Race kat ?, en CO waarde te hoog

Hier alles mbt uitlaten en inlaten.
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by TJAPZ0RRO »

Hallo,

De uitslag van een APK voor keuring was een te hoge CO waarde, deze schommelde tussen 0.3 en 0.5.

Kan iemand bevestigen dat dit een 100cell of 200cell kat is ? en kan het zijn dat de CO waarde te hoog uitviel omdat de spruitstuk pakking lek is ?

Image

- TJAP
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by boikel »

Wat bij mijn race kat altijd goed werkt is om eerst een stuk lekker te rijden en met een hete katalysator de keuring te doen.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by Sinister »

Hoe kan nu een CO te hoog zijn door een lekke pakking, eerder te laag, tenzij hij lucht pakt voor de sensoren want dan gaat hij meer benzine inspuiten.
Idd knallen dat het heet staat.
Als er een lek was zou je het ook moeten horen.
Je lamda sonde moet wel correct werken, dus dat moet je is controleren in hondata of die air fuel tegoei draait stationair.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by integra »

Je zal zeker niet de eerste zijn met een te hoge CO door een lekke pakking. Of lek in de uitlaat.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by Sinister »

Zoals ik al zei dan zit het voor de sensoren want erachter is meer zuurstof meten en dat is net minder co


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by Sinister »

Zoals ik al zei dan zit het voor de sensoren want erachter is meer zuurstof meten en dat is net minder co


Sent from my iPhone using Tapatalk
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by TJAPZ0RRO »

Thanks mensen : ), ga deze week de pakking vervangen, hoor ook een soort van diesel geluid af en toe, en zie ook zwarte aanslag op het blok bij het spruitstukr.

Wel stom dat dit gebeurd is na 2x heel licht schrapen.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by Sinister »

Dan is hij daar aan het spruitstuk lek ja kan niet anders. Die diesel ronk is er een bewijs van. Dan gaat hij armer meten en meer benzine inspuiten en te rijk draaien want de lamda sonde zit er ver achter.
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by TJAPZ0RRO »

Ben best radeloos nu, volgens de apk keurmeester moet ie 30sec onder de 0.4 zitten. Ga aan ander bedrijf laten keuren en maar hopen dat die het wel goed vinden .. Lager dan 0.4 haalt ie, een seconde >.<.
Weet iemand of ik met KPRO de fuel trim op -5 kan zetten of -10 als dit nut heeft ?
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by integra »

30 sec. ?? lijkt me best lang maar kan best zo zijn ja.
Heb je de pakking vervangen. En heb je gekeken of de flens van je spruitstuk wel recht is ?
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by integra »

30 sec. ?? lijkt me best lang maar kan best zo zijn ja.
Heb je de pakking vervangen. En heb je gekeken of de flens van je spruitstuk wel recht is ?
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by TJAPZ0RRO »

De pakking is vervangen, had dus gedacht dat de CO te hoog uit viel door de lekker pakking .. Niet dus helaas
Alles is nu gewoon lucht dicht
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by integra »

Is dit de eerste keer dat hij met deze cat word gekeurd???
Als je weet wel merk cat het is kan je mischien achterhalen hoeveel cels het is.
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by TJAPZ0RRO »

integra wrote:Is dit de eerste keer dat hij met deze cat word gekeurd???
Als je weet wel merk cat het is kan je mischien achterhalen hoeveel cels het is.


Nee, heb het aan de 2 vorige eigenaren gevraagd en die zijn zonder problemen door de APK gekomen. Terwijl de EP3 nu wat zuiniger rijdt met KPRO, en dus wat minder brandstof gebruikt is de CO waarde volgens een andere APK keurmeester kantjeboord, maar net goed goed genoeg. Hoe zijn de vorige eigenaren dan zonder probleem door de APK gekomen terwijl die met de OEM maps (dus wat te rijk) reden ?"

Hoe moet ik CO zien ? Minder brandstof = lagere CO ? Of werkt het op een andere manier ?

Edit: Merk kat en spruitstuk weet ik niet, staat nergens een merknaam op.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by integra »

Kan echt van alles zijn. Het kan dat je cat het aan het begeven is, Of je lambdasensor (maar dit merk je vaak wel). Ik geloof dat de EP3 een maf sensor heeft (misschien dat die niet helemaal fris meer is.) Of je motor is niet zo fris meer. (Vervuiling)

Maar je kan er ook even een oem computer proberen voor de APK....
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by TJAPZ0RRO »

integra wrote:Kan echt van alles zijn. Het kan dat je cat het aan het begeven is, Of je lambdasensor (maar dit merk je vaak wel). Ik geloof dat de EP3 een maf sensor heeft (misschien dat die niet helemaal fris meer is.) Of je motor is niet zo fris meer. (Vervuiling) Maar je kan er ook even een oem computer proberen voor de APK....
Helaas heb ik geen OEM ECU, en weet niet of het mogelijk is om KPRO even uit te schakelen ? Ga even onderzoek doen ..
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by Rikky »

Heb je hem al goed heet gereden?

Ik moet toch zeker wel een rondje van 5 tot 10 knallen op het industrieterrein voor hij goed warm is en er zonder problemen door komt.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
TJAPZ0RRO
Posts: 121
Joined: Wed Feb 05, 2014 11:50 am

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by TJAPZ0RRO »

Rikky wrote:Heb je hem al goed heet gereden?

Ik moet toch zeker wel een rondje van 5 tot 10 knallen op het industrieterrein voor hij goed warm is en er zonder problemen door komt.


Ja goed warm gereden, 6km lang tussen de 5k en 7k rpm gewisselt, CO te hoog volgens de keurmeester .. en na een uur laten afkoelen weer gecontroleerd, en de CO was amper hoger ..

Maargoed, ga morgen voor APK, een andere zaak vindt CO na klein beetje warm rijden goed .. Nu alleen hopen dat ze verder niks vinden, hoor af en toe geklik .. dus dat kunnen de fusee kogels zijn (?), ook de draagarm voor rubbers waren een maand geleden een aandachts punt, hoop dat ze nu niet helemaal door zijn.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by integra »

Wat heb jij dan voor uitlaat Rikky??? En Wat voor Cat.
Ik hoop dat ik volgende week door de APK kom heb er net vanavond een nieuwe Cat onder gezet en die is
3 keer zo klein als oem.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Race kat ?, en CO waarde te hoog

Post by Rikky »

Spoon N1 Einddemper met spoon b-pijp met een APE racekat
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Post Reply