Prefacelift ep3 mistlamp gat open tbv cold air intake.

Hier allle technische onderwerpen over het uiterlijk en innerlijk van de auto.
Post Reply
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Prefacelift ep3 mistlamp gat open tbv cold air intake.

Post by CTR-Almere »

Hallo,

Ik heb op mijn ep3 een AEM coldair intake met de filter aan de linker kant in de voorbumper. Nu kan ik als ik de het roostertje van de mistlamp blockoff in de voorbumper kijk de filter zien zitten. Het idee is dan ook ontstaan om het mistlampgat open te zagen en mistlamp kapjes te plaatsen (zonder de mistlampen zelf) zodat er een vrij groot gat onstaat voor lucht toevoer naar de filter. Zo uit mijn hoofd zijn er wel een paar pro's en con's te bedenken en ik zou graag jullie mening er over vragen.

- Pro
meer lucht (makkelijker ademen)
vacuum in dat deel van de bumper wordt op geheven ( dus ook makkelijker ademen)
Ram air. (dus ook makkelijker ademen :P )

- Con
Meer vervuiling door open verbinding in bumper.
groter aqualock risico. (er kan immers makkelijk water naar binnen komen door het gat.)

ter illustratie onderstaande de foto ( het deeltje in het blauwe kader):
Image

Wat ik mij zowiezo af vraag is of er wel echt iets mee te behalen valt, of het wel echt de moeite waard is zeg maar. Wat betrefd de Con's zou ik eventueel in het najaar/winter met een hydroshield kunnen rijden natuurlijk. en qua vervuiling zou ik het filter vaker kunnen vervangen op dat op te vangen.


Alle info is welkom. Liefst uit ervaring natuurlijk :)

met vriendelijke groet,
Sander
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Prefacelift ep3 mistlamp gat open tbv cold air intake.

Post by Ray1990 »

Goed idee, maar het water probleem moet je goed over nadenken. Hydroshield helpt maar niet bij grote hoeveelheden..
Ben je een mooi weer rijder?
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Re: Prefacelift ep3 mistlamp gat open tbv cold air intake.

Post by CTR-Almere »

Ray1990 wrote:Goed idee, maar het water probleem moet je goed over nadenken. Hydroshield helpt maar niet bij grote hoeveelheden..
Ben je een mooi weer rijder?


Oke, Dank je voor de toevoeging zal het meenemen in de beslissing.

Ik ben een daily rijder. Ik zou eventueel ook een dicht kapje kunnen fabriceren voor slecht weer. voor wat ik zie kunnen de mistlamp kapjes simpel met twee schroefjes worden bevestigd.

Maar, ben je verder van mening dat het iets kan uitmaken? Ik verwacht geen bizarre vermogens toename ofzo, maar toch wel een soort cool chamber idee. Vind het namelijk wel zonde om in mijn bumper te zagen voor niets (daarom twijfel ik ook zo :$ ).

mvg, Sander
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Prefacelift ep3 mistlamp gat open tbv cold air intake.

Post by Ray1990 »

Ik heb het ook gedaan, ik had de pwjdm intake. Ik heb toen voor 5 euro op 100% tuning een buis met mondstukjes gekocht. Echter had ik geen last van water o.i.d. En verschil was er niet of nauwelijks bij mij.. Lucht aanzuig temperatuur was 26 graden .

Bij jou zou het mogelijk wel werken.
Ik persoonlijk zou het gewoon proberen, in het ergste geval vind je het niks. Dan zet je er mistlampen in..
who_carez
Posts: 99
Joined: Tue Aug 12, 2014 7:12 pm

Re: Prefacelift ep3 mistlamp gat open tbv cold air intake.

Post by who_carez »

Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Ik zit met het zelfde idee voor mijn ep3 met Injen cai :-)
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Re: Prefacelift ep3 mistlamp gat open tbv cold air intake.

Post by CTR-Almere »

who_carez wrote:Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Ik zit met het zelfde idee voor mijn ep3 met Injen cai :-)


Ik heb het uiteindelijk niet meer gedaan. De ep3 was kort daarna onverwachts verkocht.

Groet, Sander
Post Reply