Tjap ep3
Re: Tjap ep3
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Netjes! Ik had de skunk 74mm gasklep maar vond ze niet top qua afstelling en gasreactie!
volgende keer ga ik voor de hybrid racing versie
volgende keer ga ik voor de hybrid racing versie
Re: Tjap ep3
punanied9 wrote:Netjes! Ik had de skunk 74mm gasklep maar vond ze niet top qua afstelling en gasreactie!
volgende keer ga ik voor de hybrid racing versie
Bij mij is de gasreactie wel OK, alleen moest de brandstof wel anders (over het algemeen 3% eraf en op sommige plekken er meer bij of af) alleen dit heeft meer te maken met het spruitstuk/injectoren denk ik.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
punanied9 wrote:Netjes! Ik had de skunk 74mm gasklep maar vond ze niet top qua afstelling en gasreactie!
volgende keer ga ik voor de hybrid racing versie
I have the 74 from skunk and I don't have any problems but I do have bigger injectors
Vtec is like superman most of the time you are just Clark Kent
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Tjap ep3
Wordt lekkerder en lekkerder!
Re: Tjap ep3
Weer even wat dingen opgelost ..
Als eerste 'JBC' CAI gemaakt, hiervoor had ik een verzaagde AEM v2 die tegen me bak aan hing.
Via KPRO zag ik dat de IAT naar 48graden ging .. Hoe warmer de lucht, hoe minder brandstof er in gaat.
Vandaar zelf iets gemaakt
Resultaat:
Verder begon er een fusee kogel te kraken .. Dus vervangen (links en rechts uiteraard) : )
Als eerste 'JBC' CAI gemaakt, hiervoor had ik een verzaagde AEM v2 die tegen me bak aan hing.
Via KPRO zag ik dat de IAT naar 48graden ging .. Hoe warmer de lucht, hoe minder brandstof er in gaat.
Vandaar zelf iets gemaakt
Resultaat:
Verder begon er een fusee kogel te kraken .. Dus vervangen (links en rechts uiteraard) : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Heb je er al mee gereden? Ben dan wel benieuwd wat de temp nu dan is....
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
Re: Tjap ep3
H8TER wrote:Heb je er al mee gereden? Ben dan wel benieuwd wat de temp nu dan is....
Ja, ik vroeg het me ook af dus met de laptop in de auto gestapt.
IAT is nu de buiten temperatuur met +- 5graden erbij : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Dat klinkt erg goed
Zeker een stuk koeler dan.
Zeker een stuk koeler dan.
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
Re: Tjap ep3
Dat kan inderdaad veel uitmaken! Beter.
Re: Tjap ep3
Vandaag eindelijk eens naar de dyno geweest ..
Of ik blij moet zijn weet ik niet, me oude blok met OEM inlaatspruitstuk, OEM gasklep en EDM EP3 bak deed 238pk op deze dyno.
Ik had meer van deze setup verwacht, de reden dat hij niet 100% presteerd(?) zou kunnen komen door het onderblok, toen het blok in de schuur stond heb ik met een ratel aan de krukas gedraait .. 3 zuigers moest je best wat kracht zetten om er doorheen te komen, 1 was wat zwakjes.
Binnenkort ook maar een compressie/lek test om wat meer info te krijgen over de staat van dit blok.
Edit:
Wat ik ook vreemd vind is dat het maximale vermogen ligt @de rev limiter .. met OEM spruitstuk etc lag het maximale vermogen @+-8150rpm, had niet verwacht dat een inlaatspruitstuk zo'n verschil kan maken qua powerband ..
Of ik blij moet zijn weet ik niet, me oude blok met OEM inlaatspruitstuk, OEM gasklep en EDM EP3 bak deed 238pk op deze dyno.
Ik had meer van deze setup verwacht, de reden dat hij niet 100% presteerd(?) zou kunnen komen door het onderblok, toen het blok in de schuur stond heb ik met een ratel aan de krukas gedraait .. 3 zuigers moest je best wat kracht zetten om er doorheen te komen, 1 was wat zwakjes.
Binnenkort ook maar een compressie/lek test om wat meer info te krijgen over de staat van dit blok.
Edit:
Wat ik ook vreemd vind is dat het maximale vermogen ligt @de rev limiter .. met OEM spruitstuk etc lag het maximale vermogen @+-8150rpm, had niet verwacht dat een inlaatspruitstuk zo'n verschil kan maken qua powerband ..
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
K20a2 inlaatspruitstuk staat er om bekend op het einde wat in te kakken. Rbc, rrc en skunk maken het een stuk levendiger, niet zo vreemd dus opzich.
Vind het juist wel nette cijfers hoor! Een test doen om een indruk te krijgen of je motor nog gezond is, is natuurlijk nooit verkeerd om te doen.
Vind het juist wel nette cijfers hoor! Een test doen om een indruk te krijgen of je motor nog gezond is, is natuurlijk nooit verkeerd om te doen.
