wat is dit? kvs temp senor?? EP3

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

wat is dit? kvs temp senor?? EP3

Post by Mindstorm »

wat is dit onderdeel precies in het midden op de foto?

hij zit in een huis gemonteerd waar een koelvloeistof slang aan zit, en er gaan een slang naartoe die vanaf mijn luchtfilterbuis komt.

vandaag met het monteren van de cruise kwam ik er tegenaan en brak het al eerder gelijmde pijpje aan de zijkant af, dus ik zoek een nieuwe, en ben gewoon benieuwd

Image
User avatar
Patje
Posts: 68
Joined: Wed Nov 21, 2012 6:01 pm

Re: wat is dit? kvs temp senor?? EP3

Post by Patje »

ze hebben mij wijs gemaakt dat dit een lucht regelaar is en ik geloof dat hij extra lucht krijg bij een koude start.

ik heb toevallig hetzelfde meegemaakt.

ik heb er 1 liggen als je er nog 1 nodig heb

( op de all4honda site kosten ze 143 euro )
http://www.all4honda.com/webshop/14-civic-2001-2006/42-onderhoud-onderdelen/985-20-type-r/oem-honda-lucht-assistent-klep-k20-motoren-details.html


Wat je ook kan doen is een schroefdraad erin draaien ( dat ga ik zelf ook doen en dat kost 22.50 )

http://www.all4honda.com/webshop/14-civic-2001-2006/42-onderhoud-onderdelen/985-20-type-r/oem-honda-lucht-assistent-klep-k20-motoren-details.html

je kan het schijnbaar gewoon weglaten zonder problemen

kijk maar wat je wilt je kan of een 2de handse bij mij bestellen , een splinternieuwe of die vervangende schroefdraad

mvg Patje
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: wat is dit? kvs temp senor?? EP3

Post by Mindstorm »

2x dezelfde link :)

maar owja, ik heb een rood logo in mn grille, vandaar 143,-

ik heb hem zelf ook weer vast geplakt, maarja dat is niet echt DE manier.

maar er gaat alleen lucht doorheen toch?

sneller opwarmen met koude start zo voor mij niet echt verkeerd zijn aangezien ik meestal door de weeks alleen maar korte stukken rij.
User avatar
Patje
Posts: 68
Joined: Wed Nov 21, 2012 6:01 pm

Re: wat is dit? kvs temp senor?? EP3

Post by Patje »

User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: wat is dit? kvs temp senor?? EP3

Post by Ray1990 »

Bij mn civic was deze ook afgebroken, ik heb toen 2e hands voor paar tientjes gescoord. Let wel op dat je kleppendeksel eraf moet als je een nieuwe monteert
User avatar
Patje
Posts: 68
Joined: Wed Nov 21, 2012 6:01 pm

Re: wat is dit? kvs temp senor?? EP3

Post by Patje »

je hoeft niet perse je kleppendeksel eraf te halen. het bovenste ( zwarte gedeelte ) draaid niet meer dus je kan het schroefdraad aandraaien terwijl het bovenste zwarte gedeelte op zn plek blijft zitten met een beetje kracht van jezelf.

klopt inderdaad ik heb die zelf voor 50 euro 2de hands gekocht
Post Reply