Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by H8TER »

nog steeds de Engelse platen erop...

en idd weinig pasvorm te bekennen. Altijd waardeloos koop je wat past het eigenlijk gewoon niet :(
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Robin type-r driver »

De gurneyflap is zowel voor de itr als atr bedoeld. Beide oem spoilers zijn anders gevormd, dat is het enige wat ik kan bedenken waarom de pasvorm zo vreemd oogt.
Lvd050
Posts: 54
Joined: Sat Nov 08, 2014 7:14 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Lvd050 »

Dat zou kunnen ja, wel vreemd die vorm. Maargoed zie wel, moet echt 100% zitten anders houd t op. Gelukkig heb ik hem voor een redelijke prijs.
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Tha Bla »

Knite Force wrote:Heb jij ze? Ik kan de originele nergens meer vinden!


Nog even uit het verleden naar voor toveren.
Hierbij de foto's van de AFR meter met tomtom houder

Image
Image
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Knite Force »

Thanks. Aan zoiets zit ik dus ook te denken...
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by LaurenZ »

Welkom !

Nette auto zo te zien.
Persoonlijk zou ik voor de meter gaan in het dashboard.
Beetje jammer dat Tegia ze nu voor 90 pond verkoopt, terwijl de gasten die ermee begonnen zijn, het product voor 70 dollar te koop hadden.
'98 JDM Integra Type-R
Lvd050
Posts: 54
Joined: Sat Nov 08, 2014 7:14 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Lvd050 »

Dank! Ja vind 90pond ook aardig prijzig voor zo'n dingetje. 70dollar komt meer in de buurt.

Ik kijk 't even aan, moet ook nog goede betrouwbare meters vinden dan..Die netjes bij 't interieur passen en redelijk geprijsd zijn.
Lvd050
Posts: 54
Joined: Sat Nov 08, 2014 7:14 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Lvd050 »

Zo, vandaag weer even tijd gemaakt voor de itr.

De team dynamics schoon gemaakt van remstof voor de winter, weer als nieuw :)

Image


Image

Een foto van het interieur, de oude eigenaar had rubberen matten over de mooie matten gelegd om ze netjes te houden. De bestuurderkant ff eraf gepakt voor de foto :) Zijn die matten met ITR tekst oem? Nog niet kunnen schoonmaken ivm smalle schuur..

Image

Stoelhoezen om de recaro's gedaan, i like!

Image

Image

En ik ben niet de enige die niet kan wachten op mooi weer.. OEM Honda beer ''Dexter'' zit ook maar te wachten, op zijn plekje achterin. :cool:

Image
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by LaurenZ »

Die matten zijn oem volgens mij, ik heb ze iig ook.

Persoonlijk vind ik alleen die stoelhoezen echt puur lelijk. Het zal functie hebben, maar toch
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Knite Force »

Ik zoek nog een fatsoenlijke set hoezen voor om de Recaro's, iemand een idee waar die te krijgen zijn? Sorry voor de o/t.
Lvd050
Posts: 54
Joined: Sat Nov 08, 2014 7:14 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Lvd050 »

Voor de duidelijkheid die hoezen heb ik er alleen tijdens stallen ff om :p Ga er niet zo mee rijden, nee haha.

Ze staan wel op Ebay geloof ik Marcel, zal wel ff voor je kijken als ik wat zie hoor je het. Np uiteraard :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Knite Force »

Koel, thanks!
Lvd050
Posts: 54
Joined: Sat Nov 08, 2014 7:14 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Lvd050 »

Ik zie nu dat die ik heb hier gekocht zijn:

http://www.ebay.com/itm/Tailored-Protective-RECARO-Seat-Cover-Honda-Integra-Type-R-DC2-/261130776469?pt=UK_Crafts_Sewing_Supplies_MJ&var=&hash=item3ccc9b6f95

kreeg ze bij de auto. Wel fijne hoezen opzich, rits aan de achterkant en elastiekjes om hem erom te houden. Kan evt wel wat meer foto's maken als je wil, die op ebay laat weinig zien. Let me know
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Knite Force »

Great! Ik zoek iets soortgelijks voor het verplaatsen van de auto in de loods etc.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Knite Force »

Euh, nee. We zoeken stoelhoezen voor om de Recaro's...
Lvd050
Posts: 54
Joined: Sat Nov 08, 2014 7:14 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Lvd050 »

Update van wat er gaande is met de itr :)

Ik wou de Teins even demonteren, schoonmaken en ze binnen bewaren tijdens de winter (Naast een kachel zelfs..) Dus zo gezegd zo gedaan!

