K serie vs B serie VTEC

ECU's, afstellingen en brandstof onderwerpen
Post Reply
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

K serie vs B serie VTEC

Post by TJAPZ0RRO »

Omdat ik me afvraag over het VTEC geluid .. B serie heeft het geluid overduidelijk en K serie weer totaal niet met een KPROed ecu waarbij de cam angles goed op elkaar afgestemd zijn.

Hoe is het mogelijk dat bij B serie het VTEC geluid wel duidelijk hoorbaar is, en dat zonder cam angle die 999graden draait welke bij K serie het VTEC geluid creëert ?

B serie heeft de verdraaiende cam angle niet nodig voor het geluid.

B en K hebben beide low en high speed cam .. waardoor het verschil ?

Ik hoop dat iemand dit kan verduidelijken : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: K serie vs B serie VTEC

Post by vtec vince »

Misschien stel je de vraag niet helemaal correct.
Wat is het verschil tussen vtec ( B en H blok ) en ivtec ( K en F blok ).
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Re: K serie vs B serie VTEC

Post by slydawg »

Je antwoord je vraag eigenlijk zelf al.
Simpel gezegt:
Kserie waarbij de cam angles goed op elkaar zijn afgesteld hoor je de overgang minder, hoe minder je het hoort en voelt hoe beter de motor is afgesteld, dan loopt de lage cam vloeiend over op de hoge.

Bij de Bserie zijn de cam angles niet variabel en de overgang wat rauwer maar ook hier geld dat als de motor goed wordt afgesteld de overgang vloeiender is.

Luider wil niet zeggen sneller, ook die vtec kick wil niet zeggen dat je sneller bent dan als het vloeiend is.
Die kick is eigenlijk een dip in je power curve.

Als het verschil tussen de lage en hoge nok ook groot is zal het overgangs geluid ook wat luider zijn.
Post Reply