Wendy
Raymond
Laurens
Lucas
Er waren totaal 19 leden aanwezig in Huissen waar de meeting is gehouden. Het was de bedoeling om na de ALV een fotoshoot te houden, maar vanwege het slecht weer is dat niet door gegaan.
We hebben een volle agenda en er moeten enkele beslissingen genomen worden met betrekking tot de toekomst van de club.
Agenda:
- Opening
- Terugblik 2014
- Financieel jaarverslag
- Kostenbesparing
- 2015 en verder
- Welke events gaan we als club naar toe? (stemmen)
- Input leden
- Clubartikelen en Clubpassen
- Rondvraag
Terugblik:
Bij de terugblik 2014 zijn de bestuurlijke veranderingen gepresenteerd.
- Joanne en Frans zijn niet langer bestuurslid
- Kevin is toegetreden tot het bestuur met als primaire taken meetings en clubpartners.
- Raymond is toegetreden als penningmeester van het bestuur.
- Lucas (samen met Anna) is de secretaris van de club en is tevens verantwoordelijk voor digitale zaken.
- Wendy is voorzitter geworden.
- Laurens is qua functie hetzelfde gebleven. (meetings en digitale zaken)
Dit alles is in 2014 ook daadwerkelijk aangepast bij de KvK. Tevens zijn de adreswijzigingen doorgegeven aan de KvK en
Bij de terugblik hebben we uiteraard ook stilgestaan bij de meetings die in 2014 hebben plaatsgevonden. De meetings goed. We zouden graag met z'n allen (leden en bestuur) zien dat de meetings drukker bezocht worden 'als club zijnde'. Een eerdere vermelding op het Forum en Facebook kunnen hierbij helpen. (dit wordt opgepakt door het bestuur)
Helaas is er ook een ongeluk(je) geweest op de Nurburgring in 2014. Het was uiteraard vreselijk voor de betreffende persoon, maar gelukkig was er maar zeer beperkt menselijk letsel. Het was wel heel mooi om te zien hoe hecht dan de groep is (petje af!) op zo'n moment. Ondanks de schade kunnen we alsnog zeggen dat het een gezellig en toch geslaagd weekend was. We gaan dit jaar ook zeker weer!
Financieel jaarverslag:
Uit het financieel jaarverslag komen geen verrassingen. De kosten in 2014 waren nagenoeg hetzelfde als de inkomsten. Er zitten een aantal uitgaven in die we bespreekbaar hebben gemaakt om te kijken of we kosten kunnen besparen, om zo meer uit te kunnen geven aan meetings clubartikelen, die ten goede komen van de leden.
- Clubartikelen: we gaan geen, of maar een zeer beperkte clubvoorraad hanteren. In plaats daarvan gaan we proberen meer op basis van "group-buy's" te organiseren. De huidige voorraad wordt uiteraard gewoon verkocht.
- Bankkosten (€ 148.42 per jaar): We gaan kijken of verhuizen naar een andere bank kosten kan besparen. We hadden al bij een aantal banken gekeken die allemaal hetzelfde leken, maar Radjen kwam met een goed alternatief wat goedkoper lijkt. Raymond gaat dit uitzoeken en indien het een voordeel oplevert er voor zorgen dat we over stappen.
- Bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering (€ 241.70): Deze verzekering is primair bedoeld voor als het bestuur ergens aansprakelijk voor wordt gesteld, de eventuele kosten die hier uit voortvloeien gedekt worden door de verzekering. Het is niet 100% duidelijk wat hier nou wel en niet onder valt. Het is in ieder geval niet bedoeld als 'schadeverzekering tijdens evenementen'. Het bestuur gaat uitzoeken waar deze verzekering precies voor dient en koppelt dit terug.
- Jaarlijkse BBQ: Deze werd altijd deels gesponsord door de club. Afgesproken is dat we dit jaar tot maximaal € 15,00 pp een BBQ gaan regelen bij een van onze partners. (mogelijk dat zij een deel van de BBQ willen sponsoren) De kosten voor de BBQ worden van te voren bekend gemaakt en zal door de leden die komen betaald worden.
- Contributie: Er is besloten om de contributie voor 2015-2016 te houden op € 30,00 per jaar.
De Type-R Club 2015 en verder?
Voor 2015 (en verder) hebben we nog maar één uitdaging. Het aantal leden loopt fors terug! Op dit moment zijn er nog 33 betalende leden. (mogelijk nog een paar meer, omdat we die nog niet hebben kunnen bereiken) Tijdens de ALV is besproken wat de oorzaak is en wat we kunnen doen om de Club levend te houden.
De oorzaak zit deels in dat een behoorlijk aantal leden hun R verkocht hebben afgelopen jaar, en deels in feit dat we het als club moeilijk voor elkaar krijgen om grote opkomst tijdens meetings te organiseren. Dit laatste komt dan weer omdat veel van onze leden ondertussen ouder(s) zijn geworden, of leden, om uiteenlopende redenen minder plezier beleven aan hun hobby. (wetgeving, asociaal gedrag van andere weggebruikers, kosten, enz.)
