heel erg benieuwd :)

@Rev misschien als deze dan weer ooit stuk gaat haha
Rev
Posts: 69
Joined: Sun Aug 25, 2013 9:34 am

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by Rev »

@GoThanh hopelijk niet ;) een K24 is ook heel vet!
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by Robin type-r driver »

Welkom, wat een dikke ek :D .
GoThanh
Posts: 14
Joined: Mon Feb 16, 2015 1:22 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by GoThanh »

Robin type-r driver wrote:Welkom, wat een dikke ek :D .


Thx!

Afgelopen weekend weer kunnen klussen (tjah wanneer klus ik niet haha)


Inlaat buis gemaakt, ik hou het voor nu zo aangezien de filterbuis zo groot is (3.5 inch) dat ik er niet veel mee kan in dat koplamp hoekje. Ik ga gewoon een goede toevoer maken en dan denk ik dat het zo wel prima is.


Image


Image


Verder de uitlaat aangepast en het laatste stukje was wel tricky aangezien een 3" pijp enorm is wat door je draagarm en swaybar moet lopen.


Elektrode lassen om wat punten te hechten, uitlaat wordt elders afgelast met TIG.


Image


Image


Image


Image


Image


Image


En hier en daar nog begin gemaakt voor AFR meter bekabeling. Morgen de boel vullen met vloeistoffen en dan misschien starten :>>:
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by bertje »

met mijn 3inch inox uitlaat had ik 3 dempers 2x vibrand , 1x simons en op Zolder kreeg ik nog een opmerking
hopelijk heb jij meer geluk
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by LaurenZ »

Welke einddemper heb jij gebruikt, een reeds bestaande of heb je een losse demper gescoort.
Ben zelf ook bezig met een eigen uitlaat systeem namelijk.
'98 JDM Integra Type-R
GoThanh
Posts: 14
Joined: Mon Feb 16, 2015 1:22 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by GoThanh »

K-tuned einddemper zo'n universele, maar misschien zou vibrant of simons net zo goed zijn.

Nou de afgelopen dagen waren heel hectisch geweest. Ik heb zelf 1 nacht helemaal doorgetrokken om de boel af te krijgen.


Vrijdag had ik vrijgenomen om APK te regelen en dat was al een hele gedoe.


Maar goed vrijdag avond begon de straat tune met Andy van sneaky tuning. Ik heb al aantal tuners gehad maar Andy is toch wel de persoon die echt een prof is! Hij neemt ruim de tijd om alles netjes af te stellen, van cruise snelheid tot deellast tot vollast. Bij de voorbespreking vroeg hij de juiste vragen en heeft hij er veel verstand van en dat maakte een goede indruk om toch sneaky te proberen. Verder vergt het ook veel tijd om een K-serie af te stellen en Andy doet het goed. Vanwege allerlei hik ups hier en daar was het afgesteld tot 6000 toeren. Maar tot 6000 toeren was het al een beest om te rijden... de koppel is ZO bizar dat als je naar het gas kijkt dat hij gelijk doorschiet naar 6000 toeren..


De dag erna weer op weg naar DP engineering om daar alles af te stellen en te fine tunen. Het was heel spannend wat het blok zou doen wat betreft vermogen maar ik had 270pk ingeschat...


Bij het afstellen ging het stapsgewijs van 6k toeren naar 7k en vervolgens 8k... Bij 6.5k was het vermogen al ZO bizar dat het al bijna over de 270Pk ging... Ik kon het daadwerkelijk niet geloven maar dat is wat er toch werd gemeten. Uiteindelijk waren de afstellingen goed om een run te doen tot 8000 toeren.


Image


Image


Eindresultaat:


291Pk!
285Nm koppel!



Bijhorende grafiek:
Image


Ervaringen:
Tjah wat moet ik zeggen? Instant koppel dus ook gelijk zieke trekkracht en wielspin :P Het is opzich te houden maar de 5.1 final drive is misschien wat te kort aangezien ik in zn 6 de toerenbegrenzer kan raken... dus me topsnelheid is door me toerenbegrenst i.p.v. me vermogen hahaha. Ik ga eerst op circuit testen om te kijken of de 5.1 FD geschikt is anders stap ik terug naar de 4.7 maar goed dat is nogal een klus dus voor nu even geen zin :P


Dus het is echt daadwerkelijk een beest om te rijden en het gaat HARD haha :>>:
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by CTR-Asch »

Vet man. Vooral die koppel is ongekend.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by mrkeffo »

Mooi vermogen. Wel valt me op dat je koppel lijn beetje rommelig loopt. Heeft dit nog een reden of zit dit in de nauwkeurigheid van de DP wat je bij andere banken minder ziet fluctureren zegmaar.
Rev
Posts: 69
Joined: Sun Aug 25, 2013 9:34 am

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by Rev »

Mooi resultaat!
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by bertje »

heel mooi resultaat!!!!, de overstap naar een 245 band of breder zal niet meer lang op zich laten wachten haha
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by Mindstorm »

Daaamn :)
GoThanh
Posts: 14
Joined: Mon Feb 16, 2015 1:22 pm

Re: GoThanh | Civic EK | K24 Time attack machine |

Post by GoThanh »

mrkeffo wrote:Mooi vermogen. Wel valt me op dat je koppel lijn beetje rommelig loopt. Heeft dit nog een reden of zit dit in de nauwkeurigheid van de DP wat je bij andere banken minder ziet fluctureren zegmaar.


Ja kan daar mee te maken hebben. Meeste dyno uitdraai van DP zijn vaak heel schommelig, omdat het op je naaf zit meet het heel nauwkeurig. Er is dus geen slip, flex in banden etc etc.

@Bertje haha ja idd. Ik rij nu met 225 maar ik denk dat dat nu te weinig gaat worden. 245 gaat niet passen dus moet ik even kijken hoe ik het verder ga doen met de wielkasten.

Verder bedankt mannen! Ben er ook heel erg blij mee! Hopelijk is de auto voor zandvoort en assen stil genoeg... Hij klinkt iig zwaar dus geen hoogtoerig gesnerp..
Post Reply