motor nummer

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

motor nummer

Post by JDMTEG »

Ik had een vraagje ivm het motor nummer.
Hoort het nummer wat op de motor staat onder, in mijn geval B18C, overeen te komen met het chassis nummer van de wagen? Ik heb een 98spec JDM ITR.
Of anders gezegd, staat ergens op het motorblok ook het chassisnummer vermeld zodat je kan zien of de motor ooit verwisselt is geweest?
Zoja, waar kan ik dat nummer vinden?
Tnx...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: motor nummer

Post by mr. X »

B18C staat er op elke motor van een Integra. Dat is gewoon je motor code waaraan je ondermeer kunt zien dat het een 1.8 is.
Er is geen nummer waarop je kunt zien of die motor er standaard in zat af-fabriek. Sommige wagens hebben dit wel maar de Japanse Integra heeft geen motor nummer.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: motor nummer

Post by JDMTEG »

Maar onder die B18C staat bij mij wel een nummer. En die komt bijvoorbeeld niet overeen met het chassisnummer.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: motor nummer

Post by vtec vince »

Dan kun je er vanuit gaan dat er een ander blok in gelepeld is.
Die nummers horen wel overeen te komen.
Je kunt aan de hand van dat nummer op je blok wel achterhalen wat voor b18c er dan in ligt.
C4, C6 ofzo...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: motor nummer

Post by mr. X »

Ik ben morgen bezig aan mijn auto's en zal wel een foto voor je maken van mijn JDM B18C in mijn EK9 (die oorspronkelijk uit een JDM DC2 kwam die ik heb gesloopt inclusief een foto van het VIN plaatje van die auto en eens bij mijn EDM DC2 kijken op de B18C6 en het type plaatje. Bij de EDM versie twijfel ik namelijk of dit wel of niet op het VIN plaatje staat.

Een originele JDM B18C heeft geen nummer op het blok en ook niks op het VIN plaatje naar mijn weten.

Morgen meer hier over!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: motor nummer

Post by vtec vince »

Oke, hier net gekeken bij m'n ek3.
Nummer wat op het blok staat komt overeen met het nummer op het vin plaatje.
Het is niet het chassis nummer, maar op het vin plaatje onder het chassis nummer staat de motorcode.
D15z6 - nummer....

Bij de accord was het ook zo.
Misschien bij de integra anders, zoals Maarten aangaf.
We wachten het af...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: motor nummer

Post by JDMTEG »

Vince, ik neem aan dat jij geen JDM hebt want bij een JDM chassisplaatje staan heel weinig gegevens.
Het motornummer staat bijvoorbeeld niet op het chassisplaatje. Daarom dacht ik misschien dat het nummer onder de B18C, wat op het motorblok staat, overeen zou komen met chassisnummer zelf. Wat bij een JDM vrij kort is en toevallig evenveel karakters heeft dan het nummer op het motorblok.

Hopelijk kan Maarten me idd meer uitsluitsel geven in deze situatie. Of Laurens misschien? Want hij heeft ook en 98spec JDM ITR.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: motor nummer

Post by vtec vince »

http://www.jshmotors.com/jdm-integra-type-r-vin-tag_p314.php
Deze is het toch?
Staat er dc2- nummer...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: motor nummer

Post by vtec vince »

Nog een leuke wetenschap gevonden over het chassis nummer!
[url]\http://m.honda-tech.com/showthread.php?t=2388146&styleid=14[url]
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: motor nummer

Post by JDMTEG »

vtec vince wrote:http://www.jshmotors.com/jdm-integra-type-r-vin-tag_p314.php
Deze is het toch?
Staat er dc2- nummer...


Ja, dat is het chassisnummer. Een motornummer staat niet op dit plaatje.
Maar er staat dus ook een nummer op het blok onder de B18C en die komt niet overeen met de nummer op het VIN plaatje.
Ik vermoed dus ook dat het niet het originele blok is wat er in ligt maar toch had ik graag uitsluitsel hierover.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: motor nummer

Post by JDMTEG »

Ik heb de vraag nu ook gesteld op het ITR-DC2 forum. In de UK rijden er toch wel meer JDM's rond dus misschien kunnen ze me daar een antwoord geven.
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: motor nummer

Post by vtec vince »

Ik heb wel wat gelezen op Engelse fora over dat vin plaatje en bijbehorende blok nummers.
Bij de meeste kwamen die nummers niet overeen.
Soms zaten er maar een paar getallen langs, andere hadden komplete andere getallen.
Dit was wel een topic van EK9 jdm bezitters...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: motor nummer

Post by JDMTEG »

vtec vince wrote:Ik heb wel wat gelezen op Engelse fora over dat vin plaatje en bijbehorende blok nummers.
Bij de meeste kwamen die nummers niet overeen.
Soms zaten er maar een paar getallen langs, andere hadden komplete andere getallen.
Dit was wel een topic van EK9 jdm bezitters...