Er is wel duidelijk naar voren gekomen dat de kern die er nog is, wel een vrij hechte groep is, die juist wel op meetings komen en samen 'dingen' organiseren. We hebben met de ALV besloten dat we met z'n allen actief gaan werven om nieuwe leden bij onze club te krijgen. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- We gaan een A5 of A6 flyer maken die we gericht bij dealers gaan afgeven, met de vraag of ze Type-R eigenaren die langskomen willen wijzen op de club en uiteraard aan eigenaren van de nieuwe Type-R die ergens dit jaar verkocht zal gaan worden. De flyers worden ook bij 'bevriende' bedrijven neergelegd, zoals importeurs, performance shops enz. Dit wordt opgepakt door de leden die specifieke contacten hebben bij deze dealers en/of bedrijven.
- Tijdens meetings gaan we met z'n alle een actievere houding aannemen naar potentieel nieuwe leden. Nu krijgen we wel eens het verwijt dat we een te hechte groep zijn geworden wat potentieel nieuwe (vooral jongere) leden afschrikt.
- Een spectaculaire Civic Type-R 2015 (FK2) introductie meeting, in samenwerking met Honda Verhagen Rotterdam.
- De BBQ meeting wordt halverwege het seizoen georganiseerd deze keer om te evalueren wat het effect is van deze strategie en de voortgang weer te geven van de vorderingen op de punten die het bestuur heeft. (zorg er dus voor dat je hierbij aanwezig bent!)
Verder gaan we vanuit het bestuur onze leden actiever van informatie voorzien, door vaker te e-mailen. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan als er iets nieuws te melden valt, maar ook twee weken voordat een meeting begint, om de leden hier nog aan te herinneren.
We blijven overigens een club waarbij het gedachtegoed van Honda en in het bijzonder de Type-R bovenaan staat! Dit betekend dat we geen autoclub worden zoals er al zo velen zijn waarbij het alleen maar om de auto gaat. Bij de Type-R club gaat het minstens zoveel om de mens achter de auto! In dat opzicht zijn we best een unieke club en daar blijven we achter staan, voor lief nemend dat hiermee het aantal leden langzamer groeit, dan wanneer we voluit alleen maar voor de aantallen gaan.
Meetings 2015:
Dit jaar hebben we het behoorlijk anders gedaan qua meetings. In plaats van van te voren een meeting kalender op te stellen, hebben we een lijst van meetings gemaakt, waarbij we met de ALV besloten hebben waar we als club echt werk van gaan maken. Alle overige meetings komen uiteraard wel op het forum te staan en is er de gelegenheid om met elkaar (het liefst zo veel mogelijk) af te spreken er naar toe te gaan, maar er zal bijvoorbeeld vanuit de club geen specifieke showplaats geregeld worden. Dit kan uiteraard alsnog, als blijkt dat de animo voor een bepaalde meeting erg hoog is.
De meetings waar we als Type-R Club echt werk van gaan maken zijn:
- International Honda Meeting in Asten (19 april) Raymond gaat dit vanuit de club oppakken.
- Hondafest - Trafficport Venlo (17 mei)
- Elfsteden tocht (25 mei) -> wordt 2016, er zijn helaas geen startplaatsen meer beschikbaar voor 2015.
- Spectaculaire Civic Type-R 2015 (FK2) meeting samen met Honda Verhagen. (datum zodra de FK2 in NL is )
- BBQ meeting en tevens evaluatie (ergens in juni)
- Nurburgring (proberen in augustus)
- Picture that R (datum nader te bepalen en zoals altijd georganiseerd door Wendy!)
Verder wordt er uitgezocht welke mogelijkheden er zijn om voor een goed doel te racen dit jaar, bijvoorbeeld Racen tegen Kanker, Stichting doe een Wens of de Vroemdag. Ideeën en of ingangen hiervoor zijn welkom!
Input van leden:
Het grootste deel van de input die we afgelopen periode gehad hebben van onze leden, is verwerkt in de presentatie en de afgesproken actiepunten. Er staat nog een specifiek punt open met de vraag of het uploaden van Foto's en filmpjes eenvoudiger kan op het forum, of het eenvoudiger maken om dit te koppelen aan Facebook. Hier zal door Laurens en Lucas naar worden gekeken. (zonder garanties. )
Rondvraag en fotoshoot/tourrit:
Er zijn verder geen vragen en/of opmerkingen meer. We hebben met z'n allen nog genoten van een heerlijke lunch. Helaas was het vanwege het zeer slechte weer niet mogelijk om er een picknick van te maken of de tourrit en fotoshoot door te laten gaan. We gaan kijken of we deze later dit jaar alsnog kunnen organiseren.