Maiky's EP3!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Haha k heb nog niet naar het R-nr. gekeken aangezien ik in ierland verblijf momenteel, was ik echter wel van plan te doen bij thuuskomst en dan was ik er vanzelf achter gekomen, mja is nu ook niet meer nodig aanngezien ik nu weet welke uit het lijstje bij mijn auto hoort😋
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Knite Force »

Het is in elk geval een mooi ding! ;)
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Ja dat zeker! Ben der ook echt blij mee, binnenkort alleen ff voor de winter de kettingspanner vervanger.. heeft wat last van ratelend geluid bij koude start. En hij gaat als ie koud is wat stroef in de 2de versnelling, nou heb ik gehoord dat dat door MTF3 bakolie redelijk verholpen kan worden dus dat doen we ook meteen maar en dan is ie op de wintervelgjes na zo goed als klaar voor de winter :) iemand misschien tips voor de carbon motorkap of daar nog iets mee moet gebeuren tegen de pekel enz?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by mrkeffo »

Het beste is voor t carbon goede blanke lak laag te voorzien bij een spuiterij. Stroef in versnellingen in koude toestand is een bekende klacht. Er zijn ooit versnelling vv onder garantie ervoor bij diverse ep's.

Zou persoonlijk het overwegen om de ketting zelf ook te vervangen. Mijn oude blok die overleden is door gebrek aan smering had ook een ketting die toch behoorlijk was uitgerekend t.o.v oem.

En nog een tip dacht dat ik een soort setje had gezien op de Facebook van tegiwa ketting en spanner combo. Misschien dat een idee?
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Ray1990 »

Khad toen een nieuwe koppeling liggen, bakolie verversen had geen effect. De ep stond bij mij binnen, en carbon poetse ik elke 2 weken ;-)
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Ja koppeling zat ik ook al aan te denken, had ik met de del sol precies hetzelfde.. ook vet stroef in de 2 en ook in de hoge toeren! Nieuwe koppeling en was weer als nieuw, dusja ff kijken😊 ik was de wagen ook elke week grondig haha😇 bedankt voor de tip trouwens mrkeffo zal het in overweging nemen!👍
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Hier even een kleine update:

Bakolie vervangen/ververst met MTF3, heeft toch geholpen en schakelt weer als een nieuwe!

Ook de kettingspanner vervangen, lijkt wel enigszins geholpen te hebben.
Heeft nog steeds een ratelend geluid bij een koude start maar is wel een stuk minder geworden.
Ff aankijken paar weekjes anders ook maar ff naar de startmotor laten kijken.

Volgende stap zijn van de zomer:

Nieuwe remschijven en blokken,
Nieuwe bandjes en een aantal lichte beschadigingen bij te laten werken zodat ie weer perfect in de lak staat! 😁
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Mindstorm »

Klinkt bekend dat geluid met koude start, ik heb mn startmotor al vervangen maar nog geen verbetering.
Dus misschien ook maar is de spanner vervangen en anders ook de ketting.
Maar eerst nog maar is een keer onder mn kap luisteren waar het nou echt vandaan komt, al lijkt het me stug dat allebij de startmotoren blijven plakken.


hmm net geluisterd, komt toch echt bij de startmotor vandaan, dus is kijken of ik er een kan laten reviseren.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Ray1990 »

Nieuwe bandjes? Gaat dan wel hard bij je?! (Bij inruil zaten ze er 10/12k op)
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Dan zitten ze er nu +- 18000km op, weet niet wat normaal is? :p
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by Ray1990 »

MaikyNL wrote:Dan zitten ze er nu +- 18000km op, weet niet wat normaal is? :p


Haha, ok, dat gaat wel snel dan :) . (ik reed er +/- 7000 km per jaar mee).
User avatar
MaikyNL
Posts: 44
Joined: Sun Nov 30, 2014 3:41 pm

Re: Maiky's EP3!

Post by MaikyNL »

Haha ik zit nu in een half jaar op 4000km ong dus valt mee :p
Post Reply