Re: Tjap ep3
Pelle wrote:K20a2 inlaatspruitstuk staat er om bekend op het einde wat in te kakken. Rbc, rrc en skunk maken het een stuk levendiger, niet zo vreemd dus opzich.
Vind het juist wel nette cijfers hoor! Een test doen om een indruk te krijgen of je motor nog gezond is, is natuurlijk nooit verkeerd om te doen.
Naja, wat ik moeilijk vind is dat er wel 7pk winst is met Skunk2 ultra street met semi gepolijste plenum en begin van de runners. Ook met 70mm gasklep (100km minder op volle tank ? >.<). Aan de afstelling mankeerd niks en ook met JDM kortere bak heb je minder vermogens verlies dus kan je meer vermogen naar de grond brengen.
Vandaar dat ik denk dat dit blok niet 100% is ..
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Dude je hebt 240 pk+ & 230 Nm met intake, TB, header en catback.
Dit is aardig goed hoor.
De JDM bak geeft niet minder verlies. Het is niet lichter of minder draaiende delen. Wel awesome LSD grip en snellere acceleratie!!!!
Alleen die dip bij 5200rpm is vreemd.
Dit is aardig goed hoor.
De JDM bak geeft niet minder verlies. Het is niet lichter of minder draaiende delen. Wel awesome LSD grip en snellere acceleratie!!!!
Alleen die dip bij 5200rpm is vreemd.
Re: Tjap ep3
Tjap door je luchtfilter zo te maken. Merk je dat daar ook vermogenswinst uit komt?
Re: Tjap ep3
Erwtje11 wrote:Tjap door je luchtfilter zo te maken. Merk je dat daar ook vermogenswinst uit komt?
Theoretisch zou dat wel moeten, maar ik zou het niet weten.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Update ! Laatst naar een andere dyno geweest welke streng is qua vermogen.
Deze dyno gaf 228pk ipv 216pk met me vorige blok ..
Ook had ik met KPRO de cam angle van +-20 naar 25 en daarna 30 graden gebracht @colomn 9 en 10 vanaf 8000rpm naar revlimiter 30 en 25 graden gaven paar pk's negatief verschil.
Gelukkig kwam ik erachter dat er wat koelvloeistof op de dyno lag, anders was ik onwetend doorgereden ..
Dus meteen thuis gekeken waar het vandaan kwam .. niks te zien om dat alles in de weg zit .. zag alleen wat gedruppel. Voor de zekerheid nieuwe radiateur erop gezet, lekt nu niet meer : )
Meteen de beugels naar de radiateur beetje verlengt omdat de fan kabels tegen me CAI aan kwamen.
Edit: me zusje had met haar gereviseerde en afgestelde b16a2 met bolt ons 165pk op die dyno
Deze dyno gaf 228pk ipv 216pk met me vorige blok ..
Ook had ik met KPRO de cam angle van +-20 naar 25 en daarna 30 graden gebracht @colomn 9 en 10 vanaf 8000rpm naar revlimiter 30 en 25 graden gaven paar pk's negatief verschil.
Gelukkig kwam ik erachter dat er wat koelvloeistof op de dyno lag, anders was ik onwetend doorgereden ..
Dus meteen thuis gekeken waar het vandaan kwam .. niks te zien om dat alles in de weg zit .. zag alleen wat gedruppel. Voor de zekerheid nieuwe radiateur erop gezet, lekt nu niet meer : )
Meteen de beugels naar de radiateur beetje verlengt omdat de fan kabels tegen me CAI aan kwamen.
Edit: me zusje had met haar gereviseerde en afgestelde b16a2 met bolt ons 165pk op die dyno
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Deze keer de stuur inrichten meegepakt, Hardrace reversed tie-rod ends erop gezet, omdat de OEM raar opmhoog stonden.
Verder Hybrid Racing cold air intake slang erop gezet, kwam erachter dat dit niet paste i.c.m het spruitstuk.
Zonder aanpassen zou de slang tegen de TPS aankomen, dus een stukje eraf gehaald. Komt nog steeds tegen de TPS maar een stuk minder : )
Verder Hybrid Racing cold air intake slang erop gezet, kwam erachter dat dit niet paste i.c.m het spruitstuk.
Zonder aanpassen zou de slang tegen de TPS aankomen, dus een stukje eraf gehaald. Komt nog steeds tegen de TPS maar een stuk minder : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Omdat ik binnenkort naar een appartement ga, heb ik mooie bijzet tafel gemaakt van me oude onderblok : )
Daardoor ben ik niet echt meer met me EP3 bezig, heb nu een beetje een probleempje met me EP3.
Edit: http://www.type-r.nl/showthread.php?17434-Ergens-speling&p=311080#post311080
Daardoor ben ik niet echt meer met me EP3 bezig, heb nu een beetje een probleempje met me EP3.
Edit: http://www.type-r.nl/showthread.php?17434-Ergens-speling&p=311080#post311080
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3