Air/fuel ratio en vermogen winst na lean spike weghalen

ECU's, afstellingen en brandstof onderwerpen
Post Reply
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Air/fuel ratio en vermogen winst na lean spike weghalen

Post by TJAPZ0RRO »

Omdat ik laatst een dyno run gedaan heb kwam ik erachter dat het blok tussen de 7000 en 8500 best lean (13.5-14.0:1) loopt, als ik de peaks terug breng naar 13.0:1, zal hier ook vermogen winst zijn ? Omdat er toch 3 a 8% brandstof bij moet ?

Als iemand wat hierover weet, hoor ik het graag : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Air/fuel ratio en vermogen winst na lean spike weghalen

Post by TJAPZ0RRO »

Heb het zelf gebropeerd op de dyno, spikes van 4 tot 8% te weinig fuel, naar 13.2:1 brengen bracht een winst van 5pk.

En de onsteking van 24 graden naar 30 graden @ column 9 en 10 bracht 7pk winst
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy

Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Post Reply