Image

Image

Tijdens demonteren zag ik dat de ''tectiel/bodyshoot'' los liet op sommige plekken, nadere inspectie besloten net als bij de CRX het complete onderstel eronder weg te halen en de wielkasten/bodem/onderstel delen opnieuw te behandelen en te coaten. Ik erger me aan roestige dingen, of als het gewoon niet netjes en fris is.

Dus uitlaat lijn, complete onderstel, benzine tank + vulhals alles eronder weg inmiddels achter.

Na uren inlezen en zoeken heb ik een paar middelen uitgekozen als strijdplan, tot nu toe bevallen ze uitstekend! Zie dit voorbeeld wat de Ranex Rustbuster (roestomvormer) doet. Er blijft niks van over :)

Een foto van hoe het begon, mij niet fris genoeg dus vandaar dat ik eraan begon.

Image

De tectiel verwijderd en suprise!!

Image

Ranex power! Be gone pest!

Image

Dit borstel ik weer kaal, en smeer 't opnieuw is wanneer nodig. Als dat niet nodig is werk ik het af met Owatrol anti roest primer, eindcoaten en tevens beschermer Brantho Korrux aantal lagen. Dit laatste proces komt nog.

Hoe de tank eronder weg kwam (Helaas heeft honda ook bij de ITR bespaard op anti roest coating aan de bovenzijde tank plus de carroserie boven de tank. Dit kan ik nu mooi meepakken):

Image

Image

Na borstelen en insmeren Ranex

Image

Image

1e laag Owatrol anti roest primer, het lijkt alweer wat! Omdat het fris metaal is op sommige plekken ga ik hier nog een extra laag primer op doen.

Image



Tevens heb ik beide kanten dorpels volgespoten met spuitslang, Rx5 en Rx7 per kant. Erg goed spul, tectiel ML is absolute rommel!!

Binnenkort meer foto's van het behandel werk!



Omdat de auto van rhd naar lhd koplampen moet, en ik erg fan ben van mooie verlichting op een auto.. Heb ik besloten een projector swap te doen. De TSX (Accord 2006) OEM Xenon projectoren zijn inmiddels onderweg, hierop komen nog weer andere glazen voor een nog mooier beeld, met blauwere gloed op de lijn.

Je krijgt dan dit idee qua lichtbeeld, naast erg goede en mooie weg verlichting zit het er rijdend ook gaaf uit met die gloed :)

Image

Extra donor koplampen zijn in ieder geval al wel binnen.

Image

Verder nog veel dingen die moeten gebeuren;

Koelvloeistof / Remvloeistof / Koppelingvloeistof / Versnellingsbak olie verversen (Wil alles fris hebben :) )
De OEM Optionele Sideskirts, de valences en 3 punts veerpootbrug laten spuiten
Remklauwen + Nieuwe tegiwa brakestopper spuiten
Alles netjes maken onder de auto!
etc. etc.

Dus veel te posten nog komende maanden, mijn doel te rijden is de IHM Meeting in April. We zullen zien of ik dat red naast mijn drukke eindfase van de studie.

Soon more (De eindfase dat alles fris is en opbouwen, vind ik altijd het mooiste :D )
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Knite Force »

Ooooo, wat goed man. Wanneer doen we mijn EP3? :)
Lvd050
Posts: 54
Joined: Sat Nov 08, 2014 7:14 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Lvd050 »

Hahaha euhhhh volgende winter maar 2 auto's tegelijk doen daar? Voel hem al aankomen dat er dan nog een kandidaat is..The project wil start..
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Leon's Integra Type R Dc2 Milano Red

Post by Knite Force »

👍👍👍


Wie is nummer 2?
Post Reply