EP3 benzine klep blijft niet open.

Hier allle technische onderwerpen over het uiterlijk en innerlijk van de auto.
Post Reply
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

EP3 benzine klep blijft niet open.

Post by CTR-Almere »

Hey,

Het benzine klepje van mijn EP valt bij het tanken steeds dicht. Ik heb al even gekeken maar kan niet echt vinden wat het probleem is ( alles ziet er oke uit en is schoon). Overigens openen gaat wel goed, als ik aan de kabel trek dan popt het klepje wel netjes open, alleen als ik wil tanken en dus wil dat het klepje volledig open is dan valt hij dicht. Ik weet niet of het klepje ergens in hoor te klemmen om volledig open te blijven of dat het een soort veer is die hem openhoud. Dus mocht je mij dit kunnen vertellen hoor ik het ook graag, misschien dat ik dan kan zien wat er bij mij niet goed zit.

Ik heb het probleem sinds ik de auto heb (2 a 3 maanden) en het begint me nu toch wel te irriteren.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

groet, Sander
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Re: EP3 benzine klep blijft niet open.

Post by CTR-Almere »

Niemand die me een beetje verder kan helpen?

groet, Sander
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: EP3 benzine klep blijft niet open.

Post by CTR-Asch »

Nog nooit meegemaakt met civics. Is geen veel voorkomend kwaaltje naar mijn weten.
Haal de tankklep er eens af zou ik zeggen. Kijken of het scharnier doet wat ie moet doen.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: EP3 benzine klep blijft niet open.

Post by Jo& »

Ook nog nooit van gehoord sorry.
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Re: EP3 benzine klep blijft niet open.

Post by CTR-Almere »

Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst maar een een andere ep zoeken om te kijken of ik een verschil kan ontdekken in de tank klep.

mvg, Sander
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: EP3 benzine klep blijft niet open.

Post by Rikky »

zit de veer er wel op?
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Re: EP3 benzine klep blijft niet open.

Post by CTR-Almere »

Rikky wrote:zit de veer er wel op?


De veer die hem open popt als je aa nhet hendeltje trekt wel. Of er een andere veer niet op zijn plaats zit kan ik niet goed beoordelen, aangezien ik geen referentie materiaal heb (Voor mijn ongetrainde oog lijkt het goed te zitten). Uit het werkplaats handboek wordt het ook niet duidelijk. Daarom dus even een kijkje nemen bij een andere EP om tie zien of daar wat duidelijkheid onstaat.

groet, Sander
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Re: EP3 benzine klep blijft niet open.

Post by CTR-Almere »

CTR-Almere wrote:De veer die hem open popt als je aa nhet hendeltje trekt wel. Of er een andere veer niet op zijn plaats zit kan ik niet goed beoordelen, aangezien ik geen referentie materiaal heb (Voor mijn ongetrainde oog lijkt het goed te zitten). Uit het werkplaats handboek wordt het ook niet duidelijk. Daarom dus even een kijkje nemen bij een andere EP om tie zien of daar wat duidelijkheid onstaat.

groet, Sander


Net even bij van nieuwkerk in Amsterdam geweest. Ze waren zo vriendelijk dat ik even bij een monteur zijn EP2 mocht kijken. Het viel mij direct op dat zijn bezine klepje veel stroever loopt dan die van mij, en daarom ook open blijft staan. Vanavond maar eens kijken waarom bij bij mij zo vrij loopt.

groet, Sander
Post Reply