H8TER wrote:Ik weet het...
Klein beetje bestaat niet.
Zal idd wel een heel stuk uitslijpen worden en over spuiten maar dan is tie wel weer goed. Ik rij er toch niet mee in slecht weer dus zal diendat blijven ook. Moet alleen een garage zien te vinden die dat echt GOED kan down. Ik betaal liever iets meer dat het echt goed is zeg maar. Waar ben jij geweest? Is zijn er nog meer die een echt goede hersteller weten??
De roest komt van binnenuit; Dus na de reparatie wel of niet in de regen rijden zal weinig uitmaken.
Het is van belang dat alle roest goed wordt weggehaald en dan nog .... je kunt niet uitsluiten dat er
10 cm verder ook al een plekje zit wat je nu nog niet ziet.
Ik had ook de insteek dat ik liever iets meer betaal maar realiseer je wel dat een hoge offerte niet
wil zeggen dat het dan ook goed gebeurt. Wat dat betreft is het een prijzencircus en ik wil wel waar
voor mijn geld :-) .
Ik ben dus bij verschillende schadeherstellers langs geweest voor een offerte en heb daarbij
de "prijsvechters" links laten liggen. Ouderdomsschade repareren is iets heel anders dan schade
door een aanrijding. Als je langsgaat heb je in ieder geval gauw door hoe serieus ze je nemen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Pijnacker in Amstelveen. Ik kende dit bedrijf al en weet wat voor
werk ze leveren.
Niet elke schadehersteller is er van gecharmeerd dat je in de werkplaats komt. Bij hun was dat
geen probleem en ik kon op elk moment foto's komen maken. Ik had ook geen vaste prijs afgesproken.
Wel een minimumprijs voor het werk dat ze direct kon inschatten met daarbij de afspraak dat het iets
meer kon worden afhankelijk van hoeveel er uitgeslepen moest worden (en er dus opnieuw moest worden
ingezet). Uiteindelijk viel dat mee.
Overigens .... De garantie dat je volgend jaar geen roest hebt krijg je nooit.
Het is uiteindelijk ook een kwestie van vertrouwen dat er vakkundig wordt gerepareerd.
Precies weten wat ze doen voor het offertebedrag is dus belangrijk:
- Hoeveel wordt er uitgeslepen
- Hoever wordt er gespoten, hele zijkant of minder
- Zitten de Type-R stickers er bij in of niet
- Wordt er nabehandeld (anti roest)
- Heb je een leenauto (vaak standaard dus als je niet wilt kan de prijs omlaag)