Dat vind ik dan weer positief nieuws. Het kan dus toch goed zijn dat dit het originele blok is.
Ik kan me dan voorstellen dat dit bij een DC2 niet anders is.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Re: motor nummer

Post by mr. X »

Sorry, heb vandaag pas gekeken met mijn luie poepert!

Mijn, en daarmee elke andere EDM Integra heeft een uitgebreid type plaatje met daarop ondermeer het motor nummer en aslast voor en achter. Het motornummer wordt aangegeven met: B18C6-....... (7 cijfers). De B18C staat voor het type motor (B-serie) met de inhoud aanduiding (18=1.8) en Van de aanduiding C6 kun je afleiden waar hij geleverd is. C6 is bijvoorbeeld EDM (Europa) C5 is Amerika en Canada. Het nummer dat hierachter staat moet overeen komen met het nummer op de motor. Daarop staat B18C6 en daaronder hetzelfde 7-cijferige nummer.

Bij de JDM Integra is het type plaatje veel kleiner, ongeveer 1/3 van de grootte. Hierop staan enkele Kanji tekens met (in mijn geval) GF-DC2. Daaronder DC2-....... (7 cijfers). Daar onder staat alleen Type R.
In tegenstelling tot wat je zou denken zijn deze 7 cijfers inclusief de DC2- het volledige chassis nummer en heeft niks met je motor nummer te maken.
Op de JDM motor staat B18C (C = geleverd in Japan) en óók een 7 cijferig motor nummer. Waarom dit gedaan is weet ik niet. Volgens mij komt dit nummer nergens terug. Ik heb alle papieren hier van de JDM DC2 maar nog niet gekeken of dit ergens te vinden is.

Het kan dus in sommige uitzonderlijke gevallen zo zijn dat de cijfers van het chassis nummer hetzelfde (of bijna hetzelfde) zijn bij een JDM DC2 als het motor nummer. Dit is dan zomaar puur stom toeval.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Vragen?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: motor nummer

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Sorry, heb vandaag pas gekeken met mijn luie poepert!

Mijn, en daarmee elke andere EDM Integra heeft een uitgebreid type plaatje met daarop ondermeer het motor nummer en aslast voor en achter. Het motornummer wordt aangegeven met: B18C6-....... (7 cijfers). De B18C staat voor het type motor (B-serie) met de inhoud aanduiding (18=1.8) en Van de aanduiding C6 kun je afleiden waar hij geleverd is. C6 is bijvoorbeeld EDM (Europa) C5 is Amerika en Canada. Het nummer dat hierachter staat moet overeen komen met het nummer op de motor. Daarop staat B18C6 en daaronder hetzelfde 7-cijferige nummer.

Bij de JDM Integra is het type plaatje veel kleiner, ongeveer 1/3 van de grootte. Hierop staan enkele Kanji tekens met (in mijn geval) GF-DC2. Daaronder DC2-....... (7 cijfers). Daar onder staat alleen Type R.
In tegenstelling tot wat je zou denken zijn deze 7 cijfers inclusief de DC2- het volledige chassis nummer en heeft niks met je motor nummer te maken.
Op de JDM motor staat B18C (C = geleverd in Japan) en óók een 7 cijferig motor nummer. Waarom dit gedaan is weet ik niet. Volgens mij komt dit nummer nergens terug. Ik heb alle papieren hier van de JDM DC2 maar nog niet gekeken of dit ergens te vinden is.

Het kan dus in sommige uitzonderlijke gevallen zo zijn dat de cijfers van het chassis nummer hetzelfde (of bijna hetzelfde) zijn bij een JDM DC2 als het motor nummer. Dit is dan zomaar puur stom toeval.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Vragen?


Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Wat mij betreft is het duidelijk dat je niet echt kan achterhalen of de motor in een JDM ITR vervangen is geweest of niet.
Post Reply