Maiky's EP3!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Goeie middag iedereen,

Ik ben sinds kort nieuw op het forum en wil me graag even voorstellen!

Ik ben Michael, 24 jaar en heb sinds kort een Honda Civic type-R gekocht.
Ben helaas niet zo technisch weggelegd, maar ben wel helemaal honda gek, vandaar dat ik hiervoor ook een crx del sol heb gehad
alleen die werd me op gegeven moment toch wat te klein dus vandaar nou de keuze voor een EP3
en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad, wat een heerlijke auto.

Van wat ik weet is het een 30th anniversary edition uit 12/2003 en heeft momenteel 158000km gelopen,
er zat zoals op de foto nog te zien een apex vtech control kastje in, alleen liep die daardoor niet goed.
van wat ik begrepen heb hoort dit kastje niet bij dit type motor.
ik heb het kastje nog liggen dus als iemand er meer over weet of het misschien zelfs zou willen kopen kan die me een berichtje sturen.

zoals ik al zei niet zo technisch weggelegd dus daarom daarom gewoon wat foto's van mijn nieuwe aanwinst!! :D ;)
ImageImageImageImageImage
User avatar
pyrofreak666
Posts: 211
Joined: Sun May 02, 2010 11:17 am

Re: Maiky's EP3!

Post by pyrofreak666 »

Mooie auto, welkom hier!
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Ray »

Nice one. Welkom hier
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Ray1990 »

Mooie wagen, kom een keer op een meeting!

wat betreft de vtec controller.. Klopt naar mijn inzien niet en is juist geschikt voor deze wagen. Echter was deze niet afgesteld en niet in gebruik. Just for the show. Ik zou wel de olie in de gaten houden. Geen castrol erin gooien maar motul. Veel plezier ermee!
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Bedankt heren!
Wat betreft het kastje, hij was wel aangesloten, maar na 2x de vtec in knallen kreeg ik een motor storing en had een maat van mij gevraagd en die had hier en daar wat geinformeerd en zei dat het beter was om hem er tussenuit te halen en voor een KPRO te gaan.
En na het er tussen uit halen van dat kastje liep die ook meteen goed en liep die ook goes over in de vtec daar waar die met dat kastje wat in leek te houden.
Maar lijkt me idd leuk om x op een meeting te komen, was ook mijn insteek bij het aanmelden op het forum.
Lijkt me leuk wat vaker naar meetings te gaan om wat meer onder de honda liefhebbers te komen!
Wanneer is de volgende meeting?(a)
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Ray1990 »

Ok, ik had geen problemen met de auto. Hoop dat je hem netjes houd (voornamelijk het carbon ;-p). Bevallen de bc racing coilovers?
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by R-STYLE »

Welkom join the club mooi wagen denk volgend jaar weer eerste meeting
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Oke misschien komt het inderdaad door dat ie niet goed was afgesteld, zal hem bij een meeting wel meenemen, misschien dat iemand er meer verstand van heeft en me ermee kan/wilt helpen😏
Met coilovers bedoel je? Haha zoals ik al zei niet zo technisch weggelegd😋
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by R-STYLE »

Kan het beste met van drie tuning contact opnemen met afstellen van je wagen
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Oke kan ik idd eens doen ja👍
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Ray1990 »

Coilovers is de schroefset, top coilovers heb je erop zitten en nog niet zo lang eronder (5/6k km)
RJB1988
Posts: 381
Joined: Thu Jul 07, 2011 5:55 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by RJB1988 »

Welkom hier. Vorige eigenaar heeft goed voor je auto gezorgd. Veel plezier ermee! Btw je hoeft helemaal niet technisch te zijn om met een ep3 te rijden. Maar het scheelt wel een boel als je niet voor alles naar de dealer moet. Wat dat betreft zit je hier goed, veel
(technische ) kennis beschikbaar!
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Aaah oke haha hoe haal je dat uit de fotos haha of kennen jullie de vorige eigenaar? :p wat betreft de kennis heb ik gelukkig een ouwe heer die 14 jaar automonteur is geweest dus die weet gelukkig een hoop maar hij kan ook niet alles weten, zoals met dat kastje bijvoorbeels.. er tussen uit halen lukt hem nog wel maar afstellen heeft hij ook geen benul van haha.
Maar mooi om te horen dat er een goeie schroefset op zit en dat de vorige eigenaar er goed voor gezorgd heeft.
Thanks mannen!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Knite Force »

Welkom, mooie auto. Kans is groot dat je je"R-nummer" in de lijst tegenkomt. :)

Veel veilige kilometers ermee toegewenst ;)
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Maiky's EP3!

Post by LaurenZ »

Welkom, veel plezier met deze bekende auto.

Ray1990 is de oude eigenaar maar heeft hem ingeruild, maar ik denk dat dit al een klein beetje duidelijke was ;)
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Haha okeee dat verklaart idd wel een hoop ja😋 nou die coilovers zijn prima hoor ray1990! Heerlijke wegligging heeft ie en zodra ik weer in NL ben maar een een belletje plegen met van drie voor de vtec control en dan kunnen we helemaal knallen😁
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Ray1990 »

LaurenZ wrote:Welkom, veel plezier met deze bekende auto.

Ray1990 is de oude eigenaar maar heeft hem ingeruild, maar ik denk dat dit al een klein beetje duidelijke was ;)


Haha, vond het leuk om te dollen en te kijken hoe lang het duurde voordat men het in de gaten had xDxD (zie avatar... )
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Jo& »

Hehe ik denk ik zeg niks ;-p
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Haha had nog niet eens naar de avatar gekeken 😏 maar nu je het zegt lijkt ie er wel verdomd veel op he hahaha
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Knite Force »

Ik vond mijn hint ook vrij subtiel ;)
Post Reply