Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by TJAPZ0RRO »

Airco is echt lekker : ) mijn temperatuur is mechanisch niet meer vanuit binnen te verstellen .. moet het handmatig met de motorkap open stellen : ( en met 25graden+ is airco op koud toch wel fijn en met 20graden- mag ie weer warmer .. Tja, zo blijf je de motoruimte in de gaten houden haha
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

ja da wel kut dan, kan je niet de kabel ergens naar buiten leggen zodat je hem toch nog een soort van van binnenuit kan stellen?

of gewoon weer zorgen dat hij normaal werkt, maar zal wel weer een duur geintje zijn.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Jo& »

Dan moet ongeveer je hele dashboard eraf toch?
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Knite Force »

Jou dus ook opgevallen dat dit echt een kudtkleur is om te fotograferen?
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

Nahja ik had hiervoor een zwarte civic, das nog kutter, maar om deze kleur even mooi erop te krijgen zoals hij eigenlijk is valt niet mee, zeker niet met een s4 mini, er komt dus ook wel een beetje fotoshop bij kijken.
Gelukkig heeft mn bro net een nieuwe sony camera gekocht, binnenkort daar is wat mee schieten.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Knite Force »

Doe eens? 😉
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

volgende maand vakantie, heb dan genoeg werk, maar als ik tijd over heb om hem te poetsen en het mooi weer is moet ik die cam maar is lenen :cool:
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Roberto »

Leuke kliekjes man, mocht je trouwens nog die Airco in gaan bouwen...
misschien een idee een how to te maken, weet ik meteen of ik het de moeite waard vind hahahaha
Zit namelijk ook in twijfel , dat te gaan doen namelijk
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

Nou, daar ben ik nu dus al 2 dagen mee bezig, geloof dat ik onder de motorkap nu wel klaar ben, maar man wat een kolere werk, je kan echt nergens bij, en met een pomp en leidingen ingebouwd al helemaal niet meer.
Ook nog 1 leiding geknakt omdat deze verbogen was bij het demonteren en een andere weer helemaal in vorm moeten brengen met de hoop dat deze ook niet knakte. en dat kost erg veel tijd.

als je geen monteur bent en geen werkplaats tot je beschikking heb kan ik het je echt afraden, en daarnaast kost het ook gewoon veel geld voordat je alles compleet heb.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Jo& »

Is er geen handleiding voor?
Ik weet dat redelijk wat EP3s achteraf ingebouwde airco hebben omdat dat bij nieuw bestellen goedkoper was dan af fabriek (ivm BPM)
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

ja vast wel, het is ook niet echt moeilijk, maar het kost veel tijd, zeker met 2e hands kromme leidingen, en als dan een van de leidingen omhoog staat ipv naar rechts, afbreekt en gerepareerd moet worden omdat het je anders €230,- kost voor een orginele, tja duur geintje.
denk dat als nu alles mee zit dat ik makkelijk €900,- kwijt ben voor een beetje koude lucht.

en ja, als ik bij mn dynamo naar beneden kijk zit er tussen alle componenten ongeveer 2 vingers ruimte, dus ja, lekker aan je auto schroeven is het niet, ik zou blij zijn als hij het morgen middag doet, en de pomp niet verrot is.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Jo& »

Dat is een behoorlijke klus ja. Duimen dat het allemaal in een keer goed werkt!
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Roberto »

Holy shit 900?!?! ik druk me ramen wel open, en geef meer gas....
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

sorry, het wordt nog iets meer, morgen nog meer onderdelen ophalen met de hoop dat mn verdamper dan wel past.

dus morgen dashboard dr uit, verdamper er in, multi riem weer wisselen voor de lange, vullen en hopen dat het werkt.

gelukkig zijn er ook dingen die wel mee zitten, zo heb ik weer een set heldere koplampen :cool:

Image
User avatar
Roberto
Posts: 125
Joined: Sun Jul 26, 2015 2:24 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Roberto »

Jezus nog meer..... Toch wel stiekem benieuwd , waar dashboard allemaal vast zit en evt tijd benodigd ervoor.
Had je doffe lampen dan? of heb je ze gepolijst?
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

zal is kijken hoelang ik er over doe, maar de spullen staan in backorder, dus heb ik vandaag eindelijk is een vrije dag in mn vakantie haha. dus over een paar weken weer verder met project airco.

maar hoezo moet jou dash eruit dan? die dikke + kan je er zo wel doorheen prikken hoor.

mn lampen werden idd boven op wat dof, het stelde niet veel voor, waarschijnlijk had ooit iemand met een krabber ijs er vanaf lopen schrapen.
nu weer geschuurd en gespoten, fijn van die schade collega's die dat voor je willen doen :D
User avatar
Savagegek
Posts: 105
Joined: Sat Jul 18, 2015 5:00 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Savagegek »

Lampen zien er goed uit!

Veel succes met de airco, als ik het zo lees is het een flink k*t karwei.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Jo& »

Succes met de airco hopelijk werkt het voor het winter is ....
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

Ow dat gaat wel lukken, en dan nog is een airco in de winter ook erg handig om het vocht uit de auto te krijgen.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Mindstorm Ep3 Cosmic Grey

Post by Mindstorm »

Ondertussen heb ik de Ep3 al weer een jaar in mijn bezit, en vandaag dus de motor en versnellingsbak olie ververst, en ondanks dat de versnellingsbak olie nog helder geel was schakelt hij met de nieuwe mtf3 toch een stuk soepeler :)

De airco werkt nog steeds niet, de pomp lekte en de spoel schakelde niet in, maar ik heb nu weer een andere die ik eerst ga laten checken/repareren voordat hij er in gaat.

Dus ja, of ik na 1 jaar Type R rijden gekke dingen heb gehad aan de auto.... nee eigenlijk niet.

En daarom nog maar een random pic :p

Image
Post Reply