Page 1 of 2

Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Wed May 21, 2014 2:55 pm
by TJAPZ0RRO
Hallo,

De uitslag van een APK voor keuring was een te hoge CO waarde, deze schommelde tussen 0.3 en 0.5.

Kan iemand bevestigen dat dit een 100cell of 200cell kat is ? en kan het zijn dat de CO waarde te hoog uitviel omdat de spruitstuk pakking lek is ?

Image

- TJAP

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Fri May 23, 2014 4:07 pm
by boikel
Wat bij mijn race kat altijd goed werkt is om eerst een stuk lekker te rijden en met een hete katalysator de keuring te doen.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Mon May 26, 2014 10:59 am
by Sinister
Hoe kan nu een CO te hoog zijn door een lekke pakking, eerder te laag, tenzij hij lucht pakt voor de sensoren want dan gaat hij meer benzine inspuiten.
Idd knallen dat het heet staat.
Als er een lek was zou je het ook moeten horen.
Je lamda sonde moet wel correct werken, dus dat moet je is controleren in hondata of die air fuel tegoei draait stationair.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Mon May 26, 2014 6:19 pm
by integra
Je zal zeker niet de eerste zijn met een te hoge CO door een lekke pakking. Of lek in de uitlaat.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Mon May 26, 2014 10:53 pm
by Sinister
Zoals ik al zei dan zit het voor de sensoren want erachter is meer zuurstof meten en dat is net minder co


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Mon May 26, 2014 11:10 pm
by Sinister
Zoals ik al zei dan zit het voor de sensoren want erachter is meer zuurstof meten en dat is net minder co


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Fri May 30, 2014 8:26 am
by TJAPZ0RRO
Thanks mensen : ), ga deze week de pakking vervangen, hoor ook een soort van diesel geluid af en toe, en zie ook zwarte aanslag op het blok bij het spruitstukr.

Wel stom dat dit gebeurd is na 2x heel licht schrapen.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Sun Jun 01, 2014 6:20 pm
by Sinister
Dan is hij daar aan het spruitstuk lek ja kan niet anders. Die diesel ronk is er een bewijs van. Dan gaat hij armer meten en meer benzine inspuiten en te rijk draaien want de lamda sonde zit er ver achter.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Sat Jun 07, 2014 10:16 pm
by TJAPZ0RRO
Ben best radeloos nu, volgens de apk keurmeester moet ie 30sec onder de 0.4 zitten. Ga aan ander bedrijf laten keuren en maar hopen dat die het wel goed vinden .. Lager dan 0.4 haalt ie, een seconde >.<.
Weet iemand of ik met KPRO de fuel trim op -5 kan zetten of -10 als dit nut heeft ?

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Sun Jun 08, 2014 1:21 pm
by integra
30 sec. ?? lijkt me best lang maar kan best zo zijn ja.
Heb je de pakking vervangen. En heb je gekeken of de flens van je spruitstuk wel recht is ?

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Sun Jun 08, 2014 1:22 pm
by integra
30 sec. ?? lijkt me best lang maar kan best zo zijn ja.
Heb je de pakking vervangen. En heb je gekeken of de flens van je spruitstuk wel recht is ?

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Sun Jun 08, 2014 4:32 pm
by TJAPZ0RRO
De pakking is vervangen, had dus gedacht dat de CO te hoog uit viel door de lekker pakking .. Niet dus helaas
Alles is nu gewoon lucht dicht

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Mon Jun 09, 2014 11:50 am
by integra
Is dit de eerste keer dat hij met deze cat word gekeurd???
Als je weet wel merk cat het is kan je mischien achterhalen hoeveel cels het is.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Tue Jun 10, 2014 1:45 pm
by TJAPZ0RRO
integra wrote:Is dit de eerste keer dat hij met deze cat word gekeurd???
Als je weet wel merk cat het is kan je mischien achterhalen hoeveel cels het is.


Nee, heb het aan de 2 vorige eigenaren gevraagd en die zijn zonder problemen door de APK gekomen. Terwijl de EP3 nu wat zuiniger rijdt met KPRO, en dus wat minder brandstof gebruikt is de CO waarde volgens een andere APK keurmeester kantjeboord, maar net goed goed genoeg. Hoe zijn de vorige eigenaren dan zonder probleem door de APK gekomen terwijl die met de OEM maps (dus wat te rijk) reden ?"

Hoe moet ik CO zien ? Minder brandstof = lagere CO ? Of werkt het op een andere manier ?

Edit: Merk kat en spruitstuk weet ik niet, staat nergens een merknaam op.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Fri Jun 13, 2014 4:39 pm
by integra
Kan echt van alles zijn. Het kan dat je cat het aan het begeven is, Of je lambdasensor (maar dit merk je vaak wel). Ik geloof dat de EP3 een maf sensor heeft (misschien dat die niet helemaal fris meer is.) Of je motor is niet zo fris meer. (Vervuiling)

Maar je kan er ook even een oem computer proberen voor de APK....

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Mon Jun 16, 2014 10:02 pm
by TJAPZ0RRO
integra wrote:Kan echt van alles zijn. Het kan dat je cat het aan het begeven is, Of je lambdasensor (maar dit merk je vaak wel). Ik geloof dat de EP3 een maf sensor heeft (misschien dat die niet helemaal fris meer is.) Of je motor is niet zo fris meer. (Vervuiling) Maar je kan er ook even een oem computer proberen voor de APK....
Helaas heb ik geen OEM ECU, en weet niet of het mogelijk is om KPRO even uit te schakelen ? Ga even onderzoek doen ..

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Tue Jun 17, 2014 11:19 am
by Rikky
Heb je hem al goed heet gereden?

Ik moet toch zeker wel een rondje van 5 tot 10 knallen op het industrieterrein voor hij goed warm is en er zonder problemen door komt.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Tue Jun 17, 2014 3:24 pm
by TJAPZ0RRO
Rikky wrote:Heb je hem al goed heet gereden?

Ik moet toch zeker wel een rondje van 5 tot 10 knallen op het industrieterrein voor hij goed warm is en er zonder problemen door komt.


Ja goed warm gereden, 6km lang tussen de 5k en 7k rpm gewisselt, CO te hoog volgens de keurmeester .. en na een uur laten afkoelen weer gecontroleerd, en de CO was amper hoger ..

Maargoed, ga morgen voor APK, een andere zaak vindt CO na klein beetje warm rijden goed .. Nu alleen hopen dat ze verder niks vinden, hoor af en toe geklik .. dus dat kunnen de fusee kogels zijn (?), ook de draagarm voor rubbers waren een maand geleden een aandachts punt, hoop dat ze nu niet helemaal door zijn.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Tue Jun 17, 2014 9:06 pm
by integra
Wat heb jij dan voor uitlaat Rikky??? En Wat voor Cat.
Ik hoop dat ik volgende week door de APK kom heb er net vanavond een nieuwe Cat onder gezet en die is
3 keer zo klein als oem.

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Posted: Wed Jun 18, 2014 11:26 am
by Rikky
Spoon N1 Einddemper met spoon b-pijp met een APE racekat