Co itr dc2

Hier alles mbt uitlaten en inlaten.
Post Reply
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Co itr dc2

Post by JDMTEG »

Vandaag ben ik met mijn ITR naar de keuring geweest en ze hebben de wagen afgekeurd voor een te hoge CO.
Hebben er hier zich nog mensen dit probleem gehad en wat werd er gedaan om het op te lossen?
Er ging nergens een lampje in het dashboard branden waardoor ik vermoed dat het niet aan de lamba sonde ligt.
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Co itr dc2

Post by itr703 »

Ik zeg lambda .....

2010/2011 zag ik dat mijn benzineverbruik langzaam omhoog ging; Ik reed 1:10 maar gedurende het jaar ging dat
naar de 1:8. Ook APK afkeur op CO; Teller toen op 230.000.
Injectoren gereinigd, kleppen gesteld en distributieriem gecontroleerd (?); Hielp iets maar niet genoeg.
Rondgereden met een "leen"-lambda en toen ok.
Belangrijk: ook geen lampjes op het dashboard en ook op de meetapparatuur zagen ze de
lambda "regelen" dus in eerste instantie was die ook niet verdacht.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Co itr dc2

Post by mrkeffo »

Als je makkelijk een andere lambda kan lenen dat proberen. Heb jij wel een kat er nog tussen zitten?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Co itr dc2

Post by JDMTEG »

De kat zit er nog tussen. Buiten een Mugen Twinloop en een Mugen airbox is alles standaard.
Ben gisteren al wezen kijken wat een nieuwe lambda me zou kosten moest het nodig zijn. Ik kon hem krijgen voor 130euro.
Ik zou begot niet weten waar ik eentje zou kunnen lenen om het te proberen.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Co itr dc2

Post by JDMTEG »

itr703 wrote:Ik zeg lambda .....

2010/2011 zag ik dat mijn benzineverbruik langzaam omhoog ging; Ik reed 1:10 maar gedurende het jaar ging dat
naar de 1:8. Ook APK afkeur op CO; Teller toen op 230.000.
Injectoren gereinigd, kleppen gesteld en distributieriem gecontroleerd (?); Hielp iets maar niet genoeg.
Rondgereden met een "leen"-lambda en toen ok.
Belangrijk: ook geen lampjes op het dashboard en ook op de meetapparatuur zagen ze de
lambda "regelen" dus in eerste instantie was die ook niet verdacht.


Dank je voor de info, ik zal het tegen mijn garagist zeggen want hij vertelde me dat als het de lambda sonde zou zijn dat er normaal gezien het dashboard het ergens moet aan geven. hij is wel niet specifiek een Honda specialist en doet zowat alle merken.
Dickiecrx-vt
Posts: 187
Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm

Re: Co itr dc2

Post by Dickiecrx-vt »

Kleppen stellen en ontstekingstijdstip controleren wil vaak helpen.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Co itr dc2

Post by itr703 »

JDMTEG wrote:Dank je voor de info, ik zal het tegen mijn garagist zeggen want hij vertelde me dat als het de lambda sonde zou zijn dat er normaal gezien het dashboard het ergens moet aan geven. hij is wel niet specifiek een Honda specialist en doet zowat alle merken.


Ik ben bij de Honda dealer geweest en daar waren ze niet verbaast maar wel verrast dat het uiteindelijk de lambda was.
Eerst hebben ze dus de meest voor de handliggende oplossingen geprobeerd (Injectoren reinigen [sowieso
aan te raden ... had gelijk merkbaar meer trekkracht onderin], kleppen/ontsteking checken)

Ik heb ook geen idee of ze de voorste of de achterste hebben vervangen (er zit verschil tussen):
http://img80.imageshack.us/img80/4797/exhaustpipeandmuffler.jpg

http://www.team-integra.net/forum/19-projects-diy-article-talk/198458-changing-o2-sensor.html

Weet wel dat ik bij de dealer voor 36531-P73-G01 in 2011 een bedrag van 234 euro excl.BTW heb betaald
dus gezien de prijs was het de achterste hoop ik :-)

Zie ook: http://www.type-r.nl/showthread.php?15695-Oxygen-sensor&highlight=oxygen
In symptoom wat je ervaart zal er trouwens wel een verschil zitten of de sensor kapot/slecht is of de heater ......

Kijk eens hier als je toch voor niet-origineel-dealer wilt gaan:
http://www.sparepartstore24.co.uk/honda-spares/integra-coupe-dc2-dc4/11059/10829/lambda-control
Staat ook dat ze een levensduur hebben van 160.000 km :-( Dit is de voorste zo te zien.

Hier trouwens nog wat leesvoer van Bosch:
http://www.bosch-lambdasonde.nl/downloads.htm
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Co itr dc2

Post by Gaskleppie »

Een ITR heeft maar 1 lambda...
En die is 99% zeker de reden van je slechte uitstoot ;)
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Co itr dc2

Post by JDMTEG »

Mijn garagist heeft gisteren de wagen even onder handen gehad. Hij had helaas geen connector om de ecu uit te lezen. (Is geen officiële Honda dealer)
Wat hij wel gedaan heeft, de injectoren zijn gereinigd en hij heeft ook de lamdasonde gereinigd.
Daarna heeft hij de wagen even warm gereden en de CO gemeten. Het probleem is dus opgelost maar nu kon hij wel niet zeggen wat nu precies de oorzaak was.
Een te vuile lamda sonde neem ik aan?
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Co itr dc2

Post by itr703 »

Gaskleppie wrote:Een ITR heeft maar 1 lambda...


Dat wist ik niet; Wat zit er ook al weer in een europese ITR ? Een B18C6 toch ?
In de WPH die ik heb staan plaatjes voor B18c1 en B18c5 en daar zitten er twee.

Verschil tussen USDM en Euro ITR ?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Re: Co itr dc2

Post by Gaskleppie »

In Europa hebben we idd een C6 en die heeft er maar 1. Geen idee wat er in de rest van de wereld gebruikt wordt. Zal wel te maken hebben met de gekozen ECU's Onze ITR's draaien op OBD2a computers. OBD2b computers hebben volgens mij wel 2 lambda's.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: Co itr dc2

Post by mr. X »

EK9's heb je met OBD2a (pre-facelift) en OBD2b (facelift). Deze hebben beide een lambda.

Ik gok dat de B18C5 (Amerika en Canada) nog wel eens twee lambda's kunnen hebben omdat zij daar wel streng zijn.
Is voor mij trouwens wel nieuw. Ik dacht dat de B serie altijd maar 1 lambda had en vanaf de K-serie pas twee.

Overigens heb je voor het uitlezen van een DC2 of Ek9 geen stekker nodig. Simpel ijzerdraadje volstaat.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: Co itr dc2

Post by JDMTEG »

Dat van dat ijzerdraadje zal mijn garagist niet geweten hebben. :-)
In ieder geval heb ik vandaag opnieuw de wagen laten keuren en deze keer was het goed voor hem. Dus ik kan weer een jaartje verder.
Post Reply