Dashboard lampjes EP3

Hier allle technische onderwerpen over het uiterlijk en innerlijk van de auto.
Post Reply
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Dashboard lampjes EP3

Post by TJAPZ0RRO »

Hallo,

Bij mijn EP3 doen de cluster lampjes van temperatuur en brandstof het niet (heeft het nooit gedaan sinds aanschaf EP3)

Ik lees op internet dat lampjes vervangen niet genoeg is, iemand hier ervaring mee ?

-TJAP
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Dashboard lampjes EP3

Post by CTR-Asch »

Dat is onzin. Het Is eenvoudig op te lossen door cluster eruit te halen (kap eraf, drie schroeven losdraaien en twee stekkers loshalen) en lampjes te vervangen.
Even een tip. Haal ze niet bij dealer. Is onnodig duur.
Meeste automaterialenzaken of elektro spec.zaak hebben ze liggen voor een paar cent de stuk.
Uit mn hoofd zijn het t5 5watt wedge lampjes.
Jordan
Posts: 328
Joined: Wed Mar 08, 2006 3:12 pm

Re: Dashboard lampjes EP3

Post by Jordan »

Ik had hetzelfde probleem. Maar zoals Asch zegt, kap eraf, drie schroeven losdraaien en twee stekkers loshalen en je kan je cluster er zo uit halen.
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Dashboard lampjes EP3

Post by Dickiecrx-vt »

Heb dit al diverse keren gedaan.

Tip : vervang meteen al je lampjes :)

Licht bewerkte foto :
Image
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Dashboard lampjes EP3

Post by TJAPZ0RRO »

Thanks guys : ) dan wordt de volgende stap lampjes te vervangen, stoor me hier best aan.

En zal ze dan gelijk allemaal doen, omdat anders het cluster weer los moet wegens kapotte lampjes
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Post Reply